Trabant 601 - zawieszenie

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Trabant 601 - zawieszenie

Post autor: Damian_lomza »

Mam takie pytanie chcę obniżyć trabanta tak aby przedni resor był "sklepany" na równo, o ile będę musiał skrócić tylnie sprężyny tak żeby to dobrze wyglądało. Może ktoś miał podobny przypadek i może pomóc ?
Z góry dzięki.
Damian.
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Nawet jeśli sklepiesz przedni resor to musisz poszerzyć wahacze. Z tyłu lepiej wstawić dłuższe dzwonki.
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

A możesz coś więcej podpowiedzieć na temat tych dzwonków ? Nie będę musiał skracać sprężyn ? W jaki sposób wydłuża się wahacze ? Czy po sklepaniu resoru trzeba przesunąć w nim mocowanie tulejek ?
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

zdzicho1995 pisze:Nawet jeśli sklepiesz przedni resor to musisz poszerzyć wahacze. Z tyłu lepiej wstawić dłuższe dzwonki.
nie musi! tylko może, jak chce negatyw. Ekspercie :roll:
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Jakoś Ja nie mam dzwonków i Nie miałem dłuższych wahaczy ,a obniżenie miałem i to dość spore... (od ziemi do sanek 70mm [to i tak KOZA]) (Pomarańcza)

Dzwonki i przedłużone wahacze NIE służą do obniżania :!:

Dzwonki służą do :

1 przy standardowym zawieszeniu stosując dzwonki ,prostuje się koła z pozytywu.
2 przy obniżonym zawieszeniu za pomocą (gwint / klepany resor) Zwiększa się negatyw

Dłuższe wahacze z przodu również robią negatyw dlatego ,że dolną część zwrotnicy wystawia się szerzej jak górne mocowanie resora. zatem niema możliwości obniżenia.

Swoją drogą cięcie sprężyn... pozostawię bez komentarza.
Pod przedni resor można dać sztabkę jest to jakaś alternatywa przy obniżeniu. (lepsze to niż klepanie resorów w piwnicy ... )

Bross
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

nadgorliwość gorsza od faszyzmu :!:
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

Każda rada jest dla mnie dobra ponieważ nigdy nie miałem z tym do czynienia.
Co do negatywu słyszałem, że trochę kiepsko się z tym jeździ no i nie wiem jak wygląda sprawa opon później :)
Ktoś może podpowiedzieć jaki gwint pasował by na tył ?
Jeżeli z przodu sklepał bym resor tzn. chcę żeby zrobił mi to kowal, który ma pojęcie o takich rzeczach i skrócił go i podłożył klocek pod niego to będę musiał ingerować w wahacze czy nie ?
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

Czy ty chłopie cokolwiek szukałeś jest tego trochę nie wspomnę ze bross ci napisał a ty dalej się pytasz o to samo.
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

"Chłopie" chyba po to jest forum, żeby dowiedzieć się konkretów i nawet jeśli mam zapytać o to 3 razy niż w każdym poście pisać złośliwości i mądrości. Jeśli nie masz nic do powiedzenia na ten temat to moja gorąca prośba - nie odzywaj się. Z góry dzięki :)
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

Tak forum jest po to żeby pytać, ale najpierw trzeba sprawdzić czy ktoś już o to nie pytał.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Jeśli Kowal przeklepie resor a nam będzie i tak za wysoko po zamontowaniu i obciążeniu gratami , śmiało można dołożyć sztabkę pod resor.
Przy każdej malej modyfikacji resora zmienia się Geometria - Zbieżność.

Dając wyżej resor za pomocą sztabki ,jest prawdopodobieństwo do powiększenia się negatywu bo zwiększa się kąt , poprzez odsunięcie bla bla bla ... Ale nie zawsze jest to widoczne.

Gwint który zapewne zakupiłeś (sprawdzając aukcje) ma średnice większą jak amortyzator to normalne. podziałaj z tym wg tego tematu
tak możesz zrobić gwintowane zawieszenie w swoim 601 i 1,1 (wadliwe miniaturki działają)
Patrz ostatnie zdanie w temacie bo To ważne.

Amory możesz zostawić oryginalne i wcale nie musisz nic ciąć ,ale od tego zależy wysokość.
Jesli będzie coś za krótkie zacznie sprężyna latać i będzie potrzebny Helper.

Helper to sprężyna wysokości np 100mm o bardzo miękkiej charakterystyce.
ma się CAŁKOWICIE złożyć po obciążeniu. (Tak o te 25 -30 mm będzie wyżej ,ale bezpieczniej bo sprężyna nie wypadnie na bok i nie skrzywi amortyzatora.)

Lisek święte słowa ,ale Jak by nie oni to by nie było akcji. Ty ostatnio więcej się dzieje jak na germanstyle :D Może tam pocisnę z tematem.

Bross
Ostatnio zmieniony 2014-01-16, 09:38 przez Bross, łącznie zmieniany 1 raz.
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

twoja wiedza, twój czas, twoje pieniądze
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

lisek, wiedzą dziele się z każdym. Dobrze wiesz o tym ,że czasem i ja palne jakąś głupote i trzeba wziąć na mnie poprawkę.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

rada taka, jeśli się zabierasz za obniżanie trabanta ze sprężynami z tyłu. Zaczynasz obniżanie od przodu bo to niejako proces nieodwracalny. Obniżasz sobie ile chcesz, za pomocą w/w sposobów natomiast na tyle najlepiej przerobić na gwint tak aby tym tyłem wypoziomować sobie auto na równo w stosunku do przodu
I co najważniejsze obniżamy auto dopiero po kapitalnym i profesjonalnym remoncie zawieszenia oryginalnego. Wtedy ma to ręce i nogi... powiedzmy
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

Zawieszenie mam już zrobione w sensie powymieniane wszystkie tulejki, łożyska, gumy itp itd. Na tył mam przygotowany gwint, ale mam problem z przodem nie mogę nigdzie dostać przedłużek wahaczy ewentualnie rysunku jak to ma wyglądać.
Odpowiedz