Silnik 1.1 mulenie, szarpanie i ogolny brak komfortu pracy

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

Silnik 1.1 mulenie, szarpanie i ogolny brak komfortu pracy

Post autor: Maćko »

Witam
Rok temu kupiłem pięknego Trabanta 1.1 kombi od starszego człowieka. Auto było świetnie zachowane, zadbane. Super wnętrze, blacharka, zawieszenie. Widać, że auto było dbane. Wsiadłem do auta i tak zrobiłem ok 1500km. Nie podobała mi się kultura pracy silnika, ale nie miałem porównania do innych Trabantow 1.1. Wydawało mi się że tak ma być i tak jeździłem, bo skoro auto było tak zadbane to silnik też powinien być ok (tak pomyslałem). Ale po upływie czasu chyba straciłem do tego przekonanie. Auto szarpie na zimnym (ale po rozgrzaniu też nie zawsze chodzi płynnie), jest mało dynamiczne (jak ciągnik rolniczy), jak jadę to mam wrażenie, że auto jedzie jakby na zaciągniętym ręcznym. Ociężale, z wielkim trudem. Osiągi niby ma. Rozpędzi się do 100km bez problemu, ale ogólna kultura pracy jest wg mnie zła i mało komfortowa.

Jak wam jeżdża Trabanty 1.1? Jak by chciały a nie mogły? Czy wszystko pracuje ok i komfort pracy motoru jest znośny?

Jeśli cos jest nie tak to od czego zacząć? Przyznam się że z uwagi na stan auta nie wymieniłem świec, przewodów zapłonowych. Może cała wina leży po stronie gaźnika? A może po prostu tak to ma jeździć?

Spalanie w normie. Bierze mi ok 7l benzyny.

Co wymienić , o czym zacząć myśleć?
Ostatnio zmieniony 2012-02-29, 09:01 przez Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampi 1.1 Universal 1991
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Na pewno nie ma być tak jak piszesz. Trabant 1,1 do 100km/h rozpędza się błyskawicznie, tak samo wyprzedanie. Silnik, pomimo iż jest na gaźniku, ma baaardzo dużą kulturę pracy, o wiele większą niż Polonez na wtrysku. Na dzień dobry proponuję od razu wymienić komplet zapłonu.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Sprawdź filterek paliwa, może przypchany. Nawet profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi, a potrafi namieszać - kiedyś był u mnie do tego stopnia niedrożny, że nawet na obrotach po przełączeniu z LPG na PB gasł - nie miał siły zaciągnąć paliwa. Nowe kable WN i świece też nie zaszkodzą (świece NKG, kabelki Sentech - nie zbankrutujesz), sprawdź kopułkę i palec - może trzeba wyczyścić styki. No i daj nowy filtr powietrza, też groszowa sprawa. Jeśli palec i kopułka wypalone, kup nowe, tylko wystrzegaj się najtańszego, mi kiedyś chińszczyzna starczyła na 2 tys km i styki w kopułce wypaliły się do zera. W najgorszej wersji przy wymianie tego co napisałem nie powinieneś wydać więcej niż 150-200zł. Jeśli to nie pomoże, spróbuj podregulować aparat zapłonowy - luzujesz 2 10-tki i kręcisz na zapalonym, zostawiasz w pozycji gdzie najlepiej pracuje - na słuch. Od niego idzie wężyk do gaźnika - odepnij przy gaźniku i pociągnij powietrze - jeśli idzie bez oporu, to do wymiany przyśpieszacz ciśnieniowy, jeśli jest opór i po przytrzymaniu językiem czujesz podciśnienie, to jest OK. Jeśli to ogarniesz i nie będzie wielkiej poprawy, niestety trzeba znaleźć gaźnikowca, albo jak się czujesz na siłach samemu gaźnik rozebrać, wyczyścić i wyregulować - instrukcja krok po kroku jest na forum. Walcz i melduj
Cyrulrat
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-16, 09:58
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: Cyrulrat »

Uprzedzam z góry że mechanikiem nie jestem, ale spróbuj po prostu pchnąć go na prostej czy lekko idzie bo może coś go trzyma (np. hamulce lub łożyska) a przerywanie to już zdaj się na kolegę wyżej.
Trabant 1.1 Limuzyna 1991r. (w trakcie renowacji, już na lakierni)
Opel Vectra Combi 2.0DTI 2001r.
Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Maćko »

Witam, zrobię tak jak mówicie bo na pewno coś jest nie tak. Mój Unwersal pracuje i jeździ jak styrany życiem "Maluch"
Mar-gut sprzedaje kopułkę HP Topran Germany za 25 zł i palec za 15 zł. To warte polecenia czy badziewie?

Wymienić komplet zapłonu? Masz na myśli świece, kable, kopułkę i palec? coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony 2012-02-24, 22:22 przez Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampi 1.1 Universal 1991
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Udaj się do najbliższego sklepu moto, ceny podobne a nie czekasz i w razie w możesz odnieść. To części jak najbardziej zamienne z VW Golf II, Jetta II - mają do tego zamienników od groma
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

papieju pisze:Sprawdź filterek paliwa, może przypchany. Nawet profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi, a potrafi namieszać - kiedyś był u mnie do tego stopnia niedrożny, że nawet na obrotach po przełączeniu z LPG na PB gasł - nie miał siły zaciągnąć paliwa. Nowe kable WN i świece też nie zaszkodzą (świece NKG, kabelki Sentech - nie zbankrutujesz), sprawdź kopułkę i palec - może trzeba wyczyścić styki. No i daj nowy filtr powietrza, też groszowa sprawa. Jeśli palec i kopułka wypalone, kup nowe, tylko wystrzegaj się najtańszego, mi kiedyś chińszczyzna starczyła na 2 tys km i styki w kopułce wypaliły się do zera. W najgorszej wersji przy wymianie tego co napisałem nie powinieneś wydać więcej niż 150-200zł. Jeśli to nie pomoże, spróbuj podregulować aparat zapłonowy - luzujesz 2 10-tki i kręcisz na zapalonym, zostawiasz w pozycji gdzie najlepiej pracuje - na słuch. Od niego idzie wężyk do gaźnika - odepnij przy gaźniku i pociągnij powietrze - jeśli idzie bez oporu, to do wymiany przyśpieszacz ciśnieniowy, jeśli jest opór i po przytrzymaniu językiem czujesz podciśnienie, to jest OK. Jeśli to ogarniesz i nie będzie wielkiej poprawy, niestety trzeba znaleźć gaźnikowca, albo jak się czujesz na siłach samemu gaźnik rozebrać, wyczyścić i wyregulować - instrukcja krok po kroku jest na forum. Walcz i melduj
http://www.trabi.waw.pl/gaznik/gaznik.htm

Tylko jesli wszystko inne zawiedzie o czym pisal Papieju a czujesz sie na silach podjac wyzwanie.
Powodzenia.
Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Maćko »

Wymienić komplet zapłonu? Macie na myśli świece, kable, kopułkę i palec? Coś jeszcze?
Trampi 1.1 Universal 1991
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Zacznij od filtra paliwa. Potem szukaj w zapłonie. Jak dawno nie ruszane, to nowe świece, kable, kopułka, palec i filtr powietrza nie zaszkodzą nic a nic
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Najlepiej byloby od innego Trabiego "pozyczyc" aby znalesc przyczyne.
Sprawdz swiece (nagar,przerwe),kable (sciagaj przewody i zwroc uwage na prace silnika),filtry (profilaktycznie nie zaszkodzi wymienic koszt "paru" zlotych),aparat jak wczesniej koledzy wspominali.Jesli nie ma znaczacych zmian to sugerowalbym moim skromnym zdaniem ze to moze byc gaznik.Kolor swiec powinien Ci wszystko powiedziec.
Dobrze sprawdzic wszystkie przewody czy gdzies nie sa popekane lub zagniecone.
Przyczyn moze byc naprawde wiele.Zaczep gdzies Trabanciarza jesli sam nie dajesz rady,napewno pomoze.
Awatar użytkownika
Klakson
Posty: 85
Rejestracja: 2011-03-01, 15:12
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Klakson »

Witam.
Z tymi zadbanymi dziadkowozami w większości przypadków tak właśnie jest. Nigdy one nie widziały wysokich obrotów, mulone przez całe życie i zachowują się one gorzej niż zjeżdżone i katowane traby.
Wymiany eksploatacyjne typu filtry, świece, przewody to podstawa i od tego zacznij bezwzględnie bo będziesz szukał cudów a podstawowych rzeczy nie wymieniłeś.
Sprawdzenie oporów na kołach też nie zawadzi, sprawdź po przejechaniu kilku km czy wszystkie koła grzeją się tak samo, lub staraj się nie hamować i sprawdź czy któreś jest zagrzane (oczywiście nie wpływa to na pracę silnika, ale na osiągi tak :) ).
Po tym wszystkim stawiam, na przyśpieszacz zapłonu i gaźnik.
Pozdrawiam
Ja tu jeszcze wrócę ..
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Maćko pisze:Witam, zrobię tak jak mówicie bo na pewno coś jest nie tak. Mój Unwersal pracuje i jeździ jak styrany życiem "Maluch"
Mar-gut sprzedaje kopułkę HP Topran Germany za 25 zł i palec za 15 zł. To warte polecenia czy badziewie?

Wymienić komplet zapłonu? Masz na myśli świece, kable, kopułkę i palec? coś jeszcze?
Taki komplecik kupiłem jakiś rok temu właśnie w Mar-Gucie i jak do tej pory nie narzekam.

A wymiana tych wszystkich elementów bardzo skutecznie wyeliminowała "brak kultury pracy"

Proponuję jeszcze zajechać do jakiegoś doświadczonego fachowca od regulacji gaźników - ja przez pół roku woziłem się z problemami pracy gaźnika i dopiero magik gaźnikowo-zapłonowy w dosłownie pół godziny zapgrejdował osiągi Trabanta do poziomu rakiety balistycznej.
Trabant 1.1
Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Maćko »

Działam chłopaki.
Sprzęt zamówiony w sklepie moto na poniedziałek. Po wymianie o której piszecie dam znać co i jak. Spodziewałem się, że dziadkowóz będzie lekko przymulony, ale nie aż tak... Bardzo dziękuje za pomoc.
Trampi 1.1 Universal 1991
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Dla mnie to dziwne nie wymienić takich rzeczy chyba że dostałeś świeże faktury

Doceń to że ktoś prawie przez ćwierćwiecze wkładał serce by to auto przetrwało i go porządnie zakonserwuj

Inaczej za rok-dwa będziesz mógł powiedzieć tylko:
kupiłem pięknego Trabanta 1.1 kombi od starszego człowieka. Auto było świetnie zachowane, zadbane. Super wnętrze, blacharka, zawieszenie. Widać, że auto było dbane.
bo stanie się to historią ;)

Powodzenia!
Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Maćko »

Słuchajcie trochę to trwało... Wszystko wymienione. Trabant śmiga jak rakieta!!!! Wszystko było popalone, zasniedziałe. Ma super przyspieszenie i komfort pracy. Prawie jak inne auto ; ) Dziękuje za wszystkie porady!!!
Trampi 1.1 Universal 1991
Odpowiedz