Fioletowy Trabi 1600 Viola

Moderator: Mod Team

Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Fioletowy Trabi 1600 Viola

Post autor: Bross »

Chciałbym przedstawić naszego drugiego Trabant 'a
Tym razem jest to Fioletowy Trabant 1.1 Universal z 1991', Trabi zapewne jest wam znany z uwagi na swą aktywność w minionych latach w zagranicznych zlotach.
Niestety nieoczekiwanie znikł i przez prawie 3 lata niewiele było o nim słychać.
Fioleta odkupiłem 7 marca 2010 roku jako prezent na dzień kobiet dla narzeczonej - Shadow.

Obrazek
Trabi po małym misz/masz został doprowadzony technicznie do możliwości pokonywania jakichkolwiek dystansów i niedługo pojawił się na Silesia Fest 2 w Borowianach.
Obrazek

:arrow: Niedługo później ...
Zamknąłem się sam na sam z Fioletem i rozebrałem go :D po kilku długich miesiącach Trabi odżył. Generalny remont w gigantycznej nieogrzewanej nieszczelnej hali przez jesień i zimowe dni aż do wiosny zaowocował na prawdę ładnym efektem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Do Nowej Violi został zaadoptowany silnik 1.4 AEX z palety VolksWagena zasilany 4 gaźnikami CVK40 z Kawasaki ZX9R ,niestety połączenie tego wszystkiego z 4 biegową Trabant'ową skrzynią nie było zadowalające.
Obrazek Obrazek Obrazek Filmik :arrow: Obrazek

Bez kłopotów zwiedziliśmy spory kawałek ziemi z silnikiem 1400
Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Z czasem znów trzeba coś zmienić i w listopadzie br. zrobiłem swapa:

W niecałe 2 tygodnie silnik o pojemności skokowej 1598 cm3 i o oznaczeniu AEE wylądował pod maską razem z volkswagenowską 5cio stopniową skrzynią biegów z 1,9TD.
:arrow: Wybierak biegów zostawiłem z trabant'a 1.1 wydłużając go o 6cm i łącząc z kołyską z golfa III.
:arrow: napęd licznika z 3pinowej kości zmieniłem na linkę z golfa II co pozwoliło na zostanie przy liczniku z trabanta.
:arrow: linka sprzęgła została trabant'owa przez co obyło się bez modernizacji pedału sprzęgła.
:arrow: Półosie z przegubami zastosowałem z golfa III ,z nimi było trochę więcej roboty ale ułatwiłem sobie co nie co i pod "nóż" trafiły 2 prawe półosie które zostały odpowiednio skrócone i wyważone
:arrow: przeguby zewnętrzne z golf'a III zostały odrobinę przetoczone tak by pasowały w trabantową zwrotnicę.

Trabi teoretycznie dysponuje mocą 75 kM przy 4800 obr/min i momentem 135 Nm przy 2800 - 3600 obr/min ale dokonałem kilku zmian takich jak:
:arrow: Zmiana mapy komputera z 1.6 na 1.8,
:arrow: zmiana wtrysku,
:arrow: delikatny mod przepustnicy,
oraz
:arrow: podniesienie ciśnienia wtrysku paliwa,
te parę modów zapewne dało więcej niż 75koników. :P

Układ hamulcowy został wzbogacony o serwo i pompę z golfa II

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Zarys ogólny
Viola została wykonana w stylistyce 601 look ponad to uciekłem trochę w German i Cult style usunąłem listwy boczne zostawiając tylko te wokół dachu, łączenia duroplastów są zlane z nadwoziem, które zostało polakierowane Fioletowym lakierem Akrylowym LR1 z nissan'a micra.
Dach nieco jaśniejszy dla nadania charakteru De-Luxe Lila Ral 4005.
Deska rozdzielcza zaadoptowana z 601 lekko zmodernizowana o panel sterowania "klimą" ;) i okrągłe nawiewy.
Wnętrze tapicerskie wykonałem fioletowo czarne z eko-skóry i weluru.
Kiedyś były fotele z seicento które okazały się dla nas Fatalne i niewygodne to zaadaptowałem fotele kubełkowe z Honda Prelude 4 ,są to jedyne fotele w ,których jestem w pełni oparty plecami ,a nawet głową.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Bross
Ostatnio zmieniony 2011-12-18, 12:51 przez Bross, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: seba601s »

No powiem że coś pieknego...sporo pracy i kasy i wiesz że tego ci nikt nie zwróci przy sprzedaży,ale pewnie było warto..ciekaw jestem jak to pracuje na tych gaznikach..no ogólnie bomba :shock:
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

seba601s, nie musi się zwrócić przy sprzedaży, bo nie będzie sprzedany.
Na 4 gaźnikach pracowało ładnie, a na wtrysku pracuje jak każde normalne pospolite auto.


Shadow
Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: JarekNS »

Nie ma to jak 4MAX :D

Obrazek
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

JarekNS, daj spokój te akumulatory są do bani ten ,ma 2 lata z czego po roku wykazywał znaczne zużycie obecnie trzyma 3 dni i na dniach kupuje jakiegoś Bosch'a albo Magnetimareli; chyba, że polecicie mi jakąś inną dobrą markę. Ten jest na przemiał :D

Przez okres świąteczny zamierzam co nie co poukładać pod maską, a także popracować nad wnętrzem bo nie do końca jest takie jakbyśmy chcieli.


Bross
Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-05-06, 21:18
Lokalizacja: Syreni Gród

Post autor: mateusz »

Moim zdaniem auto prezentuje się całkiem nieźle, ale atrapa i kosa pod zderzakiem średnio wyglądają.
Qchar
Posty: 45
Rejestracja: 2011-05-18, 12:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Qchar »

Z czego zaadoptowałeś kosę pod zderzak?
Trabant 1,1 w LPG 1991
QEK Junior 1990 bez LPG
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

Aku - możesz próbować zregenerować link

Nawet tani aku nie jest zły jeśli ma normalne warunki pracy.
Dobre są jeszcze Centra, Varta ....
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Qchar, Kosę zaadoptowałem z VW Lupo ,które kilka dni wcześniej przytargałem po poważnym dzwonie. Kosa to raczej wycięty i lekko przycięty dolny element zderzaka często spotyka się ten element bez miejsca na halogeny.

YuLaS, Jednak kupie Centre.
Opisany sposób regeneracji raczej nie jest dla mnie zadowalający ,szczególnie ,ze po 2 tygodniach umarł mu akku na dobre. Jeśli mam mieć podobnie to szkoda mojego czasu ,który mogę poświęcić komuś innemu lub poprawić wadliwe rozwiązania.


Bross
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

GRATKI! W Violi ja bym widział przednie światła "clear" wraz z krzyżami i felgi z rantem. Mógłbyś jeszcze podrzucić z czego przeszczepiłeś serwo i czy przewody trabantowe pasują do nowej pompy?
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Serwo wraz z pompą hamulcową zastosowałem z VW Golfa II
Przewody hamulcowe zostały oryginalne i z uwagi na adapter trzeba było przedłużyć przewody hamulcowe za pomocą łącznika 10x1.
:arrow: Nadkole przy serwie zachowało swój oryginalny kształt.

Obrazek

Na zdjęciu niezły bałagan ale nad tym pracuję - brak aktualnego foto.

Z felgami ciężko cokolwiek zrobić bo są na równo z nadkolami ale mam jakiś plan co do nich.
Obrazek Grafika wykonana w Gimp
Niestety wykonanie w taki sposób felg jest dość trudne bo jak chcą chromować to całe... ,a Ja potrzebuje tylko ranty.
Do chromu trafią ramki kierunkowskazów przednich, oraz wloty powietrza i ramiona wycieraczek.

Wedle wcześniejszych zapowiedzi popracowałem trochę nad wnętrzem.
:arrow: nowy dywan - stalowo czarny na gumowym podbiciu,

Obrazek Obrazek

:arrow: Poprawione ,a raczej zmienione kieszonki tapicerki drzwi
Obrazek Obrazek
Kieszonka z 1szej fotki jest nie udana z bliska wyglądała tragicznie, ale człowiek ciągle się uczy i kieszonki obydwu boczków zostały poprawione. Jest lepiej ale Foto trochę kłamie bo w rzeczywistości ta kieszeń wygląda wiele lepiej - niepomarszczona tam gdzie nie trzeba.

W trakcie modernizacji jest zabudowa bagażnika ,która obejmuje :
inne rozmieszczenie głośników i ich zabudowę,
wykonanie otwieranej części półki zapewniającą lepszy dostęp do bagażu, (przy obecnej półce dostęp jest bardzo ograniczony)
zamontowanie dodatkowego oświetlenia typu SMD oświetlającą przestrzeń bagażową oraz uzupełnienie "braków" między oparciem kanapy,a bagażnikiem.


aaaaa, Reflektory przednie są już typu "Clear " starczy im krzyże włożyć ale Shadow nie chce. W końcu To jej Wóz

Bross
Placik
Posty: 42
Rejestracja: 2011-06-18, 20:11
Lokalizacja: Radlin

Post autor: Placik »

Mnie sie podoba a duskutowac nie bede bo i nie ma o czym ja tylko czekam kiedy mojego uda mi sie tez tak ładnie wykonać
Był Trabant 601
Był WARTBURG 312 1965
Jest Trabant Polo kombi 1990
Jest inny na co dzień
A będzie mmm... może Warszawa M20
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Projekt nadal nie jest ukończony i raczej ciężko będzie go ukończyć - zawsze znajdziemy jakiś pomysł by coś ulepszyć bądź poprawić.

Niedawno zmieniłem nieco wnętrze :
na podłogę dałem stalowo czarny dywan ,który nadał wnętrzu charakteru.
Nie mogłem zapomnieć o dywanikach pod nogi te zaś dla odmiany są czarne i pochodzą z Vectry. (grube i samoprzylepne.) Dywanik pod nogi kierowcy uzupełniłem gumą tak jak to bywa w Trabancie 601 i 1.1.
Guma zapobiega zniszczeniu dywanu pod pedałami...

Obrazek Obrazek

Kanapa została obszyta czarnym welurem + eko skóra zgodnie z całością tapicerki.
Niestety nadal coś mi nie pasuje... po montażu są szczeliny w Limuzynie niema takiego problemu.
Obrazek
Półkę bagażnika zrobiłem w połowie uchylaną co zapewnia łatwy dostęp do bagaży
Obrazek Obrazek
hehe wygląda jakbym zamontował świetlówkę ,a to jest pasek mający 3mm grubości.
Więcej fotek za jakiś czas jak będzie ładna pogoda i w ogóle... to zrobię fotostory wnętrza.



Robson, przetłoczenie dywanu - pasażerowie.
dywan wycinałem z o oryginału ale o 2cm szerszy na stronę. Dywanik jakoś się ułożył ale mogłem wyciąć 3cm na stronę więcej i było by idealnie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-21, 23:00 przez Bross, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Shadow i Bross pisze:Wedle wcześniejszych zapowiedzi popracowałem trochę nad wnętrzem.
nowy dywan - stalowo czarny na gumowym podbiciu,
A jak poradziles sobie z wytloczeniami w dywanie na pasazerow z tylu?
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Mój dywan sam się dopasował do koryt.
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Odpowiedz