Trabant 601 S 83'

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

No niestety problemem jest temperatura i zasadniczo niesprzyjające malowaniu warunki atmosferyczne, dlatego do malowania pozostają weekendy, bo tylko po dłużej chwili palenia w piecu mogę uzyskać jakąś normalną temperaturę, którą przecież muszę utrzymać jeszcze przez kilka godzin. :|
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: eda90 »

To ile masz stopni w warsztacie?
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: J.J. »

ja mam 15 i podkład mi 2 dni schnął :D
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

u mnie jest tak, jak po całym dniu wchodzę to mam między 3 a 4 stopnie, popalę w piecu jakieś 2-3 godziny to podskakuje do ok 18. Jak jest weekendowe palenie to dojedzie i nawet do 36, wtedy można malować, ale podczas schnięcia lakieru temperatura musi być powyżej 22 stopni, dlatego cały czas muszę kotłować. Poniżej tej temperatury (zazwyczaj w nocy) lakier ma tendencje do zaciekania i pękania. Mówię tu o bazie, podkład szybciej schnie i jest łatwiejszy do kładzenia.
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

Witam Was Panowie i Panie.

Ostatnio z nudów żeby przełamać tą zimową aurę postanowiłem poskładać sobie silnik. Trafiłem na taką ciekawostkę z tłokami (od lewej: nowy tłok, stary tłok):

Obrazek

I teraz nasuwa mi się pytanie, czy nowy tłok nawiercać tak jak stary celem polepszenia smarowania sworznia, czy dać sobie siana :?:
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 206
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: Damian88 »

Na dobrą sprawę to chwila roboty, więc czemu nie. Nie zaszkodzi na pewno ;P
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

No też tak myślałem, podobnie jak z laxigenem, jak nie pomoże to nie zaszkodzi :mrgreen:

Tak się tylko zastanawiałem, czy jest jakiś powód dla czego nie ma tych otworów smarujących, czy jest to po prostu tak wykonane ze względu na patenty i własność intelektualną. Wiadomo, trzeba być kreatywnym.
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

No i nadszedł ten smutny dzień, a mianowicie zostałem w pewnym sensie zmuszony do powrotu na stare śmieci i trzeba było wywieźć Helmuta z całym inwentarzem i zacząć prace praktycznie od nowa. Na dowód tej tragedii załączam zdjęcie z tej tragicznej podróży :(

Obrazek

No ale nic to. Trzeba zakasać rękawy, stworzyć sobie warunki do pracy (jak pogoda pozwoli to będzie to w miarę sprawne) i zabrać się za robotę. Na dobrą sprawę została mi do pomalowania skorupka (jednocześnie tak blisko jak daleko), jednak z braku kompresora będę musiał posiłkować się puszkami w sprayu :? . Efekty później wam przedstawię. Swoją drogą i tak musiałbym kupić nową farbę, bo ta musztardka którą malowałem w jakiś dziwny sposób gazowała i zasadniczo szlo malowanie niekiedy na 5 razy :cry: Nie polecam lakierni Arpol z Torunia, ceny nie są rewelacyjne, a do tego spie&^*%$# mi 1,5l farby. Zdarzały się małe wpadki, bo to niekiedy odcień się nie zgrał, ale to gazowanie przechyliło czarę goryczy.

No dobra, żale wyrzucone, teraz trza się brać za robotę, nie będzie to łatwe bo muszę jednocześnie doprowadzić nowy dupowóz do porządku po porzednim właścicielu. A było brać furę od niemca......
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: RemkoK »

Z tymi otworami w tłoku to jest tak: Skoro główka korbowodu jest łożyskowana, to sworzeń nie ma prawa mieć swobody ruchu (w tłoku) - dla bezpieczeństwa, wyeliminowania niepotrzebnych luzów i co za tym idzie szybszego zużycia łożyska główki. Sworzeń ma wchodzić bardzo pasownie i przy użyciu praski. Otwory moim zdaniem mogą się tu jedynie przydać po to gdyby kiedykolwiek sworzeń uległ zapieczeniu.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

Żeby nie było, że porzuciłem Halmuta to wrzucam 2 fotki z aktualnego stanu. Idzie wolna, ale do przodu. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się w końcu go skończyć.
Kolejnym etapem będzie pomalowanie widocznych elementów w środku i w końcu będę mógł go składać.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: Wojciech »

Pomalowałeś budę przed klejeniem?
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

Czego?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: Wojciech »

kamil.koza88 pisze: 2020-06-23, 12:36 Czego?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Błotników
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: kamil.koza88 »

Mam zamiar wszystko składać jak juz pomaluje sobie na spokojnie każdy element osobno. Jest to dla mnie poprostu wygodniejsze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Trabant 601 S 83'

Post autor: Wojciech »

kamil.koza88 pisze: 2020-06-23, 14:26 Mam zamiar wszystko składać jak juz pomaluje sobie na spokojnie każdy element osobno. Jest to dla mnie poprostu wygodniejsze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Twój wybór, ja bym nie ryzykował pęknięć lakieru przy naciąganiu błotnika na ranty, czy powychodzenia kleju który będzie widoczny w wielu miejscach. Ale powodzenia, sam jestem ciekaw efektu
Odpowiedz