[601] różnica w cewkach

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

[601] różnica w cewkach

Post autor: J.J. »

joł
jaka jest różnica w cewkach między zapłonem elektronicznym, a młoteczkowym?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-13, 17:38
Lokalizacja: Katowice/Jaworzno

Post autor: Dawid »

Ja nie zauważyłem żadnej. Cewki o tych samych numerach miałem w elektroniku i w klasycznym zapłonie.
Awatar użytkownika
Barył
Posty: 126
Rejestracja: 2011-05-18, 21:31
Lokalizacja: Warszawa-Podciernie

Post autor: Barył »

Z tego co pamiętam był ten temat już poruszany.
Cewki się różnią jak pamiętam opornością.
Cewki od elektronika podejdą do klasycznego zapłonu ale odwrotnie już nie. Tzn wszystko będzie działało ale krótko bo zaraz się moduł w elektroniku spali.
Sam tego doświadczyłem jak zapomniałem zamienić cewek przy zmianie zapłonu, moduł zaczął się dymić. Na szczęście szybko wyłączyłem zapłon i moduł cudem ocalał :)
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł :)

Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

no tak, ale teraz jak mam odnaleźć te pod elektronika ?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-13, 17:38
Lokalizacja: Katowice/Jaworzno

Post autor: Dawid »

J.J., Posprawdzałem trochę danych i znalazłem że:
tranzystory końcowe w module maja prąd maksymalny 10A, czyli licząc to w dużym uproszczeniu z prawa Ohma wychodzi że odpowiednie będą cewki o oporze minimum 1,5 Ohm (wtedy prąd wynosi 8A) lub większym. Teraz wystarczy sprawdzić opór cewek, które posiadasz i będzie jasne czy się nadają czy nie.
Dodam na koniec że u mnie od ponad 10 lat działają cewki "pierwsze lepsze" ale dla zaspokojenia własnej ciekawości jutro wieczorem pójdę do garażu i je pomierzę :)
Oczywiście podzielę się tutaj moimi obserwacjami :)
molgwi
Posty: 41
Rejestracja: 2012-02-22, 11:04
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: molgwi »

Mam ten sam dylemat. Na trabantwelt są dedykowane do elektronika, ale cena 40 Euro szt.
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

potwierdzam także wrzuciłem jakie kolwiek cewki i nic złego się nie dzieje.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

a ma ktoś jakieś cewki, które jeździły w elektroniku na zbyciu ?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-13, 17:38
Lokalizacja: Katowice/Jaworzno

Post autor: Dawid »

Znalazłem dziś chwile czasu i sprawdziłem cewki na których elektronik działa bez problemu.
Mam cewki datowane 09.86 i 09.87 i obie maja 4 Ohm.
podejrzewam że wszystkie cewki miały taką oporność jednak będę wdzięczny za info gdyby ktoś sprawdził cewkę np sprzed 83 roku :)
Podsumowując uważam że cewki 4 ohm są bezpieczne dla zapłonu elektronicznego :)

PozDDRawiam!
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

a są widoczne gdzieś te oznaczenia?
bo szczerze nie mam żadnej cewki do 601 :(
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-13, 17:38
Lokalizacja: Katowice/Jaworzno

Post autor: Dawid »

Na spodzie są bite cyfry pod nr części, za chwile wrzucę foto jednej z moich cewek

foto:
link do zdjecia
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :D

teraz muszę cewek jeszcze poszukać ;)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

a nie łatwiej będzie ustalić właśnie po roczniku od którego były produkowane elektroniki ? na pewno od 87 w górę

[ Dodano: 2013-10-20, 11:45 ]
Pomocna lekturka, dodatek z ostatniego wydania skurskiego
http://pokazywarka.pl/fak3fr/
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-13, 17:38
Lokalizacja: Katowice/Jaworzno

Post autor: Dawid »

Znalazłem ciekawy PDF po czesku na temat zapłonu ESE 2H.
Być może był już linkowany na forum ale ja go dotychczas nie widziałem :)

Mam prośbę do ludzi ogarniających czeski żeby przetłumaczyli może tego pdf-a i możnaby go podlinkować na forum na stałe dla całej braci mającej pytania odnośnie zapłonu elektronicznego :)

I jeszcze ciekawostka:
w tym dokumencie jest opisane jak przystosować elektronika do pracy w instalacji 6V :)
zatem zapraszam do lektury:
EBZA ESE 2H czeski pdf
bartek1995
Posty: 18
Rejestracja: 2012-02-07, 15:17
Lokalizacja: chróstnik

Post autor: bartek1995 »

Mam problem tez z cewka najprawdopodobniej nie pali na jeden gar . Właśnie wyciągalem silnik i odlanczalem cewki i nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem cewki wiec był bym wdzieczny jak by ktoś podesłał jakieś zdjecia jak to podłączyć albo jakiś schemat z góry dzięki
Odpowiedz