Uszczelka pod głowicę.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
azorek
Posty: 27
Rejestracja: 2011-10-28, 09:45
Lokalizacja: Tuchorza

Uszczelka pod głowicę.

Post autor: azorek »

Męczę się z głowicami już jakiś czas. Puściła szpilka i zrobił się przedmuch pod głowicą, kupiłem na allegro nowe uszczelki, wymieniłem, wstawiłem szpilki z nad wymiarem. Śruby dociągałem z momentem 41,2Nm. Cztery razy składałem, bo za każdym razem przeciągałem kolejną szpilkę. Kiedy w końcu udało się poskładać, okazało się że nadal dmucha pod uszczelkami.
Co robię źle?
W uszach szum, w oczach strach, na liczniku.....dwadzieścia dwa.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Głowica może wymagać wymiany lub składowania.
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

Szpilki za każdym razem wstawia się nowe! (tak powinno być)
Awatar użytkownika
azorek
Posty: 27
Rejestracja: 2011-10-28, 09:45
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek »

Głowice wymieniłem, nie na nowe, na inne :D ale problem pozostał.
trab601 pisze:Szpilki za każdym razem wstawia się nowe!
Dlaczego? Że w czterosuwach się tak robi, to wiem. Ale w trabancie, gdzie szpilka ma twardość 8,8 a cylinder jest z miękkiego aluminium, wymiana szpilek wydawała mi sie bez sensu. Książka też nie mówi nic o profilaktycznej wymianie szpilek.
W uszach szum, w oczach strach, na liczniku.....dwadzieścia dwa.
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Może masz rozregulowany klucz?
Chociaż to by raczej w drugą stronę działało, tz. dokręcał byś za słabo.

Co do przedmuchu, nierówna powierzchnia głowicy/cylindra?
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

Mądra książka wyraźnie mówi o wymianie szpilek. Wojciech, ma rację odnośnie powieżchni!
Awatar użytkownika
azorek
Posty: 27
Rejestracja: 2011-10-28, 09:45
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek »

Wojciech pisze:nierówna powierzchnia głowicy/cylindra?
Może tak być, nie mam czym sprawdzić. To się też oddaje do planowania? Głowica ma rowki, po planowaniu ich nie będzie.

[ Dodano: 2014-10-29, 14:55 ]
Jest możliwość że uszczelka jest zbyt twarda? Rowki z głowicy wbiły się w uszczelkę dość symbolicznie. Na starej uszczelce te zagłębienia są zdecydowanie wyraźniejsze.
W uszach szum, w oczach strach, na liczniku.....dwadzieścia dwa.
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Raczej wątpliwe, uszczelki kupowałeś nowe? Te z motirexu są ok, sam mam takie i trzymają dobrze(mimo tego że dokręciłem trochę za słabo, po czasie okazało się ze klucz przekłamuje)
Awatar użytkownika
azorek
Posty: 27
Rejestracja: 2011-10-28, 09:45
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek »

Uszczelki nowe, ale nie z motirexu.
W uszach szum, w oczach strach, na liczniku.....dwadzieścia dwa.
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

Nie zostały na cylindrze, czy głowicy jakieś resztki starej ? przed złożenie ważne jest to aby wszystko ładnie wyskrobać ;)
Awatar użytkownika
azorek
Posty: 27
Rejestracja: 2011-10-28, 09:45
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek »

Nic nie zostało, było dokładnie wyczyszczone.
W uszach szum, w oczach strach, na liczniku.....dwadzieścia dwa.
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Spróbuj z innymi uszczelkami, planowanie głowicy jest dopuszczalne ale w literaturze nie znalazłem na ten temat nic, może jakiś doświadczony forumowicz powie jak to wygląda bo pamiętam że jest dość mały zakres planowania.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

trab601 pisze:Szpilki za każdym razem wstawia się nowe! (tak powinno być)
Oj tam, oj tam :mrgreen:
Awatar użytkownika
Barył
Posty: 126
Rejestracja: 2011-05-18, 21:31
Lokalizacja: Warszawa-Podciernie

Post autor: Barył »

Na szybko powierzchnie głowicy można sprawdzić suwmiarką, wykorzystując jej równe ramię.
Głowice należało by splanować. Ogólnie sprawa nie jest trudna do zrobienia. Potrzebna będzie tafla szkła, równa, płaska, grubawa by nie pękła lub gruba równa, gładka płyta stalowa. Bardzo dobrze do tego nadaje się szyba z automatów do gry. Następnie bierzemy arkusz papieru ściernego 320 na początek i 400 pod koniec.
Można tylko 400 jechać, będzie trochę dłużej.
Kładziemy papier na szybę, dobrze było by go przyczepić by się nie zawijał. Bierzemy głowicę i ruchami dookólnymi(jak przy polerowaniu ręcznym auta) dociskając głowicę do papieru jedziemy.
Po pierwszych paru ruchach widać czy głowica jest równa.
Trzemy do tej pory aż cała powierzchnia będzie jednolicie wypolerowana. Na koniec można zmienić papier na 600 na wykończenie. Trzeba tylko pamiętać by podczas całej operacji nie przechylać głowicy podczas szlifowania, cały czas musi być równomiernie dociskana całą powierzchnią do papieru. Inaczej można spartolić głowice.

Potem nowe uszczelki i składamy. I tutaj trzeba uważać by uszczelki nie były wykonane ze zwykłej blachy. Osobiście się na takie natknąłem, tylko nie pamiętam gdzie. Te z motirex-u są na 100% ok sam je stosuje.

Co do szpilek, osobiście uważam jeżeli są stosowane szpilki wkręcone w aluminiowy blok cylindra ich wymiana za każdym razem jest bez sensu, wręcz może zaszkodzić.
I po to producent podaje wartości dokręcania śrub by ich przestrzegać i nie urywać śrub.
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł :)

Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Wojciech pisze:forumowicz powie jak to wygląda bo pamiętam że jest dość mały zakres planowania.
Da się sporo stoczyć. Standardowe planowanie nie wchodzi w grę bo jest pierścień centrujący uszczelkę.
Tutaj -3,5mm
Obrazek
Odpowiedz