Trabant 601 Szymona

Moderator: Mod Team

Szymonc83r
Posty: 40
Rejestracja: 2014-03-26, 16:23
Lokalizacja: Szymocice

Trabant 601 Szymona

Post autor: Szymonc83r »

Witam wszystkich, nazywam się Szymon.
Moja historia z Trabim 87r. zaczęła się w 2000r ( zakupiony u Misali w Rybniku, gdzie zostawił go tam pierwszy właściciel), i trwała do końca 2003r. Był to mój pierwszy samochód i tak to się zaczęło. Trabi służył mi głównie na dojazdy do szkoły z Żor do Rybnika no i do codziennych wojaży i wakacyjnych wypadów ze znajomymi trabanciarzami i nie tylko. Była nas dość duża grupa, wspólne wypady, naprawy, garażowe weekendy podczas których naprawialiśmy i dopieszczaliśmy nasze Trabiki.
No i po kilkunastu latach nadszedł czas na powrót do TRABIEGO, po dłuugich poszukiwaniach odpowiedniej bazy w miarę rozsądnym stanie i cenie ( a tutaj szczególnie niektórych ponosi ułańska fantazja ). Obojętny był mi rocznik i to czy to będzie kombiak, czy jak to brzmi dumnie, limuzyna. Jedynym warunkiem było to iż ma to być kompletny dwusuw. Po kilku wypadach w celu zakupu tego jedynego, znalazłem trabika od, jak to się mówi dziadka. Trabant stał sobie kilkanaście ładnych latek na drewnianych kołkach i z wyciągniętymi wykładzinami co moim zdaniem uchroniło go przed większą korozją podłogi. i tak rok 2014 zaowocował w nowy nabytek 601 rocznik 1986. Jedynym brakiem był brak silnika, tzn brak wewnątrz komory, znajdował się on w skrzyni drewnianej w częściach. Po weryfikacji części stwierdziłem iż faktycznie jest kompletny.
Ok, rozpisałem się czas na to aby pochwalić się efektami swojej długiej ale przyjemnej pracy, której zakończenie planuje na wiosnę najpóźniej na lato 2016r. Zdjęcia będę dodawał stopniowo i w miarę wolnego czasu.

Pierwsza jazda trabiego po dłuugim postoju !!!
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Post autor: Drabi »

No fajnie, powodzenia i czekamy na kolejne relacje z rekonstrukcji :)
Szymonc83r
Posty: 40
Rejestracja: 2014-03-26, 16:23
Lokalizacja: Szymocice

Post autor: Szymonc83r »

Gdy trabi przyjechał już do mnie nadszedł czas na totalną rozbiórkę, która to ujawniła obecność wrednej "Rudej" , której na dzień dzisiejszy nie ma już ani grama a wyglądało to tak:

Obrazek

Obrazek

Pod maską jedyna poważna korozja miała miejsce tylko koło akumulatora i kielicha lewego przedniego amortyzatora, no i zapomniałem pas przedni po piaskowaniu ukazał tzw :sito aktualnie pas jest cały nowy:

Obrazek

Jestem sobie Trampek bez reflektrów i innych lampek:
Obrazek

Obrazek

Z takim zestawem rdza praktycznie uciekła sama ze strachu:

Obrazek

Maska w moim trabim niestety miałą pęknięcie koło znaczka kiedyś coś wspomniałem żonie że nie ma sensu tego kleić jakimiś "mazidłami" bo jak pomaluje trabiego na gotowo i coś mi pęknie to chyba się w tyłek ze złości ugryzę. Żona podłapała temat i dostałem takie oto cudo na urodziny:

Obrazek

A tutaj przekładnia kierownicza i półosie przed i po reanimacji, oczywiście zastosowałem nowe gumy nowy smar sprawdziłem luzy, i uzupełniłem igiełki na krzyżakach bo na 2 kamieniach brakowało parę sztuk, oczywiście półosie ( przeguby ) już nowego typu ale służę pomocą bo w ogromie części, które dostałem od właściciela mam elementy do starego typu półosi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-12-26, 20:37 przez Szymonc83r, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

Witam ! :D
A efekty reperaturek gdzie ?:D
Szymonc83r
Posty: 40
Rejestracja: 2014-03-26, 16:23
Lokalizacja: Szymocice

Post autor: Szymonc83r »

Wszystko w swoim czasie, ale obiecuję, że będzie wszystko pokazane :-) , właśnie dzisiaj korzystając z wolnego wieczoru segreguje zdjęcia ,których na dzień dzisiejszy mam około 400. Trabi obecnie stoi już na kołach, w finalnym lakierze i zdjęć będzie jeszcze więcej ale fotorelacje tutaj chciałbym zrealizować w miarę chronologicznie. No i oczywiste jest to ze chcę umieśić tylko najważniejsze zdjęcia. Dla chętnych zdjęcia szczegółowe z poszczególnych etapów mogę wysłać na e-maila.

[ Dodano: 2015-12-26, 19:44 ]
A tutaj buda rozbrojona i gotowa na jazdę do "piachu". Najlepsza kolejność w/g mnie, oczywiście ile remontujących tyle zdań. Piach zdejmie luźną rudą, pokaże ewentualne sita ( ubytki czy dziury), zaraz po piachu poszedł epoxyd na całość, następnie powrót do garażu i z zaepoxydowaną całą budą możemy spokojnie bawić się dalej z wycinaniem i wspawaniem elementów i innych ubytków, które to zaraz po wymianie epoxydujemy a nastepnie na tak zabezpieczone spawy obowiązkowo masa uszczelniająco klejąca. Osobiście używałem Bolla w tubie do wyciskania. Tak zabezpieczone miejsca nie mają prawa na pojawienie się rdzy.

Obrazek
Obrazek
A tutaj bez szydery :-) większej przyczepki nie miałem a lawety od kolegi nie chciało mi się brać.
Obrazek

Śmierć odcieniowi koloru rudego :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po powrocie i osobistym epoksydowaniu całości u znajomego który go piaskował, można spokojnie wziąć się za wycinanki, które naprawdę zajmują dużo czasu ( praktycznie cały lipiec tego roku tj 2015), a starałem się robić to naprawdę dokładnie, w końcu trabi ma dłuuuugo cieszyć oko. Przed wycięciem progów warto wspawać rozpórki żeby coś przez przypadek sie nie poprzestawiało, moje progi wew. nie wymagały wymiany ale jak juz miałem komplet wew i zew. to postanowilem wymienić wszystko.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jednak mój ojciec jest o wiele bardziej cierpliwy niż ja, po kilku godzinach pracy nad tym elementem i rzuceniem kilku słów na "K.. i siarczyste rrrrr dalej zamknąłem garaż i udałem się spać, gdy wróciłem po pracy dnia następnego moim oczom ukazał się pięknie wykonany :
Obrazek
Elementy do których nie miałem dostępu i trzeba było wydłubać samemu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Elementy przywiezione z malowania proszkowego:
Obrazek

Wycinanie, spawanie, szlifowanie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Ładnie! :)
Awatar użytkownika
mlodyks18
Posty: 167
Rejestracja: 2014-01-22, 22:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: mlodyks18 »

Super ! sporo pracy włożone czekamy na końcowy efekt :)
Szymonc83r
Posty: 40
Rejestracja: 2014-03-26, 16:23
Lokalizacja: Szymocice

Post autor: Szymonc83r »

Próby polerowania w wolnej chwili, efekt oceńcie sami:
Efekt przed i po, ale jak będę już polerował aluminiowe elementy bezpośredni przed założeniem ich do auta zastosuje jedna gradację więcej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i po wstępnych przymiarkach, okazało się że aby nowa maska pasowała idelanie do Trabiego należy przełożyć stelaż ze starej, niby Te same auta a jednak nie tak jak to już ktoś na forum pisał :-)
Obrazek

[ Dodano: 2015-12-28, 22:01 ]
Gdy nadszedł koniec długich dni spędzonych przy pracach "metaloplastycznych" każdy spaw i oryginalne łączenie zostało zabezpieczone dodatkowo masą, oczywiście na uprzednio położony epoksyd.
Obrazek

Obrazek

Następny krok to natryskowa konserwacja:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

Ekstra !
Auto do którego czasem trzeba mieć cierpliwość i nerwy nie z duroplastu lecz stali :D
Szymonc83r
Posty: 40
Rejestracja: 2014-03-26, 16:23
Lokalizacja: Szymocice

Post autor: Szymonc83r »

Kolejny krok po zakonserwowaniu spodu Trabiego to zabezpieczenie wszystkich łączeń i spawów w części górnej ;-).
Obrazek
Obrazek

Kolejny krok to położenie akrylu przemysłowego, o którego istnieniu nie wiedziałem. Gdy zobaczyłem efekty u kolegi, który zajmuje się piaskowaniem na felgach samochodów ciężarowych, na zbiornikach ciśnieniowych i innych konstrukcjach stalowych, zacząłem żałować, że oddałem części do proszkowego malowania. Akryl przemysłowy to super alternatywa dla proszku, jest bardzo trwały, odporny na zarysowania( i można zrobić to samemu naprawę porządnie), jedynym minusem jest to, że ciężko kupić go w małych ilościach, a występuje w pełnej palecie odcieni RAL - matowe i błyszczące. No i potrzeba do niego specjalnego utwardzacza i rozcieńczalnika. Kładzie się go pistoletem, bardzo łatwo i powiem, że ciężko zrobić zaciek a ładnie się zalewa tworząc super gładką lustrzaną powierzchnię. Już malowałem kilku znajomym różne elementy no i powiem ze efekt jest naprawdę SUPER.U mnie wszystkie elementy pod maską będą tym pomalowane, łącznie ze zbiornikiem, obudową silnika i rurą z ogrzewania( która już mam pomalowaną, jak zrobię zdjęcie to dodam ) Deskę rozdzielczą mam już zapodkładowaną i się zastanawiam, czy malować ją czarnym epoksydem na połysk, czy w kolor auta baza i klar, ale ta kwestia jeszcze do rozważenia, a i tak będę malował jak będą cieplejsze dni.
Tutaj nie ma lustra, bo tego elementu nie widać, ma być tylko PORZĄDNIE zabezpieczone:
Obrazek

Obrazek
maniek_124
Posty: 11
Rejestracja: 2015-10-26, 20:28
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: maniek_124 »

Jak sie spasowuje te reperaturki nadkoli z montirexu bardzo odchodzą kształtem od oryginału ?
Szymonc83r
Posty: 40
Rejestracja: 2014-03-26, 16:23
Lokalizacja: Szymocice

Post autor: Szymonc83r »

Reperaturki nie sa najgorsze. W moim przypadku tylko lewy przód praktycznie nie wymagał korekt, przymierzałem niewspawane do duro. Po wspawaniu nacinałem i pasowalem do blotnikow aby cala krawedź ładnie przylegala na calej dlugoś do duroplatu. Taka metaloplastyka z ķtóra jest sporo pracy. Ale lepiej jest pobawić sie z tym i wymienić w całości niż robić łatę na łacie. Wyglada lepiej i z pewnościa bedzie o wiele trwalsze. A po drugie nie ma co marudzić jak niektórzy że średnio to pasuje, wyobraźmy sobie jakby się to robiło bez takich nie do końca pasujacych. :-)

[ Dodano: 2016-01-05, 22:39 ]
No i przyszedł na kompletną reanimacje SERDUCHA Trabiego:
Obrazek

Od właściciela dostałem m.in nowy wał nową obudowę aparatu zapłonowego, nowy fabrycznie gaźnik, cylindry poszły do szlifu były nominalne aktualnie zrobiony pierwszy szlif, nowe tłoki, nowe pierścienie, sworznie tłoków, łożyska igiełkowe, nowe stawidła ( czy jak kto woli zawory )

Obrazek

Obrazek

Już nie mogę się doczekać jak Trabi zagada, wydech już też kompletnie nowy czeka więc wszystko razem do kupy będzie cieszyło ucho :-);-)

Przed świętami Trabi przyjechał z malowania i gdy przykręcałem zderzaki zorientowałem się że nie mam narożników. Więc pytanie do forumowiczów, czy ktoś nie ma ( nadmiaru takowych??) plastikowych narożników do zderzaków??? Jeśli tak bardzo proszę o kontakt na PW( mogą być odarte, wyszpachluje zapodkładuje i będą jak nowe ;-), byle całe i nie popękane )
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

Szymonc83r pisze: plastikowych narożników do zderzaków??
Wojciech chyba ma dużo ;)
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

not for sell ;)
marek81
Posty: 16
Rejestracja: 2016-01-06, 21:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81 »

Ale piękny projekcik,i to niedaleko.
Uwielbiam w oryginale.
Powodzenia w pracach,może z wiosny podjade oblukać. ;)
JEST:
Jetta 2 Coupe 91"
Jetta 3 USA 97"
Trabant 601 88"
Syrena 105 76"
Fiat 126p 83"
Transit Laweta 86"-do usług
Odpowiedz