Trabant 601s 1989

Moderator: Mod Team

vvitek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-22, 09:08
Lokalizacja: Bestwinka

Trabant 601s 1989

Post autor: vvitek »

Dzień dobry wszystkim! Jako nowy użytkownik chciałbym się przedstawić i zaprezentować mój nowy nabytek. Mam na imię Witold, jestem z Bestwinki koło Bielska-Białej. Od zeszłego poniedziałku jestem szczęśliwym posiadaczem niebieskiego Trabanta 601s z 04.1989 roku. Narazie jedna fotka przedstawiająca autko tuż po zakupie:

Obrazek
Pozdrawiam!
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Wyglad bardzo ladnie, widac ze idziesz w "cult". Duzo niespodzianek przez ten rok wyszlo? Pozdrowienia
vvitek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-22, 09:08
Lokalizacja: Bestwinka

Post autor: vvitek »

Trabanta mam tak jak napisałem od zeszłego poniedziałku, czyli tydzień :) Bagażnik już miał u poprzedniego właściciela, starszego Pana, halogeny też dostałem od niego, są na zderzaku tylko dla przymiarki. Możliwe że będę je zakładał. Narazie muszę pospawać ranty nadkoli, wymienić dolny sworzeń zwrotnicy i chciałbym zrobić hamulce. Wizualnych zmian poza ogólnym odświeżeniem nie palnuję.
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Cos mi sie przywidzialo :>
Fajnie ze nie idziesz w przerobki czy gruby remont tylko zaczynasz "prace u podstaw" tym bardziej ze wyglada fajnie. Hamulce w trabantach to slaby temat (lubia sie zastac, czesci nie porywaja jakoscia ani cenami). Tyl mozna prosto zastapic cylinderkami z seicento. Do przodu wlozysz tarcze z vw ale koszt samych czesci to ~500zl i nie zalozysz wtedy oryginalnych felg wiec raczej jako ciekawostka. Jak bedziesz robil to wkladaj wszystko nowe (lacznie z wiekowymi przeciez przewodami) i skladaj na smar do zaciskow np. ATE czy Wűrtha. Powodzenia!
vvitek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-22, 09:08
Lokalizacja: Bestwinka

Post autor: vvitek »

Wreszcie przyszedł czas żeby zabrać się za Traba, zaczynamy od blacharki, dużo roboty na szczęście nie ma, głównie końcówki nadkoli. Podłoga, jaskółka i inne elementy zdrowe.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
marek81
Posty: 16
Rejestracja: 2016-01-06, 21:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81 »

Patrząc na fotki to sama przyjemność odbudowa tych nadkoli,szkoda że reperaturki drogie.
Kiedyś wyciąłem chyba 3 sztuki tych nadkoli ze złomowego traba myśląc o swoim i gdzieś je licho wcięło i rzeźbić trzeba było. Koncepcja jak moja,na orginał. Czasem bywam w Twoich stronach może podjade olukać trabika na żywca. Pzdr.
JEST:
Jetta 2 Coupe 91"
Jetta 3 USA 97"
Trabant 601 88"
Syrena 105 76"
Fiat 126p 83"
Transit Laweta 86"-do usług
vvitek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-07-22, 09:08
Lokalizacja: Bestwinka

Post autor: vvitek »

marek81 zapraszam na herbatkę przy Trabie w garażu :)
Mam całe nadkola DDR-y przód i tył + motirexowe reperaturki. Tak się właśnie zastanawiam jak to ugryźć bo szkoda mi ciąć te całe nadkola.
marek81
Posty: 16
Rejestracja: 2016-01-06, 21:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81 »

Nie tnij całych bo jak piszesz szkoda ich. Wycinaj tam gdzie sie zaczyna zdrowa blacha z reguły jest to ok 1 lub 2 cm na zaokrągleniu nadkola już na płasko. Widać że u Ciebie dokładnie tam jest zjedzone. Widać te ostatnie roczniki tak mają,ja miałem identycznie zeżarte tylko wszystko dorabiałem sam,jeśli masz reperaturki to naprawde fajna robota dająca szybki efekt.
JEST:
Jetta 2 Coupe 91"
Jetta 3 USA 97"
Trabant 601 88"
Syrena 105 76"
Fiat 126p 83"
Transit Laweta 86"-do usług
Odpowiedz