Dmuchawa w 1.1

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Zychu
Posty: 25
Rejestracja: 2012-04-23, 20:35
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Dmuchawa w 1.1

Post autor: Zychu »

Witam, mam taki drobny problem u mnie, a mianowicie chodzi o dmuchawę. Kiedy włączam, dmucha ładnie, ale kiedy wyłączam to...dmucha dalej, z tym że im szybciej jadę tym mocniej dmucha. I stąd pytanie, od czego to może być? Zwarcie jakieś, zapchany filtr pyłkowy, brak lub luz klapek od dmuchawy czy może pordzewiałe linki od tychże klapek? Proszę o pomoc, bo idzie lato i jazda to udręka, kiedy grzeje i dmucha do środka ;)
Ostatnio zmieniony 2013-06-16, 18:53 przez Zychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

1. Klapki
2. Jak dmucha ciepłym, nie da się wyłączyć to prawdopodobnie zaworek
Zychu
Posty: 25
Rejestracja: 2012-04-23, 20:35
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Zychu »

Dmucha mi ciepłym nawet jak mam wyłączone ogrzewanie to pomimo tego że niby jest wszystko wyłączone i klapki zamknięte to dmucha mi przez boczne otwory
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

jeśli dmucha ciepłym to zaworek nagrzewnicy do wymiany

Boczne nadmuchy mają od spodu motylki do przełączania ON/OFF
Awatar użytkownika
bachur
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 56
Rejestracja: 2011-12-10, 11:39
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bachur »

hej - jak sie rozgrzeje to dmucha cieplym - jak wyjechalem na autostrade i srednio 80km/h po pewnym czasie okolo 5 min na max cieplym leci zimne powietrze jak zjechalem z autostrady wjechalem w miacho 1-2 swiatla znowu cieple leci elegancko - zapowietrzona czy jak ??? zauwazylem ze jak na autostradzie jechalem to jak zaczęło leciec zimne to jak ruszylem suwak cieplego na zimne i potem znowu na cieple to przez chwilke takie cieplejsze lecialo a potem znowu zimne ;/ - dajcie znac - czy to zapowietrzenie czy cóś innego :) i co zrobic w razie czego :) z gory dziekuje
...jest Trabi, jest zabawa-DDR forever...
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Odpowietrzenie to chwila, przecież w nagrzewnicy masz śrubkę na klucz 8 albo 10 bo nie pamiętam ,ale jest. Starczy odkręcić na pracującym silniku i oczywiście otwartym zaworze nagrzewnicy.

Sprawdź czy zawór nagrzewnicy otwiera się w 100% może ktoś kiedyś go ruszał i źle przykręcił cięgno.
Najlepiej odkręć, otwórz zawór na maxa i przykręć cięgno.
Awatar użytkownika
bachur
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 56
Rejestracja: 2011-12-10, 11:39
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bachur »

hej dzieki - dzisiaj się będę bawił :) i o efektach poinformuję :) pozDDRo
...jest Trabi, jest zabawa-DDR forever...
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

Z ciepłym powietrzem w 1.1 to jest tak:
przegrody dmuchawy są pokryte gąbką i jak gąbka sparcieje to dmucha zimnym powietrzem.
Jeszcze sprawa prawidłowej pracy (wychyleń) - trzeba sprawdzić czy jest OK.
Łatwo sprawdzić co się dzieje:
- na postoju nagrzej silnik i zobacz jakie powietrze dmucha i czy wszędzie dmucha.
- następnie wyjedź najlepiej na małą trasę i zobacz jak dmucha, jeśli zimne to masz sparciałą gąbkę i przez to brak szczelności w obwodzie powietrza.

Pozdrawiam.
axyzx
Posty: 3
Rejestracja: 2015-01-07, 17:33
Lokalizacja: Chełm

Post autor: axyzx »

trab601 pisze:Z ciepłym powietrzem w 1.1 to jest tak:
przegrody dmuchawy są pokryte gąbką i jak gąbka sparcieje to dmucha zimnym powietrzem.
Mam pytanie: z czego można wykonać nową gąbkę? Słyszałem, że z pianki pod panele, ale może jeszcze jest coś innego?
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

To ma być miękka gąbka, a nie pianka. Najpierw sprawdź co dzieje się z pianką.
- Gąbka poliuretanowa o sporej gęstości, grubość około 4mm.
Odpowiedz