Trabant 1.1 -> G40 Trabi

Moderator: Mod Team

beton
Posty: 7
Rejestracja: 2013-06-11, 21:15
Lokalizacja: Holandia/Częstochowa

Trabant 1.1 -> G40 Trabi

Post autor: beton »

Witam.
Mam na imię Marcin, pochodzę z Częstochowy, lecz na chwilę obecną mieszkam w Nl.
W zeszłym roku kupiłem trabanta, bo jakoś tak wyszło :) No i w głowie zrodziła się koncepcja by przeszczepić mu serce z Polo g40. Prace trwał długo bo to prace z doskoku, ale na chwilę obecną auto trafiło w końcu do lakiernika i czekam na efekt końcowy.


Cel na ten rok??
Przekroczyć 200Ps
Gwint
Klatka
Szpera


Pozdrawiam


Ps. zdjęcia niebawem.
Trabi G40
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

szpera w napędzie na przód możesz wytłumaczyć mi cel takiej przeróbki.
beton
Posty: 7
Rejestracja: 2013-06-11, 21:15
Lokalizacja: Holandia/Częstochowa

Post autor: beton »

"Szpera - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła." I nie przeróbki tylko wymiana różnicowego. A jaki jest cel?? Auto na chwilę obecną ma duże problemy z trakcją, a "szpera" te problemy w dużym stopniu zniweluje
Trabi G40
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Witaj. Wahacze i stabilizator wymieniałeś już? Hamulce, zawieszenie? :)
Awatar użytkownika
lebiedz
Posty: 255
Rejestracja: 2011-05-19, 08:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lebiedz »

czyżby kuzyn ironicznie zapytał?;p
Wy wiecie co my robimy z tymi trabantami?
My tymi trabantami otwieramy oczy niedowiarkom , mówimy patrzcie to jest nasze przez nas zrobione i to nie jest nasze ostatnie słowo
Awatar użytkownika
pingor
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-05, 20:52
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pingor »

Ja tam życzę powodzenia ;)
Wsadzaj pompę z Golfa GTI z serwem. 280mm tarcze. Klatka, rozpórki, wsporniki zawieszenia i będzie git :D
Pssssyt Psssyt - Trabi AIR RIDE and BBS RM !
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

a później na alldrogo projekt do dokończenia :D

obym się mylił ;) ale wątpię ;)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

wymiana różnicowego na zmodyfikowany to nie jest przeróbka twoim zdaniem? Czekam na efekty prac, mam nadzieje że wszystkich zaskoczysz pozytywnie.
junior
Posty: 6
Rejestracja: 2011-05-15, 20:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: junior »

przy "szperze" na przedniej osi to załóż sobie osobne konto na $ na nowe opony co wyjazd hehe
powodzenia!
Bogdan611
Posty: 68
Rejestracja: 2011-05-05, 16:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bogdan611 »

I jak zawsze człowiek się stara i już go ironiami zasypują :P
OSTRZEGAM PRZED ZŁODZIEJSKIMI PRAKTYKAMI T-MOBILE
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Junior, nie do końca. Takie LSD nie trzyma kół na sztywno tylko zwiększa opory mechanizmu różnicowego. Samo jednak wykonanie, nie mam pojęcia jak zrobić. Chyba, że są kity do montażu do skrzyni G40. O, właśnie znalazłem w necie:
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf20r


Ze słyszenia wiem, że trakcji nie ma bo przednie zawieszenie - wahacz + stabilizator, nie są przystosowane do większych mocy. Trabi traci zbieżność przy ruszaniu.
Awatar użytkownika
pingor
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-05, 20:52
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pingor »

Kuzyn oj tam oj tam xD

Ja jestem ciekawy jak mnie kocha moja zbierzność i buda ^^"
Co chwilę na innej wysokości albo jedna strona w górę druga w dół 8)
Trabiki są do zabawy nie do martwienia się - chyba że kolega chce startować w wyścigach i robić na tym kase to już gorzej. Ale do czystej zabawy rewelacja :mrgreen:
Pssssyt Psssyt - Trabi AIR RIDE and BBS RM !
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Pingor 200 koni do zabawy to jednak wymaga nieco przeróbek w Trabancie. Przeróbek o których założyciel tematu może sobie jeszcze nie zdawać sprawy.
Ostatnio zmieniony 2013-06-13, 15:34 przez Kuzyn353, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chris25
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 615
Rejestracja: 2011-03-09, 12:39
Lokalizacja: Złotniki k/Poznania
Kontaktowanie:

Re: Trabant 1.1 -> G40 Trabi

Post autor: Chris25 »

beton pisze:Witam.
Mam na imię Marcin, pochodzę z Częstochowy, lecz na chwilę obecną mieszkam w Nl.
W zeszłym roku kupiłem trabanta, bo jakoś tak wyszło :) No i w głowie zrodziła się koncepcja by przeszczepić mu serce z Polo g40. Prace trwał długo bo to prace z doskoku, ale na chwilę obecną auto trafiło w końcu do lakiernika i czekam na efekt końcowy.


Cel na ten rok??
Przekroczyć 200Ps
Gwint
Klatka
Szpera


Pozdrawiam


Ps. zdjęcia niebawem.
Życzę powodzenia w realizacji projektu i z niecierpliwością czekam na zdjęcia i relacje z postępu prac :)
Awatar użytkownika
Aren
Posty: 66
Rejestracja: 2011-06-05, 21:08
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: Aren »

Dokładnie, forum hejtów.

http://pf31.pappenforum.de/board6-traba ... u-auf-g40/ jeśli nie potrafisz niemieckiego google.translate troche ci pomoze.
Odpowiedz