mały tuning
Moderator: Mod Team
mały tuning
Siemka chcial bym sie dowiedziec czy jak chciałbym obniżyć swojego trabanta ale juz tak porządnie czyli chodzi mi o takie obniżenie kiedy kola sa juz pod kątem.czy wtedy juz trzeba cos przerabiac przy nadkolach czy nie?? Z góry dzieki za odpowiedz
Trabant 601 86r. Początek odbudowy
taki mały tuning ,a skończy się na przedłużanych wahaczach przednich ,klepanym i skracanym resorze, krótszych amortyzatorach ,skracanych drążkach kierowniczych by dało rade ustawić zbieżność, gwintowanym tyle oraz przedłużonych tylnych dzwonkach wewnętrznych.
Tak sie rozpisałem ,że zapomniał bym o poszerzaniu nadkoli bo jeszcze by felga 9J nie weszła.
PS
(to nie joke)
Tak sie rozpisałem ,że zapomniał bym o poszerzaniu nadkoli bo jeszcze by felga 9J nie weszła.
PS
(to nie joke)
Odnośnie przedłużaniu wahacza przedniego to widziałem kiedyś przedłużone mocowania wahacza. Resory najlepiej oddać do kowala na klepanie. Ja również jestem na etapie obniżania. Resory mam już sklepane na płasko teraz zastanawiam się co dalej. Jak by ktoś mógł powiedzieć więcej na temat skracania resorów oraz drążków kierowniczych. Dzwonki wewnętrzne mam wstawione dłuższe, no i jeszcze ten gwint na tył no ale tym zajmę się już później.
Gwint był opisany, resory tak samo w zasadzie wszystko było opisane…
Przedłużki wahaczy to dodatkowy ruchomy element i wg mnie nie są one bezpieczne.
Resory oddać do kowala jak powiesz mu ,że ma skrócić będzie wiedział co i jak w domu tego nie zrobisz epoka młotka i kamieni dawno minęła.
drążki kierownicze skraca się tylko po upewnieniu ,ze nie da się zbieżności ustawić i to w tedy powinno się dokonać ścisłych pomiarów ile i co skrócić by dało rade ustawić to nie takie chop.
Gwint był opisany ,ale proponuje czytać 2 razy i 3 razy pomyśleć by nie było jaj ,że nie to ktoś kupił czy ma dłuższe amory i ,że nie jest tak jak w opisie.
Koła pod kątem ale ?…
wiesz ,że to zwiększa koszta utrzymania auta o jakieś 1000zł co 2 lata (lub szybciej w zależności od km)
Przeciętnie po takim czasie ścina opony do łysa 1 stroną.
Po niespełna 10.000km i niecały rok (z tego co pamiętam.)
Przedłużki wahaczy to dodatkowy ruchomy element i wg mnie nie są one bezpieczne.
Resory oddać do kowala jak powiesz mu ,że ma skrócić będzie wiedział co i jak w domu tego nie zrobisz epoka młotka i kamieni dawno minęła.
drążki kierownicze skraca się tylko po upewnieniu ,ze nie da się zbieżności ustawić i to w tedy powinno się dokonać ścisłych pomiarów ile i co skrócić by dało rade ustawić to nie takie chop.
Gwint był opisany ,ale proponuje czytać 2 razy i 3 razy pomyśleć by nie było jaj ,że nie to ktoś kupił czy ma dłuższe amory i ,że nie jest tak jak w opisie.
Koła pod kątem ale ?…
wiesz ,że to zwiększa koszta utrzymania auta o jakieś 1000zł co 2 lata (lub szybciej w zależności od km)
Przeciętnie po takim czasie ścina opony do łysa 1 stroną.
Po niespełna 10.000km i niecały rok (z tego co pamiętam.)
Re: mały tuning
uważam że Trabanty są już tak piękne bez obniżania , więc nie kombinujqwerty pisze:chcial bym sie dowiedziec czy jak chciałbym obniżyć swojego trabanta
mówi Ci to ponad 43-tni wiekowo użytkownik tego pięknego samochodu
ciesz się jego wyglądem takim pięknym jakim bo one umierają
a jak uważasz obejrzyj niemiecki film GO TRABI GO.
Trabant 601 Kombi 1985 r. oraz Punto Grande 2011 r.
http://www.iv.pl/images/56934416867100683870_thumb.jpg- - - moje bryki ...
http://www.iv.pl/images/56934416867100683870_thumb.jpg- - - moje bryki ...
Są gusta i guściki Jedni chcą mieść oryginalnego trabanta drudzy mają swoją wizję odnośnie jego modyfikacji.
[ Dodano: 2014-12-07, 10:15 ]
Wynalazłem jeszcze coś takiego. https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... s7hml69gh5
Może dzięki temu nie trzeba skracać resora ?
[ Dodano: 2014-12-07, 10:15 ]
Wynalazłem jeszcze coś takiego. https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... s7hml69gh5
Może dzięki temu nie trzeba skracać resora ?
Ok więc podsumowanie:
- Sklepane Resory Przód i Tył
- Resor Przedni Skrócony do długości która była zanim go sklepałem
- Poszerzyć nadkola z tyłu
- Zastosować przedłużki mocowania przedniego wahacza lub przedłużenie wahacz ( jak kto woli)
- Przy ustawianiu zbieżności możliwe skracanie drążków kierowniczych
- Tył dorobić zawieszenie gwintowane
Tylko jeszcze jak ktoś by mi mógł powiedzieć jakie amortyzatory zastosować na przód.
- Sklepane Resory Przód i Tył
- Resor Przedni Skrócony do długości która była zanim go sklepałem
- Poszerzyć nadkola z tyłu
- Zastosować przedłużki mocowania przedniego wahacza lub przedłużenie wahacz ( jak kto woli)
- Przy ustawianiu zbieżności możliwe skracanie drążków kierowniczych
- Tył dorobić zawieszenie gwintowane
Tylko jeszcze jak ktoś by mi mógł powiedzieć jakie amortyzatory zastosować na przód.
Pojawił się problem.. Po sklepaniu resorów przedni resor został skrócony przez kowala. Skrócił on go do wymiaru takiego jaki był przed sklepaniem. Dziś postanowiłem zamontować zawieszenie i sprawdzić jak to będzie wyglądało, niestety okazało się że resor chyba jest za krótki bo mocowanie amortyzatora jest w złym miejscu i amortyzator jest pod kątem. Zrobiłem zdjęcia i prosił bym o doradzenie mi czy muszę go przerobić lub czy wyda takie rozwiązanie. Z góry dzięki
http://zapodaj.net/c5dd3139011d5.jpg.html
http://zapodaj.net/41d3a09adcc85.jpg.html
http://zapodaj.net/7c44f782d53ca.jpg.html
http://zapodaj.net/c5dd3139011d5.jpg.html
http://zapodaj.net/41d3a09adcc85.jpg.html
http://zapodaj.net/7c44f782d53ca.jpg.html