Trabant 1.3 8V
Moderator: Mod Team
Trabant 1.3 8V
Witam panowie,
Mam 18lat więc jestem sporo młodszy od większości na forum dlatego tez chciałbym poprosić starszych o radę.
Otóz mój kolega ma Trabanta 1.1 po swapie na 1.3 z Polo na jednopunkcie.
Chciałem zapytać czy opłaca się kupic taki wynalazek za 1400zł i ile orientacyjnie trzeba by było zainwestować. Skrzynia i sprzęgło to trabant 1.1
Widziałem sporą dziurę w nadkolu po prawej poza tym wydaje się być zdrowy na spodzie ale nie wiem w jaki sposób to ocenić. Silnik bankowo dobry bo pośredniczyłem w jego zakupie.
Czy poradzę sobie sam, jakieś doświadczenie mam ale tylko z motocyklami (zbudowałem od podstaw 125cc)
Mam 18lat więc jestem sporo młodszy od większości na forum dlatego tez chciałbym poprosić starszych o radę.
Otóz mój kolega ma Trabanta 1.1 po swapie na 1.3 z Polo na jednopunkcie.
Chciałem zapytać czy opłaca się kupic taki wynalazek za 1400zł i ile orientacyjnie trzeba by było zainwestować. Skrzynia i sprzęgło to trabant 1.1
Widziałem sporą dziurę w nadkolu po prawej poza tym wydaje się być zdrowy na spodzie ale nie wiem w jaki sposób to ocenić. Silnik bankowo dobry bo pośredniczyłem w jego zakupie.
Czy poradzę sobie sam, jakieś doświadczenie mam ale tylko z motocyklami (zbudowałem od podstaw 125cc)
A co to za mody z nadkolami Felgi nie chciały wejść, czy ranty się posypały?
1.3 w Trabancie chodzi bardzo przyzwoicie.
Bierzesz młotek i opukujesz. Newralgiczne są koryta progowe i "jaskółka", czyli poprzecznica łącząca podłogę z ramą pomocniczą. Oprócz tego warto podnieść dywaniki i opukać podłogę. Rant łączący podłogę bagażnika i błotniki z tyłu też lubi polecieć. Za 1400zł rewelacji blacharskiej bym się nie spodziewał. Aczkolwiek Poszukaj na forum, temat oględzin przed zakupem był wałkowany pierdylion razymrsponury pisze:ale nie wiem w jaki sposób to ocenić.
1.3 w Trabancie chodzi bardzo przyzwoicie.
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Śrubokręt do reki i dzióbiesz, najpierw progi od przodu do tyłu, następnie mocowanie wahacza tylnego koło progu (bardzo ważne) Jak to przejdzie patrzysz na jaskółkę, ale to wymaga kanału lub położenia się pod auto. Pamiętaj o tym że wszystko może wyglądać ok a pod spodem gnić. Ciężko na pierwszy rzut oka odróżnić partackiej roboty od konkretnego remontu.
Skoro ja jednopunkcie to co tam robi mechaniczna pompa paliwa ??
hmmm chyba ,że wtryskiwacz potrzebuje niewiarygodnie niskie ciśnienie ,że wystarcza .... (niespootkałem się z takim czymś)
Jakiekolwiek 1,3 z VW potrzebuje Elektrycznej pompy paliwa dającej około 8Bar (lub więcej),dalej jest to redukowane przez regulator ciśnienia bezpośrednio przy wtryskiwaczu.
Być może ktoś próbował do głowicy "MH" założyć kolektor ssący z 1pkt wtyrskiem (zwanym też wtryskiem centralnym ,lub mono wtryskiem)
Wiązka ,którą widać sugeruje obecność komputera odpowiedzialnego za terowanie wtryskiem i zapłonem.
Bross
hmmm chyba ,że wtryskiwacz potrzebuje niewiarygodnie niskie ciśnienie ,że wystarcza .... (niespootkałem się z takim czymś)
Jakiekolwiek 1,3 z VW potrzebuje Elektrycznej pompy paliwa dającej około 8Bar (lub więcej),dalej jest to redukowane przez regulator ciśnienia bezpośrednio przy wtryskiwaczu.
Być może ktoś próbował do głowicy "MH" założyć kolektor ssący z 1pkt wtyrskiem (zwanym też wtryskiem centralnym ,lub mono wtryskiem)
Wiązka ,którą widać sugeruje obecność komputera odpowiedzialnego za terowanie wtryskiem i zapłonem.
Bross
Oczywiście. A wielopunkt 30 bar...Shadow i Bross pisze:Jakiekolwiek 1,3 z VW potrzebuje Elektrycznej pompy paliwa dającej około 8Bar
Opel 1.6 8v fabrycznie ma 1 bar a na multi 3 bary, więc nie jarzę po co w VW 8 barów i więcej do mono.
Mechaniczna do mono wystarczy, daje poniżej 1 bara i to wystarcza, aczkolwiek lepsza byłaby elektryczna bo pompuje po przekręceniu kluczyka, a tu pewnie załapuje jak silnik trochę kręci rozrusznikiem i robi się ciśnienie. Wielopunkt wymaga 3 bary i tu już musowo elektryka.
Osobiście nie bawiłbym się w mono, tylko jak już to znaleźć na szrocie z multi, nabyć głowicę z listwą, wiązką i ecu i czujnikami na silniku - te na multi miały więcej mocy niż 58KM i żeby wykrzesać co trzeba trzeba z głowicą bo wałki inne, no i wydech, co najmniej jak w Wartburgu 1.3 z dwururką, bo ten z Trabanta z jedną rurą będzie dusił.
papieju, ja zasugerowałem się pompą jaką zakupiłem, która ma ciśnienie robocze 8bar i jest do MPi.
Oczywiscie, do zasilenia jednopunktowego wtrysku tak zwanego monowtrysku wystarcza znacznie mniej np:. seicenti - 1,2 bara.
Oczywiście jest wiele rodzajów wtryskiwaczy i ,każdy potrzebuje inne ciśnienie ,dlatego pompy często mają większe ciśnienie robocze ,które dalej jest dławione przy zaworku ciśnieniowym czy regulatorze, bezpośrednio w obudowie wtrysku.
Jednopunkt tak samo jak wielopunkt wymaga sterowania elektroniką, tzw. ECM ,a elektryka to sprawa drugorzędna.
Bross.
Oczywiscie, do zasilenia jednopunktowego wtrysku tak zwanego monowtrysku wystarcza znacznie mniej np:. seicenti - 1,2 bara.
Oczywiście jest wiele rodzajów wtryskiwaczy i ,każdy potrzebuje inne ciśnienie ,dlatego pompy często mają większe ciśnienie robocze ,które dalej jest dławione przy zaworku ciśnieniowym czy regulatorze, bezpośrednio w obudowie wtrysku.
Jednopunkt tak samo jak wielopunkt wymaga sterowania elektroniką, tzw. ECM ,a elektryka to sprawa drugorzędna.
Bross.
Ostatnio zmieniony 2014-09-08, 14:04 przez Bross, łącznie zmieniany 1 raz.
ja mam polo gt 3f silnik w trabim 78KM i moja pompa (wyjęta z tego samego auta) wydaje do 8b a w większości opisów odlazłem informację że moja listwa wtryskowa działa na 3b zasada jaka kieruje doborem pompy do wtrysku jest prosta lepiej żeby była delikatnie mocniejsza ale bez przesady (tak czy siak przed wejściem do listwy wtryskowej jest regulator ciśnieniowy który i tak nie puszcza więcej niż, ewentualnie można się go pozbyć i wstawić z manualną regulacją co może podnieść efektywność silnika ale i spalanie) domyślam się że podobnie będzie z monopunktem
ale jest haczyk przykładowo polo gt 1.3 były fabrycznie dwie pompy paliwa lub jedna, jedna była przeważnie w baku druga zewnętrzna gdy wsadzałem ten silnik do traba okazało się to początkowo problemem gdyż mój swap miał tylko tą zewnętrzną, docelowo tak zostało i działało do zeszłego piątku przez 3 lata (awaria bloku....)
O ile pamiętam monopunkt chodzi na ciśnieniu w zakresie 1-3b ale nie mam takiej pewności
ale jest haczyk przykładowo polo gt 1.3 były fabrycznie dwie pompy paliwa lub jedna, jedna była przeważnie w baku druga zewnętrzna gdy wsadzałem ten silnik do traba okazało się to początkowo problemem gdyż mój swap miał tylko tą zewnętrzną, docelowo tak zostało i działało do zeszłego piątku przez 3 lata (awaria bloku....)
O ile pamiętam monopunkt chodzi na ciśnieniu w zakresie 1-3b ale nie mam takiej pewności
Trabi 1.3 3F dalsze zmiany in progres
601 hycomat
Wartburg 353 w trakcie składania
Warsztatowy Dom Wariatów:
www.facebook.com/warsztatowydomwariatow
601 hycomat
Wartburg 353 w trakcie składania
Warsztatowy Dom Wariatów:
www.facebook.com/warsztatowydomwariatow