Trabant 1.1 by rydzyn

Moderator: Mod Team

rydzyn
Posty: 14
Rejestracja: 2012-11-10, 18:12
Lokalizacja: Grudziądz ( CG )

Trabant 1.1 by rydzyn

Post autor: rydzyn »

Witam.
NIedawno nabyłem Trabanta 1.1 z 1991r z przebiegiem...zakładając że licznik przekręcił się tylko raz 107000km
Auto kupiłem dla dziewczyny jako prezent na urodziny gdyż był to jej wymarzony samochód.
Oględziny przy kupnie wskazywały że trafił mi się całkiem zdrowy egzemplarz, jednak po powrocie do domu i dokładnym obejżeniu auta nie było już tak kolorowo.
Progi są w nienajgorszym stanie jednak podłoga już tak dobrze nie wygląda.Kielichy amortyzatorów tylnych są popękane.
Ze spraw mechanicznych to do zrobienia jest sprzęgło gdyż się ślizga,trzeba uszczelnić silnik,w lewym tylnym kole coś halasuje.Na mój słuch szczęki nie odbijają.
Założenia na najbliższy okres są następujące:
- w pierwszej kolejności auto odstawiam do znajomego mechanika żeby zrobić sprzęgło,wymienić rozrząd,uszczelnić silnik,zobaczyć jak się mają hamulce,wymienić olej i zobaczyć do gaźnika bo wydaje mi się że strasznie dużo pali.Zbyt krótko do mam żeby samemu sprawdzić spalanie.
- w zimę chcę wyspawać wszytsko co będzie zgnite,popękane itd.
-wygłuzyć całą podłogę matami pod przyszłą instalację car-audio
- przy tej okazji chcę powymieniać wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu

Plany na dalszą przyszłość:

- polakierować całą karoserię
- przerobić przód i tył na 601
- założyć nagłośnienie
- obniżyć
- założyć dobre koło
- kierownicę zmienić na coś mniejszego sportowego

Poniżej kilka zdjęć mojego nabytku.póki co tylko z zewnątrz i wewnątrz.Niebawem zrobię kilka zdjęć od spodu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych trabanciarzy.
Czy oprucz strony motirex.pl są jeszcze jakieś sklepy gdzie można się zaopatrywać w części?
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Fajny Trabi :) Nie stylizuj na 601, dizajn 1,1 ma w sobie coś do czego będziesz tęsknił jeśli zmienisz go na 601 :) Rób oryginała z audio, jeśli taką masz koncepcję.

[ Dodano: 2012-11-25, 19:00 ]
[/quote]
rydzyn pisze:kierownicę zmienić na coś mniejszego sportowego
Zostaw ;)
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

dobre koło i gleba i będzie o 100% lepiej do tego jakieś fajne kultowe akcenty i będzie petarda, może faktycznie zostaw w 1.1 look na dobrej glebie i kole porządnie zrobionego jest na prawdę mało, a 1.1 w 01 look na glebie itc. jest już trochę. Jednym słowem do roboty. pozdrawiam. przy okazji zapraszam na inne trabantowe forum poświęcone trabantom na glebie germanstyle.pl
rydzyn
Posty: 14
Rejestracja: 2012-11-10, 18:12
Lokalizacja: Grudziądz ( CG )

Post autor: rydzyn »

Dziś autko zaprowadziłem do mechanika żeby doprowadzić silnik do stanu jaki będzie mnie zadowalał czyli w skrócie zrobić wszystko co nadaje sie do zrobienia.Za kilka dni będę wiedział co wszystko jest do zrobienia.
A co do konwersji na 601 to póki co plany daleko przyszłościowe.Póki co zostaje tak jak fabryka wypuściła na ulicę
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

pomyśl nad zaaplikowaniem 1.3 z Wartburga ;) jak wsadzisz zdrowy silnik to jest różnica niebo a ziemia w porównaniu do 1,1 ;)
Generalnie trzymam kciuki :)
rydzyn
Posty: 14
Rejestracja: 2012-11-10, 18:12
Lokalizacja: Grudziądz ( CG )

Post autor: rydzyn »

Silnik zostaje napewno ten sam.Dla mojej dziewczyny w zupełności wystarczy.Może w przyszłości zagości i wartburg 1.3.Czas pokaże
misiek6691
Posty: 29
Rejestracja: 2012-06-07, 07:48
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: misiek6691 »

rydzyn, nie chcesz haka sprzedać ?
rydzyn
Posty: 14
Rejestracja: 2012-11-10, 18:12
Lokalizacja: Grudziądz ( CG )

Post autor: rydzyn »

Trochę się zakurzyło w temacie a to dlatego że Trabi śmigał bez zarzutu.Niestety do czasu gdy wyrwało się mocowanie tylnego wahacza:( w związku z tym że autem nie dało się jeździć zabrałem się za zapowiadany remont.

W trakcie eksploatacji zauważyłem że do auta dostaje się woda ( co zapewne wielu z Was to przerabiało ).Po wyjęciu środka robiłem test wody i wiem że do wymiany są wszystkie uszczelki.

Po wyjęciu dywanów dopiero było widać w jakim stopniu dostawała się woda.
Półka pod deską spleśniała,a z filcowych wygłuszeń woda leciała ciurkiem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety po rozebraniu auta okazało się że Trabi nie jest w najlepszej kondycji.Poprzedni właściciel skrzętnie zamaskował bolączki tego auta.Gdzie niegdzie dziury zaklejone żywicą i zamalowane czarną konserwacją żeby nic nie było widać.W innym miejscu na dziurę była przynitowana blacha.Generalnie fuszerka i żenada.
Poniżej wrzucam trochę fotek z rozbiórki.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Do blacharza auto trafia dopiero w kwietniu więc jeszcze trochę czasu do rozebrania reszty mam.

PYTANIA:
Czy na czas wymiany progów trzeba wstawiać jakieś tymczasowe wzmocnienia?
Czy można kupić gdzieś reperaturki dolnej części drzwi?
Czy można jakoś wzmocnić mocowania zawieszenia?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

rydzyn pisze:Czy na czas wymiany progów trzeba wstawiać jakieś tymczasowe wzmocnienia?
W innym temacie ktoś napisał że nie, ale na wszelki wypadek niech ktoś się jeszcze wypowie.

Stanu nie zazdroszczę, mój jest w podobnym i już 2 miesiąc się babram w blacharke.
Powodzenia
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

W innym temacie wymieniane były nadproza,a rynny (podproza) zostały - i kolega pisał ze nie trzeba wzmacniać. Jeśli piszesz o progu (być może całym) to bym tymczasowo wzmocnił. Zreszta blacharz będzie wiedział.
Odpowiedz