[601] różnica w cewkach
Moderator: Mod Team
[601] różnica w cewkach
joł
jaka jest różnica w cewkach między zapłonem elektronicznym, a młoteczkowym?
jaka jest różnica w cewkach między zapłonem elektronicznym, a młoteczkowym?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Z tego co pamiętam był ten temat już poruszany.
Cewki się różnią jak pamiętam opornością.
Cewki od elektronika podejdą do klasycznego zapłonu ale odwrotnie już nie. Tzn wszystko będzie działało ale krótko bo zaraz się moduł w elektroniku spali.
Sam tego doświadczyłem jak zapomniałem zamienić cewek przy zmianie zapłonu, moduł zaczął się dymić. Na szczęście szybko wyłączyłem zapłon i moduł cudem ocalał
Cewki się różnią jak pamiętam opornością.
Cewki od elektronika podejdą do klasycznego zapłonu ale odwrotnie już nie. Tzn wszystko będzie działało ale krótko bo zaraz się moduł w elektroniku spali.
Sam tego doświadczyłem jak zapomniałem zamienić cewek przy zmianie zapłonu, moduł zaczął się dymić. Na szczęście szybko wyłączyłem zapłon i moduł cudem ocalał
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł
Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Fabryka Basu Trabant 601S 1982
no tak, ale teraz jak mam odnaleźć te pod elektronika ?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
J.J., Posprawdzałem trochę danych i znalazłem że:
tranzystory końcowe w module maja prąd maksymalny 10A, czyli licząc to w dużym uproszczeniu z prawa Ohma wychodzi że odpowiednie będą cewki o oporze minimum 1,5 Ohm (wtedy prąd wynosi 8A) lub większym. Teraz wystarczy sprawdzić opór cewek, które posiadasz i będzie jasne czy się nadają czy nie.
Dodam na koniec że u mnie od ponad 10 lat działają cewki "pierwsze lepsze" ale dla zaspokojenia własnej ciekawości jutro wieczorem pójdę do garażu i je pomierzę
Oczywiście podzielę się tutaj moimi obserwacjami
tranzystory końcowe w module maja prąd maksymalny 10A, czyli licząc to w dużym uproszczeniu z prawa Ohma wychodzi że odpowiednie będą cewki o oporze minimum 1,5 Ohm (wtedy prąd wynosi 8A) lub większym. Teraz wystarczy sprawdzić opór cewek, które posiadasz i będzie jasne czy się nadają czy nie.
Dodam na koniec że u mnie od ponad 10 lat działają cewki "pierwsze lepsze" ale dla zaspokojenia własnej ciekawości jutro wieczorem pójdę do garażu i je pomierzę
Oczywiście podzielę się tutaj moimi obserwacjami
a ma ktoś jakieś cewki, które jeździły w elektroniku na zbyciu ?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Znalazłem dziś chwile czasu i sprawdziłem cewki na których elektronik działa bez problemu.
Mam cewki datowane 09.86 i 09.87 i obie maja 4 Ohm.
podejrzewam że wszystkie cewki miały taką oporność jednak będę wdzięczny za info gdyby ktoś sprawdził cewkę np sprzed 83 roku
Podsumowując uważam że cewki 4 ohm są bezpieczne dla zapłonu elektronicznego
PozDDRawiam!
Mam cewki datowane 09.86 i 09.87 i obie maja 4 Ohm.
podejrzewam że wszystkie cewki miały taką oporność jednak będę wdzięczny za info gdyby ktoś sprawdził cewkę np sprzed 83 roku
Podsumowując uważam że cewki 4 ohm są bezpieczne dla zapłonu elektronicznego
PozDDRawiam!
a są widoczne gdzieś te oznaczenia?
bo szczerze nie mam żadnej cewki do 601
bo szczerze nie mam żadnej cewki do 601
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Na spodzie są bite cyfry pod nr części, za chwile wrzucę foto jednej z moich cewek
foto:
link do zdjecia
foto:
link do zdjecia
dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
teraz muszę cewek jeszcze poszukać
teraz muszę cewek jeszcze poszukać
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
a nie łatwiej będzie ustalić właśnie po roczniku od którego były produkowane elektroniki ? na pewno od 87 w górę
[ Dodano: 2013-10-20, 11:45 ]
Pomocna lekturka, dodatek z ostatniego wydania skurskiego
http://pokazywarka.pl/fak3fr/
[ Dodano: 2013-10-20, 11:45 ]
Pomocna lekturka, dodatek z ostatniego wydania skurskiego
http://pokazywarka.pl/fak3fr/
Znalazłem ciekawy PDF po czesku na temat zapłonu ESE 2H.
Być może był już linkowany na forum ale ja go dotychczas nie widziałem
Mam prośbę do ludzi ogarniających czeski żeby przetłumaczyli może tego pdf-a i możnaby go podlinkować na forum na stałe dla całej braci mającej pytania odnośnie zapłonu elektronicznego
I jeszcze ciekawostka:
w tym dokumencie jest opisane jak przystosować elektronika do pracy w instalacji 6V
zatem zapraszam do lektury:
EBZA ESE 2H czeski pdf
Być może był już linkowany na forum ale ja go dotychczas nie widziałem
Mam prośbę do ludzi ogarniających czeski żeby przetłumaczyli może tego pdf-a i możnaby go podlinkować na forum na stałe dla całej braci mającej pytania odnośnie zapłonu elektronicznego
I jeszcze ciekawostka:
w tym dokumencie jest opisane jak przystosować elektronika do pracy w instalacji 6V
zatem zapraszam do lektury:
EBZA ESE 2H czeski pdf
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2012-02-07, 15:17
- Lokalizacja: chróstnik