Szeroka stal

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Szeroka stal

Post autor: warcab »

Witam,

Chce stare felgi Trabantowe z rantem odwrócić i poszerzyć, aby móc dać większego lacia, chciałbym to zrobić bez poszerzania nadkoli, robienia kół w minusie z przodu (z tyłu jeszcze się zastanawiam)

Mam w związku z tym parę pytań:
1) ile cali max zrobić felgi z przodu żeby mieściły się w nadkolach i przy podbiciu na drodze nie uszkodziły duro
2) ile cali max zrobić felgi z tyłu żeby mieściły się w nadkolach i żeby nie wyszły bokiem przez duro przy pełnym bagażniku
3) gdzie na śląsku ktoś podejmie się takiego czegoś (i robi to dobrze), wiem że kiedyś robił to Trabanciarzom gościu z Mikołowa, ale nie żyje już od 2 lat :(
4) będę wdzięczny za dodatkowe info

z góry dzięki za konkretne informacje
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Post autor: Drabi »

Janusz mówi: poszerzanie Ci nic nie da, felgi z Wartburga mają pół cala więcej od zwykłych felg i to jest szerokość, przy której nic nie trzeba poszerzać, obniżać itp. Każde poszerzenie nawet o cal wymaga wycięcia nadkola - pamiętajmy o tym, że trabant to jest ręczna robota. Trabant trabantowi nigdy nie jest równy. Odległość nadkola od amortyzatora nigdy nie jest ta sam, zawsze są różnice. Jeżeli masz z tyłu sprężyny, bo już nie pamiętam, to felgi z Wartburga mogą o nie ocierać w zależności od wysokości Twojego zawieszenia (bo już też nie pamiętam).
Z przodu cal bez problemu wejdzie, ale jak to będzie wyglądać z półcalowym Wartburgiem z tyłu?
Koniec cytatu.
Czułam się przez chwilę jak sekretarka ;)
Prezes

Post autor: Prezes »

Drabi pisze:Janusz mówi
Oj Janusz to na 100% powiedział po Slonsku... musiałaś chyba zrobić kurs sekretarki-tłumaczki :)

Wrzuć oryginalną wersję :)
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

Janusz nie mówi tylko goda :D

z tyłu są McPersony buda z 90'

no tak ale chodziło mi głównie o efekt odwróconej felgi z rantem pod dekielek chromowy, chyba będzie ciężko, ma ktoś jakiś pomysł ??

wartburg 353 czy 1.3 czy nie ma znaczenia jaki apropo tej felgi ??
Prezes

Post autor: Prezes »

O felgach już gdzies było i samo odwrócenie jest bardzo niebezpieczne - śruby nie mają się o co zaprzeć przy przykręcaniu... A jeśli chodzi o odwrócenie z przespawaniem środka to nie wiem czy ktoś się tego podejmie. Wyjdzie na jedno jak poszerzysz felgi. 5,5 cala z tyłu i musisz juz wyciąć duroplast więc za dużo nie poszerzysz. Może upchniesz 5 cali. Z przodu upchniesz więcej.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

6 cali, lekka gleba i jest pięknie.
sprawdzone. na kilku autach by nie było.

kto poszerzy.
herflik gdzieś na śląsku jak mniemam
piotrek z Krosna
staszek z łodzi.

więcej konkretów nie ma
Ostatnio zmieniony 2011-08-17, 21:31 przez J.J., łącznie zmieniany 1 raz.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

no to w takim razie tył na minusie, przód normalnie

a jak można załatwić sprawę bezpieczeństwa przy montażu odwróconych
O felgach już gdzies było
gdzieś było ale nie umiem znaleźć

6 cali, lekka gleba i jest pięknie.
sprawdzone.
6 cali z przodu czy z tyłu ??,
obędzie się bez poszerzania nadkoli

mogę prosić foto jak to się prezentuje
Ostatnio zmieniony 2011-08-17, 21:33 przez warcab, łącznie zmieniany 1 raz.
Prezes

Post autor: Prezes »

warcab pisze:a jak można załatwić sprawę bezpieczeństwa przy montażu odwróconych
Nie można... Chyba że na własną odpowiedzialność...
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

Nie można... Chyba że na własną odpowiedzialność...Nie można... Chyba że na własną odpowiedzialność...
myślałem że jest jakiś dobry knif, no to szkoda że nie ma
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

z przodu wejdzie ci nawet 7 cali ;)

przod i tyl.
montowalismy to na aucie bez gleby i jest hard :D
fotki nie moge dorwac.
poszukaj gdzies fotek ze zlotu w wiecborku 2009. żółty trabant w drzewka z czerwonymi felgami.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Prezes

Post autor: Prezes »

Odwrócone felgi miał kiedyś Trubaru 555 - na zdjęciach z któregoś Bełchatowa go znajdziesz - ale robił to na własną odpowiedzialność - w każdym razie wystawały poza obrys samochodu więc jak dla Ciebie to chyba odpada...
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

w każdym razie wystawały poza obrys samochodu więc jak dla Ciebie to chyba odpada...
no właśnie nie chciałbym żeby wystawały
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Tył poszerzony do 5,5"
Obrazek
Obrazek

Przód poszerzony do 6"
Obrazek
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

kuzyn odbyło się bez ingerencji w duro ??

kto poszerzał ?? ktoś ze śląska

dziękuje za konkretne informacje od Was :)
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Mi poszerzał Herflik z Bielska Białej. Ranty nadkoli mam podcięte. Opony z przodu mam 185/60 a z tyłu 165/65 (o ile sobie dobrze przypominam)
Odpowiedz