Trabant 353 bei Bross

Moderator: Mod Team

Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Trabant 353 bei Bross

Post autor: Bross »

Chcieliśmy przedstawić jednego z Naszych Trabantów - Aracie 353.
Wszystko zaczęło się w Październiku 2005 roku kiedy zakupiłem Moje pierwsze "niezwykłe" Auto - Trabant 601 z 1971'

Obrazek Obrazek Obrazek

w 2006' Arancia przeszła poważny remont, zacząłem od blacharki idąc przez modernizacje zawieszenia, aż do zmiany silnika z p66 na 353.0. Które okazało się wielkim wyzwaniem.
Bywały spore kłopoty z ogarnięciem Wartburg-owego 353.0 cięgle było coś nie tak, zresztą silniki był w słabej kondycji i umierał po kilku miesiącach, wtedy obiecałem ,że pewnego dnia zrobię Kapitalny remont silnika i już będzie dobrze.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Arancia ukazała swe nowe oblicze - z niezawodnego 601 stała się marudną i wybredną "Torpedą"
Z zewnątrz Była Miła dla ludzkiego oka, na ulicach budziła respekt i podziw, lecz pod maską była zgroza.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Lecz Ciągle efekt nie był zadowalający, mimo iż 353 stawało się coraz lepsze w tym technicznie.

w 2007' roku wyjechałem nad morze gdzie całkowicie zmieniłem Pomarańczę, zrobiłem wielki porządek pod maską.
Poprawiłem wiele niedociągnięć, zająłem się wykończeniem wnętrza które było dość zniszczone - zmęczone już swoim wiekiem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nastał 2008' rok -> rok nowych pomysłów ,które rozciągnęły się na kolejne lata pracy. Wszystko by Arancia zawsze była lepsze i inna niż inne Trabant'y :P po za tym Ciągle czegoś brakowało.
Niestety wiosna zaczęło się małym dzwonem na parkingu kiedy to dostawca "przejechał" po Trabim. Przyczyniło się to do kolejnej zmiany lakieru gdyż nie dało się go dopasować ,a także dalszych modernizacji i upiększeń.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Pewnego dnia będzie Piękna.
:arrow: Ciąg Dalszy...

Na wakacje 2008' postanowiłem zrealizować więcej niż przywrócenie dawnego blasku, - oddałem silnik do remontu kapitalnego wraz z przywiezionymi z pod granicy holenderskiej częściami.
Sikor zapewnił ,że wał jest z 353 ale... niestety był z saab-a ,udało się znaleźć odpowiednią osobę która wykonała spasowanie tego wszystkiego, czas realizacji kapitalki i jednocześnie rzeźby to prawie 2 miesiące.
Między czasie postarałem się nie co zmienić wizje Pomarańczy ,nadwozie zostało uzupełnione Beżowym lakierem mimo iż nowy "Image" był super to nie to sprawiło iż Arancia stała się bardzo znana - Powód znany każdemu - kilku awarii najpierw Trabi Expo 2006 "śrubka maglownicy" następnie TrabiShow 2007- Ukręcenie tarczy sprzęgłowej , Trabi Expo 2008' uszczelka pod głowicą w Nowym silniku ... ,Silesia Fest 1 2009 - rozjechany zapłon, później ,a jeszcze później znów zapłon...,TrabiExpo 2010 - znów zapłon - na szczęście (teraz wiem ,ze to koło i cewki... tak paskudziły)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W 2009' przystąpiłem do realizacji planów odnośnie układu wydechowego który cały wykonałem z nierdzewki.
Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety Ten rok okazał się jeszcze okrutniejszy - Stała się najpoważniejsza awaria "niewielki" wybuch.
Chwila "desperacji" i Reanimacja ,a przecież wszyscy myśleli ,że to koniec z 353. Prawdziwy Trabanciarz się nie poddaje. !!
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wybuch zniszczył:
:arrow: Koło zamachowe,
:arrow: Tarcze sprzęgłową,
:arrow: Docisk,
:arrow: Rozrusznik,
:arrow: Skrzynkę biegów.
Wszystko oprócz rozrusznika i skrzyni biegów zostało zamienione na nowe - pozostałe udało się zreanimować.
Jakby mało tego to tuż przed Trabi Expo 2009 przełamało klin łapki wyciskającą tarcze sprzęgła - co i tak nie przeszkodziło mi pojechać i wrócić bez problemu z Krakowa.

2010' To najbardziej Łaskawy rok ,zakończony Prawie bez awarii.
W drodze na Trabi Expo ucierpiał alternator gdy na A4 wpadły pode mnie resztki jakiegoś busa... ,które przy okazji nie bały się uszkodzić kondensatora ... Zapłonu 3 cylindra. :(
(ile razy można robić zapłon :?:)

Cięgle było coś co psuło estetykę i strasznie mi się nie podobało.
Upragnione felgi w końcu zawitała szeroka stal 7" na tył i gościnnie 6" na przód do tego nisko profilowe Nowe oponki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[center]
Podsumowanie:
przez wiele lat bywało różnie ale wiecie co :?: najdziwniejsze jest to ,że tuż przed albo w trasie na zlot coś nawali ,a wracając i długo użytkując po miejskich drogach nic się nie dzieje.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Ciekawe co Ten Obrazek rok pokaże - Na razie jest Dobrze.[/center]

Przez wiele lat pracy, każdą awarie analizowałem : "po co, na co, dlaczego" i udało się wyeliminować sporo zaczynając od silnika przez chłodzenie i hamulce, aż po zawieszenie i sprzęgło. Mechanicznie mam wszystko OK ,ale urok 353 bywa złośliwy i mam jedno niedociągnięcie, (tylko te zauważyłem) które Notorycznie o sobie przypomina - aparat zapłonowy vs koło.

2011'
Mimo iż pasek mi nie spada, to w tym roku chcę zamontować napinacz czytaj "stabilizator paska" - takie zabezpieczenie przed jego ewentualnym spadnięciem.
Poczatkiem marca rozpocząłem prace nad bezstykowym aparatem zapłonowym który dla jego bezpieczeństwa zostane zamknięty stalową osłoną. Tylko takie zabezpieczenie zapewni bezawaryjność tego elementu.

[ Dodano: 2011-08-04, 21:35 ]
Tyle ostatnio mówiliście o dystansach ,że przełamałem się i kupiłem dystanse 15mm oraz dłuższe śruby.
Dziś zamontowałem i jest znacznie lepiej - jeszcze tylko wykonam blaszane zamknięcie zapłonu (ale to jak dostane mój elektroniczny zapłon)

[ Dodano: 2011-08-26, 21:36 ]
z niewielką zasłoną dymną Obrazek http://img171.imageshack.us/img171/64/7ip.mp4

[ Dodano: 2012-01-01, 17:11 ]
Każdy w życiu ma jakąś chwilową przerwę Jest już 2012 rok i czas dać pauze
trwającej przerwie :>

W Tym roku Mam parę planów odnoście Pomarańczy :P i mam głęboką nadzieje ,że pojawię się na paru zlotach.

Na razie Pomarańcza troszkę bardziej się przytuliła do asfaltu.
Obrazek
niestety te przytulenie wymusiło na mnie paru zmian ,które w miarę moich możliwości zacznę wiosną - przerobię i poprawie parę drobiazgów. Strasznie nam brak większej ilości gaźników w aucie :D kto wie co przyniesie nam ten Nowy rok 2012 rok.
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Nie no projekcik niczego sobie i to jeszcze 353. Nie boisz sie że przy większych prędkościach puszczą spawy na feldze? Osobiście widziałem takie kółko w Polonezie 2000.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Nie puszczą. Teraz co trzeci Trabant ma poszerzane:)
Awatar użytkownika
raciok
Posty: 14
Rejestracja: 2011-10-11, 14:19
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontaktowanie:

Post autor: raciok »

Fajny sprzęt,aczkolwiek jestem zwolennikiem koszernych pojazdów to te są świetne zwłaszcza ze silnik wartburgowski musi w tramku mieć niezłe osiągi
Nationale volks armee
TRABANT 601 Kübel
BARKAS B 1000
GAZ 69M
GAZ 69 A
GAZ 704
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

raciok, nie bardzo rozumiem co znaczy koszerne - na pewno Każdy trabant jest wyjątkowy na swój sposób.

tata_jerzyka, Felgi są bardzo dobrze pospawane na tyle dobrze ,że nawet nie są uszczelnione żadną mazią na spawach.
Luft trzyma się i raczej nie uchodzi, jestem zadowolony z tych felg i zaznaczę ,że nie posiadam w nich dętek.
Wspominając Sammera to właśnie z powodu dętki wpadł do rowu.

Powoli działam do przodu ale na dobre zacznę jak będzie ciepło.
Póki co jutro chcę przygotować maglownice do regeneracji trochę mi z nią zejdzie ,ale na pewno dobrze ja zrobię.
Trudno było by mi nie wspomnieć o nowym modułowym bezstykowym zapłonie :D
Obrazek
zapłon na zasadzie hallotronu. Czekam na magnes ferrytowy ale to jeszcze nie czas by montować tę zabawkę. Obecne cewki nie pozwalają na to by działało to poprawnie.
Awatar użytkownika
raciok
Posty: 14
Rejestracja: 2011-10-11, 14:19
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontaktowanie:

Post autor: raciok »

Oczywiście że każdy trampek jest jest niepowtarzalny i godny uwagi a określenie koszerne nazywam sprzęty które wyglądem nieodbiegają od modeli fabrycznych,i tu nie chodzi o Twoje sprzęty bo widać ze dużo serca jest włożone w te samochody.
Ale w moim przypadku kiedy zaczynałem przygode z zabytkami,kupiłem pierwszego Gaza 69 który był przerobiony przez wiejskiego offroadowca na pokrake.Długi czas zajeło mi powracanie do oryginału a poza tym ruskie gazy moga być w kazdym kolorze byle będą w khaki :lol:
Nationale volks armee
TRABANT 601 Kübel
BARKAS B 1000
GAZ 69M
GAZ 69 A
GAZ 704
pero500
Posty: 30
Rejestracja: 2011-03-18, 10:06
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: pero500 »

jak tak dalej to twój pojazd z trabantem będzie miał tylko wspólny znaczek
a nie myślałeś o podtlenku
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

raciok pisze:jestem zwolennikiem koszernych pojazdów to te są świetnegi
padłem!!! <ROTFL> Ty jakiś antysemita czy co? :mrgreen:
Awatar użytkownika
GrzegorzB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1387
Rejestracja: 2011-02-09, 13:17
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: GrzegorzB »

maxxx601 pisze:raciok napisał/a:
jestem zwolennikiem koszernych pojazdów to te są świetnegi


padłem!!! <ROTFL> Ty jakiś antysemita czy co? :mrgreen:
chyba właśnie semita ;)
koszerny [/quote]
GrzegorzB, Kraków
Trabi 1.1 KR__601
QEK HP500.83 "NRD"
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

No dobra Panowie i Panie proszę nie śmiecić. (najlepszy jest ŚWIEŻY czerstwy chleb) ;)

24 stycznia.
Zabrałem się za regeneracje Magla którego woziłem 2 lata w bagażniku.
Zacząłem od porządnego mycia na gorąco środkiem "per" ,który zabija najbardziej "smarny" smar i z łatwością radzi sobie z każdym brudem.
Po umyciu znacznie mniej się blokował ,wcześniej nie posiadał harmonijki i ktoś to prowizorycznie naprawił.
Po oględzinach i doszczętnym rozkręceniu wszystko okazało się w idealnym stanie mimo to umyłem wszystko raz jeszcze ,a całość złożyłem ze sporą ilością smaru założyłem nową harmonijkę i teraz magiel chodzi płynnie. Niestety sobie trochę poleży bo póki śnieg i mróz to go nie podmienię.

W pudełku są przeróżne gumki tym razem zabrałem z niego harmonijkę magla.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak się uda to zregeneruje sobie jeszcze 2 takie magle :P w sumie to co tam się może popsuć... :?: :?:

[ Dodano: 2012-08-05, 19:50 ]
Niedawno szanowny użytkownik forum stwierdził ,że zapomniałem o Pomarańczy ,ale prawda jest taka ,że cały czas coś modzę przy niej poza nią i wymaga dość dużego skupienia wiedzy i cierpliwości. Mam nadzieję ,że wszystko mi się uda bez dalszych komplikacji. Znów będzie coś czego inni nie mają :D

Obrazek

[ Dodano: 2012-10-12, 15:27 ]
Na 10 Jubileuszowym Trabi Expo ku zaskoczeniu i zdziwieniu wielu ludzi przyjechałem po przeszło 2 letniej przerwie Pomarańczą.

Niektórzy myśleli ,że Viola odebrała "życie" Pomarańczy.
A Pomarańcza jak pomarańcza co roku z zewnątrz taka sama ,a jednak nieco inna.

Poniekąd na Jubileuszowe 10 Trabi Expo ,oraz na zakończenie sezonu chciałem wyjść z nowością mając jako główny cel pokazać coś czego nikt nie zrobił. "...bo słowa nie zbudują nic nowego tylko czyny."

Ludzie masowo wkładają 353 do Trabanta 601 czym dziedzina Swap w kategorii Trabant stała się monotonna. Zdarzyły się nie lada wybryki jakim są montowane silniki Fiat'a 126 i 127 co jest nie mniej dziwne i ciekawe. Niedawno masówką stało się wkładanie Tico ,a Ja jak to Bross zawsze muszę mieć coś czego inni nie mają takim to myśleniem zabrałem się do pracy i zrobiłem "prototypa".

Na minionym Expo przyjechałem na czerwonych tablicach jako "pojazd prototypowy" teraz chciałem co nieco uchylić tajemnicy jednocześnie zaznaczając ,że projekt jest w ciągłej modernizacji.

Foto z Expo 2012'
Obrazek
Od tamtego dnia do dziś zmieniło się tylko pare elementów pod maską.

Silnik nieco inny 3 cylindrowy o pojemności litrowej flaszki został zaadaptowany ze Subaru Justy 4x4 i zmodernizowany ponieważ niektóre elementy niebyły osiągalne.
Brak komputera , pocięta wiązka elektryczna , pęknięty kolektor wydechowy i zajechana turbina nie zostawiły mi nadziei na uturbioną litróweczkę najprawdopodobniej wzorowaną na Pontiac Firefly 1.0 Turbo.
Ostatecznie część podzespołów zastosowałem od Suzuki Swift 1.3/1.6 - osprzęt silnika + komp i skrzynię biegów od SS prawdopodobnie od 1.0.

Początek był dziwny byli gapie ale i byli ci co wiedzą lepiej co robię i jak powinienem zrobić.
Najpierw w niewielkim stopniu zmieniłem sanki ,a później zająłem się pasowaniem wszystkiego na zicher.
Obrazek
Kiedy wszystko dopasowałem montaż zespołu nie stworzył problemów po prostu - włożyłem całość z zawieszeniem od dołu.
Obrazek

Następnie zająłem się biegami.
Biegi w podłodze czy jak przystało na trabanta przy kierownicy. :?:
W niecały tydzień z ogromnym naciskiem na mnie "zrób w podłodze" zrobiłem na przekór przy kierownicy na oryginalnej lasce.
powiem ,że trzeba myśleć i przede wszystkim wiedzieć co z czego się nada by zrobić.
Początkowo miałem do dyspozycji wsteczny 3 i 4ty bieg ponieważ 5ty podobno nie występował w tym rodzaju skrzyni.
Dopiero po Expo zszedłem do kanału i ...ze zdziwieniem nie tylko moim, załatwiłem problem. Nie dość ,że miałem do dyspozycji wszystkie biegi to znalazła się ..... Piątka.

Od ostatniego Expo pod maską zmieniło się naprawdę niewiele ,ale zaburzyło to moją koncepcję czystości i estetyki.
Obrazek
26 litrowy bak pod maską no cóż ale te spojrzenia podczas tankowania na stacji benzynowej ;)

Prace nadal trwają ,ale w znacznie wolniejszym tempie.

[ Dodano: 2013-07-16, 21:33 ]
Minęło sporo czasu ,a tu cisza...

Wymieniłem resor, płyny, popracowałem nad wnętrzem ,poprawiłem wydech ,zrobiłem konserwację i zgubiłem zbieżność :D niebawem się odnajdzie na serwisie.

Parę aktualnych fotek.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

:)
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Będą nieznaczne zmiany...
Najpierw lusterko → łezka :D
Obrazek Obrazek Obrazek
Jeszcze tylko mocowanie ogarnąć i na nowy sezon będzie.

Resor :D stary się ujeździł i zużył to trzeba było nowy ogarnąć.
Ten jest teraz NIE skracany ,a i tak lekki negatyw jest.
Obrazek Obrazek Obrazek

Po zmianie resora Pomarańcza stoałajakieś 20mm wyżej ,ale to chwilowe.
Resor się ułoży po kilku tyś km.
Obrazek Obrazek Obrazek

Trochę popracowałem nad wnętrzem...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zrobiłem konserwację... (muszę ponownie zalać profile przed zimą ,może w ten weekend ogarnę)
Obrazek Obrazek

Odwiedziłem mój Garażyk - na Zimę idealny.
Obrazek Obrazek Obrazek

Jakoś tak czas leci ,zdjęć mało bo porządnego aparatu brak.
Tu już październik za kwadrans ! kiedyś to szykowało się na Expo. :D
No ale Trabi Expo za nami ... ,a przed tegorocznym Expo :P
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Miałem okazję przeprowadzić kilka testów w ,których wysunąłem odpowiednie wnioski.
Przez zimę zamierzam poprawić to i owo.
Przy okazji podczas dynamiczniejszej jazdy wyszło całkiem ładne spalanie ~6 litrów PB na 100km co przy W353 jest nierealne. Wrażenia hmmm zaj€bist€ :D

Ostatnie 3 zdjęcia są z 29.09.2013'
alizah

Post autor: alizah »

nice pics
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Obrazek
Obrazek

Po za wymianą reparaturek tylnych nadkoli ,które wymieniłem z uwagi na nowe poszerzenie i spas na kartę ,Nic więcej nie było nienaprawiane blacharsko.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jestem "Fanta"
borekWLKP
Posty: 122
Rejestracja: 2014-09-04, 18:32
Lokalizacja: Słupca, Kamień

Post autor: borekWLKP »

ale pomarańczowy. na pewno z daleka już widać. :P ale jest ładnie no i estetycznie. piona.
Odpowiedz