Resor cd

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Resor cd

Post autor: panadol1234 »

Grzebania w Trabie Universalu u mnie ciąg dalszy i kolejne pytania do szanownego grona:) Tym razema na tapecie resor tylny - wyrwałem dziada, rozkręciłem i ....No więc przekładki są w miarę całe ale ostatnie trzy pióra (najdłuższe) maja wytarte miejsca gdzie przylegają końce piór i mają wżery korozyjne. Gdy to zobaczyłem wygrzebałem inny resor wyrwany z sedana i porównałem z rozkręconym. Okazało się że ostatnie trzy pióra które mnie interesowały są spięte klamrami, a w resorze universala nie, to znaczy są klamry ale mają obcięte końce i nic nie trzymaja poza sobą. Pióra są tez mniej wytarte. Chciałbym więc te ostatnie trzy pióra zamienić tzn. założyć do kombi te z sedana. W instrukcji do Traba widziałem że resor sedana i kombi ma nieco inną charakterystykę i dwa albo trzy te najdłuższe pióra sa o 1mm grubsze w kombi. Pytanie - czy ktos z was robił taką zamianę i jak bardzo to wpływa na pracę zawieszenia? Acha, ciekawostka - gdzieś między ostatnimi piórami mialem włożone jakieś blaszki 25mmx20mmx4mm, wypadły przy demontażu resora , wiece coś o takim patencie? A, i w trzecim piórze od najdłuższego licząc mam też w końcach otwory, w sedanowym ich nie ma, co to jest?

Ale posta upociłem... Bedę wdzięczny gdy ktoś dotrze do jego końca:)
Odpowiedz