Nowy elektroniczny zapłon EZ-2

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Re: Nowy elektroniczny zapłon EZ-2

Post autor: YuLaS »

eda90 pisze: 2019-07-30, 21:13 A moze zaingerowac w puche od ebzy "zmapowac" ja :)
Mniej więcej taki sposób myślenia zablokował mi łeb na kilka (straconych) lat. Chciałem pozyskać sygnał z oryginalnego halla i go modyfikować. Prędkość obrotową otrzymamy co pół obrotu wału, a kąt zastosujemy przy kolejnym zapłonie - zawsze o krok w tył. Lipa lipa lipa.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nowy elektroniczny zapłon EZ-2

Post autor: Kuzyn353 »

Czysto teoretycznie i z ciekawości bo brak mi wiedzy i rozważań na ten temat. W nowoczesnych samochodach prędkość obrotowa jest zliczana co jaki kąt?
Awatar użytkownika
milyges
Posty: 33
Rejestracja: 2015-09-29, 20:17
Lokalizacja: Gorlice/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowy elektroniczny zapłon EZ-2

Post autor: milyges »

Hej,

Zależy od producenta, ale najpopularniejsze są chyba koła zębate 60-2 (masz koło 60 zębów i 2 brakuje) lub 36-1 (analogicznie). Do tego czujnik indukcyjny i masz prędkość co 5-10 stopni + raz na obrót synchronizację ustawienia wału (ECU wie gdzie są brakujące zęby).
Koło takie wygląda tak: http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... 2wheel.jpg
Przesuwające się blisko zęby i luki powodują powstanie w czujniku impulsów elektrycznych które są wykrywane przez ECU

W starszych silnikach z aparatami zapłonowymi spotyka się też czujnik w aparacie (ja mam taki w silniku od swifta np.) - u mnie jest 3 impulsy na 2 obroty wału korbowego (1 obrót wałka rozrządu).

W nowych konstrukcjach spotyka się też często 2 czujniki: jeden położenia wału korbowego i osobny do wałka rozrządu.

Pozdrawiam,
Grzesiek
Odpowiedz