Trabant 601 1976'

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Trabant 601 1976'

Post autor: Costa »

Cześć to mój pierwszy post więc Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Bardzo rzadko bywam na zlotach Trabantowych i mam nadzieję ,że to poprawię.

Chciałem przedstawić Wam moją nie do końca dopieszczoną perełkę , jest to Trabant 601 z 1976 roku.
Nabyłem - dostałem od Bross-a w prezencie parę lat temu.

w wielkim skrócie.

2009 Luty zakup Trabant-a 601 z 1976'
2009 Czerwiec Przystąpienie do remontu generalnego blacharsko-lakierniczego,
Poniżej parę zdjęć.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

2009 Lipiec Pierwsza trasa po remoncie kapitalnym,
2010 Wrzesień Remont generalny tylnego zawieszenia,
2011 Czerwiec Wykonanie nowej Tapicerki bordowo beżowej,
Poniżej parę zdjęć.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

2012 Remont generalny przedniego zawieszenia i ogarnięcie niedomagań : Gaźnik, wydech.
Ponadto ogarnięcie zderzaków.
Obrazek Obrazek

Oczywiście Cherry w tym roku sporo przeżyła jest nieco pozmieniana. Niestety do ideału jeszcze brakuje.

pozdrawiam Costa.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Myślę ,że najgorszy okres Cherry ma już za sobą.
Obrazek

Naprawdę fajnie śmiga ta kosiarka, Jeszcze parę poprawek i może na Expo się pojawi.
Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Costa »

Cherry, w krótkim czasie przeszła parę modyfikacji.... zachowując pozory 2sówa ,nawet zaglądając do środka dosłownie wszystko wskazuje na poczciwe 601. Co jest bardzo mylące i naprawdę robi robotę.

Krótko o Swapie.
Obrazek
Silnik 993ccm od Suzuki Swift MK4
Książka serwisowa podaje 41kW (56kM) i 80Nm (wg nr silnika)
W dowodzie rejestracyjnym 39kW. (mocniejszego w komputerze nie mieli.)

Skrzynia biegów :
Silnik początkowo był wyposażony w automatyczną skrzynię ,z której zrezygnowaliśmy na rzecz 5 stopniowej manualnej od Swifta.

Oczywiście przy swapie niemożna zapominać o bezpieczeństwie.

Hamulce przednie:
W całości zaadoptowane od Swifta MK4
Tarcze Wentylowane 231mm

Hamulce tył bez zmian.

Spalanie około 6,5Litra na 100km

Masa Cherry gotowej do jazdy niewiele większa od masy 601. (jeszcze niezważona).
Szybki Trabant.
Awatar użytkownika
br143
Posty: 95
Rejestracja: 2013-08-14, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: br143 »

Costa pisze:Silnik początkowo był wyposażony w automatyczną skrzynię ,z której zrezygnowaliśmy na rzecz 5 stopniowej manualnej od Swifta.
To byłby chyba pierwszy trabant z automatem! :D Trzeba było zostawić, a sterowanie skrzynią podłączyć pod oryginalny lewarek pod kierownicą ;)
Trabant 1.1 limousine 1991
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Faktycznie byłby to 1szy automat ,ale skrzynia była trochę nie poręczna ,a i na sterowanie automatem nie miałem pomysłu.
Wolałem poskładać "standard" i zrobić tak jak zrobiłem.

Manuala też nie było łatwo upchnąć.
Obrazek toporny automat... Obrazek
ważne ,że działa..... obecnie zbieram wszystkie uszczelnienia co by przez jesienno-zimowy okres zrobić co trzeba z tym silnikiem.

Dalsze plany :?: pewnie ,że są ale najpierw dokończyć mechanikę.


PS.
Automat może jeszcze powstanie z pod mojej ręki. ^^"
Bross
Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Costa »

Swap uważam za udany ,choć w niewielkim stopniu jeszcze niedopracowany.
Podczas podróży na 11 TrabiExpo mieliśmy jeden wielki test, niby stres bo dawno nie jeździłem trabantem ale udało się.
Teraz trochę o projekcie.

Swap ten nie sprawił większych problemów.
Lekko zmodernizowane Sanki,
Obrazek

Łapa skrzyni biegów od strony układu kierowniczego.
Obrazek Obrazek

Przednia łapa skrzyni biegów - taka sama jak u Brossa.
Obrazek
Mimo prymitywnego wyglądu dość solidna i spełniająca swoje zadanie.

Wybierak z golfa po tuningu.
Obrazek
górny wybierak Trabant 601 z dodatkową linką.
Obrazek
Wybierak z Golfa został skrócony i obrócony ,a za pomocą krzyżaka od Suzuki połączony ze skrzynią.
Do lekko przerobionego krzyżaka, została dołożona sprężyna zapewniającą powrót laski biegów w pozycję 1 i 2.
Przesunięcie laski do siebie powoduje pokonanie sprężyny i przesunięcie w pozycję 3 i 4. (linka na zero)
Zaś naciągnięcie linki powoduje przesunięcie w w pozycję 5 i R.
Wybór poszczególnych biegów nie był by możliwy bez wykorzystania wybieraka od 601 i elementu - "kołyski" z golfa 3.

Trochę miejsca przy pompie wody i alternatorze .
Nadkole zostało lekko wgięte około 10mm
Obrazek
Odstęp alternatora od resora około 15mm i nie zauważyłem uszkodzeń na alternatorze.

Trochę elektroniki.
Obrazek Obrazek
Jak pierwszy raz widziałem wiązkę do tego silnika to miałem wrażenie ,że można owinąć nią dwa razy trabanta...
Na szczęście Bross usunął wszystko co według niego było zbędne.
Zostawił tylko podstawowe "funkcje życiowe".
Obrazek Obrazek

Początkowo chłodnica była zastosowana od SS ale wystawała pod zderzakiem i niedawno została zmieniona na chłodnicę od Uno 1,0 ze zbiornikiem wyrównawczym z boku.
Ze względu na wiatrak chłodnicy będzie trzeba jeszcze pokombinować.
Obrazek

Obecnych zdjęć po kilku zmianach jeszcze nie ma.
W przyszłym miesiącu jeśli się uda silnik zostanie rozebrany bo jak było widać na Expo trochę dymi.
Szybki Trabant.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Dziwnie było by mi spytać co z Cherry skoro Stoi przed moim oknem :D

Szkoda ,że kiedy wszystko zostało zorganizowane by z Costą móc działać przy silniku, nagle
zimie się odmieniło i zima stała się tą Złą zimą ,gdzie zamiast niedawnej temperatury +10'c zrobiło się -14'c. Teraz Ciężko cokolwiek zrobić.
no cóż.... trzeba czekać.
Ale mam nadzieję ,że zaczniemy działać za jakiś czas (w cieplejszych warunkach) i Na zlot Pojedzie z nowymi podzespołami :D

W końcu jak by nie było jestem "Ojcem" projektu.

Bross
Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Costa »

Nowy kluczyk w wersji scyzoryk.
Obrazek Obrazek Obrazek
było by więcej czasu by się ogarnęło to i owo.
Szybki Trabant.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Powoli ogarniamy remont kapitalny silnika.
Blok
Obrazek
Dekiel zaworów
Obrazek Obrazek
Głowica po regeneracji. Nowe zawory ,trzonki i uszczelniacze. Jesli dobrze pamiętam jakieś gniazda też zostały zrobione.
Obrazek Obrazek
Pompa oleju
Obrazek Obrazek
inne : pierścienie ,panewki ...
Obrazek

Pozostało znaleźć dłuższą chwilę na ;poskładanie tego silnika w całość.

[ Dodano: 2014-03-31, 18:21 ]
Silnik w 90% poskładany.
Obrazek Obrazek

Do końca tygodnia pewno silnik będzie poskładany na tip-top
Ale kiedy wyląduje z powrotem pod maską ? Tego niewiem

[ Dodano: 2014-05-24, 22:57 ]
Silnik od miesiąca na miejscu i obecnie jest w trakcie docierania :D

Trabi otrzymał nową kosę.
W sumie z tego co mnie doszły słuchy będzie robione jeszcze zawieszenie przednie i szykowane jakieś lepsze koło.
Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Costa »

Trochę uaktualnię bo przecież silnik ogarnięty parę miesięcy temu kilka wyjazdów zaliczonych ,a i kilka nowych detali doszło.

Nowa Kosa
Obrazek Obrazek Obrazek

Nowe zegary z pomocą Brossa
Obrazek Obrazek Obrazek
Zegary pochodzą z dawcy ,ale musiały zostać solidnie pocięte. Bross musiał częściowo odlać nowe ramki wykończeniowe by wszystko ładnie wyglądało.

Zostało trochę popracować z wydechem i wnętrzem ,ale to w późniejszym czasie.

Pozdrawiam Costa

[ Dodano: 2014-11-06, 23:40 ]
Dawno nic nie pisałem, a przecież ja też coś zrobiłem.
Zamontowałem Centralny zamek w bagażniku.

Dokupiłem też głośniki 6x9 i staram się je jakoś upchnąć z przodu. Pomysł mam i staram się go wykonać niestety u mnie ciągle brak czasu.
Szybki Trabant.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Pokaż co tam wykombinowałeś.
Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Costa »

Po długim postoju zamontowalem głośniki pod przednimi fotelami. Nie jest tak efektownie jak bym chciał, Z przodu jest za cicho, cały dźwięk pochłaniają fotele pozostaje tylko wibracja na siedzeniu, która w dość przyjemny sposób masuje tyłek. ;). Bede szukał innego rozwiazania zabudowy głośników bo to nie to co ma być.
Szybki Trabant.
Rysiek88
Posty: 31
Rejestracja: 2014-06-14, 22:07
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Rysiek88 »

Skąd przeświadczenie w ludziach by kupowali głośniki w takim wymiarze ? :/
Podsiedzeniowy montaż bez komentarza :)
Tak czy owak przyglądam się i kibicuje :)
Awatar użytkownika
Costa
Posty: 13
Rejestracja: 2013-08-11, 18:38
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Costa »

Powoli działamy dalej ,praca idzie powoli ale do przodu.
Obrazek


Bross z ciekawości zważył Cherry ,no i wynik zadowalający.
W pełni wyposażona waży Tylko 630Kg[/b].
Jak by go wybebeszyć z tapicerek, kanapy ,audio oraz zamienić fotele na lekkie kubełki dało by rade zejść sporo kilogramów.
Szybki Trabant.
Odpowiedz