Szeroka stal

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Aren
Posty: 66
Rejestracja: 2011-06-05, 21:08
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: Aren »

ale mieszanieeeeeeee!



zeby to wygladało musi trabant pojsc chodz troche w dół, cos jak kuzyn ma. z przodu przydałoby sie skrócic dolne pióro z tulejami o jakies 2 cm, co ci szkodzi zrobic delikatny negatyw?

wjedzie nie wejdzie, wejdzie nie wejdzie - Ile ludzi tyle wersji ! wejsc moze ci wejdzie z przodu 6 cali, ale bedziesz skrecał na rondzie, trabant sie przechyli i bedzie trzeć.


Tył jak bedziesz dawał wiecej KG do bagaznika to opona napewno ci nie wypcha nadkola bo przeciez koło będzie sie bardziej pochylac w stosunku do ciężaru w bagazniku..




aaa zresztą.. ja tam nie wiem jak to jest przy małej glebie wiec :roll: :lol:
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

kolega warcab chyba ma problemy z czytaniem...
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

A czy to jest bezpieczne? Zastanawiam się nad zrobieniem u siebie czegoś podobnego, co chce warcab, ale mam mieszane uczucia.
Bo rozumiem, że poszerzenie odbywa się poprzez wspawanie paska stali między połówki rozciętej felgi?

Czy taka felga nie traci swoich właściwości? Zdarzyło się komuś, że pękła albo się nagle wygięła?
Champagne Beige '88
Prezes

Post autor: Prezes »

Ja miałem poszerzane felgi o cal i było wszystko OK.
adic
Posty: 20
Rejestracja: 2011-04-09, 04:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adic »

ja tez mysle ze to jest bezpieczne :mrgreen:
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

Boże... co ja tutaj za druciarstwo czytam.. odwracanie środka felgi itp? :P głowa mała..
Zwykłe poszerzanie, wspawanie paska blachy i wio... już w latach 70 jak nie wcześniej był taki zabieg wykonywany do rajdów..


Warcab, a może Ty Brossa słuchałeś i jego teorii o dawaniu jakiś magicznych podkładek pod felgi odwrotnie przykręcone?? :P poszukajcie gdzieś fotek Trabanta Brossa/ jego brata- tego bordowego, z 2silesi chociażby :D to ma tam odwrotnie założone felgi :P i pamiętam, że wtedy udawał, że ma jakieś podkładki zabezpieczające czy coś tam :P
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Dzięki za odp.

A czy podcięcie nadkoli to wycięcie kawałka rantu, dobrze rozumiem? I czy trzeba rzeźbić w duro? Mówię o felgach 5,5
Champagne Beige '88
Prezes

Post autor: Prezes »

Musisz podciąć rant duro i rant blachy, która jest pod duro.
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Dużo? :)
Champagne Beige '88
Prezes

Post autor: Prezes »

Aż wejdzie felga z oponą - to zależy od opony. Jak założysz 185 to dużo ale jak naciągniesz 155 to mniej. Ale bez podcięcia nawet nie zawracaj sobie głowy z poszerzaniem felg.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Kumpelek pisze:Boże... co ja tutaj za druciarstwo czytam.. odwracanie środka felgi itp? :P głowa mała..
Mówi to ten co bez progów przyjechał.

Już kiedyś zastanawiałem się w jaki sposób założyć odwrotnie fegę, tak aby jej mocowanie było bezpieczne. Zaznaczam, mocowanie felgi. Reszty nie jestem w stanie przewidzieć.
W niektórych samochodach dostawczych, felgi nie są wyprofilowane w miejscu nakrętek. W feldze jest otwór, a w otworze jest wbita odpowiednia tuleja ze stożkiem pod nakrętkę.
Żeby coś podobnego zrobić w feldze z Trabanta, trzebaby zrobići:
- wywiercenie czterech nowych otworów w feldze, przesuniętych o 45 stopni
- dorobienie i wbicie odpowiednich tulei w nowo nawiercone otwory
- zamontować dłuższe szpilki

Nigdy nie widziałem, żeby komuś chciało się tak bawić. To tylko moje rozmysły. Uważam, że to jedyny bezpieczny sposób mocowania odwróconej felgi. Pozostaje kwestia estetyki odwróconej felgi oraz czterech oryginalnych otworów, które zostają puste.

Nie wiem w jaki sposób, nawiercanie czterech nowych otworów wpłynęłoby na wytrzymałość felgi.
Nie wiem na ile jazda z obróconą felgą jest bezpieczna.

Opisuję jedynie możliwość solidnego przymocowania obróconej felgi.
Koszty jak sądzę większe niż poszerzenie, ale i właściwości nieco inne.
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

Kuzyn353 pisze:
Kumpelek pisze:Boże... co ja tutaj za druciarstwo czytam.. odwracanie środka felgi itp? :P głowa mała..
Mówi to ten co bez progów przyjechał.
a co ma jedno do drugiego?
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

najlepsza metoda to olanie typa :mrgreen:

a co do obracania trabantowskich felg wydaje mi sie, ze nie ma sensu, bo tak jak kuzyn przedstawił koszta przekraczają poszerzenie felgi-przy założeniu, ze chce sie to zrobić tak jak należy
na poszerzaną felgę naciągniesz sobie stosowną gumcię i będzie od razu lepiej wyglądać ;)
ja aktualnie mam z przodu 7" i opone 165/55, przedłużka wahacza 2 albo 1.5 cm i wycięty rant w 75%, sklepany resor tak, ze się uśmiechnął
odległość rant-opona na prostych kołach nie więcej jak 1cm-stanowczo za mało, bo sie dociąży a trzeba tym jeszcze skręcać, czyli trzeba skrócić resor, bo i neg mały teraz mam :P

przy 5.5" wycięcie rantu wydaj mi się, ze powinno wystarczyć
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Czy to co mistrzowsko zaznaczyłem w paincie to rant, który należy wyciąć do 5.5?
Z przodu też trzeba wycinać?
Wybaczcie milion pytań, ale wolę mieć pewność :P
Załączniki
nadkole.JPG
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Tak sie zastanawiać zacząłem co TY tam zaznaczyłeś, ale po powiększeniu wszystko widać.
Nie, aż tak sie nie wycina. bardziej jak ta dolna linia.
Wsadź łapę i pomacaj, poczujesz takie zawinięcie ok 1.5cm chyba, ze już go nie masz :lol:
Odpowiedz