zawieszenia - fabryczne czy dobierane?

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Vini
Posty: 34
Rejestracja: 2011-06-11, 08:05
Lokalizacja: Łańcut

zawieszenia - fabryczne czy dobierane?

Post autor: Vini »

Witajcie, zwracam sie do Was z tym pytaniem, jako do starych wyjadaczy, którzy już przerabiali wszystko w tewmacie Trabantów. Dawno mnie tu nie było z racji na świat samochodów made in USA, który wchłoną mnie już prawie całkowicie :)

W Trabim poleciało mi zawieszenie, a przed zimą wypadało by to zrobić, stąd moje pytanie. Od czego dobrać zawieche, żeby było ona bolt-on lub z niewielkimi przeróbkami, a dała satysfakcję z jazdy :)
Czarny Trabant 1,3 GTI "Cieszanowski Trampek"
Czarny Pontiac Trans AM "Bestia"
Czerwony Chevrolet Camaro RS "Beauty"
Czarny Pontiac Trans AM "Żniwiarz"[*]RIP[*]
Granatowy Ford Aerostar 4,0 4WD "Artek" [*]RIP[*]
Awatar użytkownika
benchi
Posty: 84
Rejestracja: 2014-04-15, 06:57
Lokalizacja: J-L

Post autor: benchi »

Żeby było bez przeróbek to najlepiej dobrać z... innego trabanta.

Niestety nie ma zamienników!
Awatar użytkownika
Vini
Posty: 34
Rejestracja: 2011-06-11, 08:05
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Vini »

jakaś polówka? amory, sprężyny itp.?
Czarny Trabant 1,3 GTI "Cieszanowski Trampek"
Czarny Pontiac Trans AM "Bestia"
Czerwony Chevrolet Camaro RS "Beauty"
Czarny Pontiac Trans AM "Żniwiarz"[*]RIP[*]
Granatowy Ford Aerostar 4,0 4WD "Artek" [*]RIP[*]
maciek
Posty: 119
Rejestracja: 2011-09-09, 18:23
Lokalizacja: Bilsko-Biała

Post autor: maciek »

Przednie amortyzatory są rozbieralne więc możesz kombinować z wkładami. Gorzej jest z tyłem, najpopularniejszą metodą jest dokupienie amortyzatora podobnych wymiarów i dospawanie dolnego mocowania sprężyny. Sprawdzają się np przednie z poloneza.
Oczywiście wszystkie mocowania, sprężyny miski i gumy zostawiasz oryginalne.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

inne metody - Trabant 1,1
cały McPherson z Corsy B niestety wymaga 3 otworów w kielichu i zmiany sworznia wahaczów z 15mm na 17mm lub na opak, dochodzą do tego zaciski i tarcze 236mm z Corsy B. Lub z Corsa B "GSi" 256mm

Gumy najlepiej poliuretan ,ale jego montaż na sucho znacznie skróci żywotność stabilizatora (wytrze go)
i innych elementów gdzie poliuretan będzie pracował na sucho.
hmm w Trabancie niewiele idzie zrobić P&P.

Bross
Odpowiedz