skrzynia 601

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

skrzynia 601

Post autor: marwoj1987 »

witajcie,
czy w 601 były skrzynie biegów o różnych przełożeniach ?
szybsze i wolniejsze?
ostatnia droga do Gdańska 900 km z prędkością 80km/h trochę mnie zmęczyła :)
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Jak liczysz na spektakularny efekt to się przeliczysz. Jeśli twój trab nie rozwija więcej niż 80km/h to coś ewidentnie masz nie tak z silnikiem, chociaż dla mnie 80km/h to optymalna prędkość podróżna.
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

Właśnie 80 prędkość podróżna przy której zużycie paliwa jest jeszcze do zaakceptowania- u mnie około 7. Ponad 100 jedzie, ale to już chyba nie zdrowe dla silnika?. A przy jeździe w okolicach 90 jest głośno i spalanie znacząco wzrasta. Dlatego pytanie czy da się jechać 90 km z obrotami silnika jak przy 80. Czy da się jakoś zmodernizować skrzynie.? Widziałem na trabantwel zmodernizowana skrzynie plus 15%
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

marwoj1987, jak wrażenia spod stadionu ?
załapałeś się na wlepe?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

marwoj1987 pisze:Czy da się jakoś zmodernizować skrzynie.? Widziałem na trabantwel zmodernizowana skrzynie plus 15%
Pewnie że się da ale nic nie da Ci nagle z powietrza "15 %". Każdą skrzynie da się zmodernizować mając odrobinę pojęcia, kosztem np. słabszego przyspieszenia dało by się pewnie dodać te 6-8 km/h do prędkości maksymalnej, pytanie tylko jaki wpływ miało by to na żywotność silnika i czy w ogóle się to opłaca.

Imho 80 km/h to optymalna prędkość dla Trabanta.
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

bursztynowy stadion robi wrażenie :o trochę się spóźniłem na wlepe się nie załapałem.
Wojciech pisze:słabszego przyspieszenia dało by się pewnie dodać te 6-8 km/h do prędkości maksymalnej, pytanie tylko jaki wpływ miało by to na żywotność silnika i czy w ogóle się to opłaca.
pytanie czy ktoś umie zrobić te 6-8 km, ja chciałbym 10-12 km tylko tyle:)
podróż będzie bardziej komfortowa,
przy 80 jest niebezpiecznie wszystkie ciężarówki cię wyprzedzają i w ogóle :P
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

To się po prostu nie opłaci, jak chcesz podróżować 90-100km/h to rób swap silnika.

W ogóle dziwne podejście, jak sie chce jeździć szybciej to się modyfikuje silnik aby dodać mu mocy. Trabant ma ten problem że ma po prostu obłą skorupę, samą poprawą aerodynamiki(robił to mi. Stefan Smolicz) można zyskać naprawdę dużo jeśli chodzi o prędkość.

Jak aż takie ciśnienie masz to łap, powodzenia. http://trabant.wojtekp.pl/wp-content/up ... rukcja.pdf
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: mczmok »

Wojciech pisze:To się po prostu nie opłaci,
Silnik w 601 maoptymalnie dobrane ostatnie przełożenie do mocy i charakterystyki momentu.
Zwiększenie "nawet" o 10 % na plus przełożenia będzie skutkowało dużym wzrostem temperatury silnika podczas zwiększonych oporów toczenia samochodu np. wzniesienia, pełne załadowanie, wiatr, itp.
Możesz wtedy (dłuższa trasa) zniszczyć silnik, natomiast te 8-10 km/h w sumie nie odczujesz na trasie, tym bardziej, że zużycie paliwa wzrośnie znacząco. Na dłuższych odcinkach będziesz częściej tankował, co wydatnie wydłuża czas podróży.

Takie zmiany testowałem w swojej ETZ kilka lat temu...
Całe życie z 2 T
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

mczmok pisze:Możesz wtedy (dłuższa trasa) zniszczyć silnik
właśnie o to mi chodziło czy ktoś próbował i czy to bezpieczne.
teraz wiem że dla 2-3 takich tras w ciągu roku nie warto ryzykować.
przez tyle lat jeżdżenia Trabantami różne pomysły ludziom do głowy przychodziły.

zostaje więc
Wojciech pisze:samą poprawą aerodynamiki(robił to mi. Stefan Smolicz) można zyskać naprawdę dużo jeśli chodzi o prędkość.
albo SWAP lub laweta :P
zostaje przy orginale,
dzięki
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
Odpowiedz