skrzynia 601
Moderator: Mod Team
- marwoj1987
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
skrzynia 601
witajcie,
czy w 601 były skrzynie biegów o różnych przełożeniach ?
szybsze i wolniejsze?
ostatnia droga do Gdańska 900 km z prędkością 80km/h trochę mnie zmęczyła
czy w 601 były skrzynie biegów o różnych przełożeniach ?
szybsze i wolniejsze?
ostatnia droga do Gdańska 900 km z prędkością 80km/h trochę mnie zmęczyła
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
- marwoj1987
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Właśnie 80 prędkość podróżna przy której zużycie paliwa jest jeszcze do zaakceptowania- u mnie około 7. Ponad 100 jedzie, ale to już chyba nie zdrowe dla silnika?. A przy jeździe w okolicach 90 jest głośno i spalanie znacząco wzrasta. Dlatego pytanie czy da się jechać 90 km z obrotami silnika jak przy 80. Czy da się jakoś zmodernizować skrzynie.? Widziałem na trabantwel zmodernizowana skrzynie plus 15%
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
marwoj1987, jak wrażenia spod stadionu ?
załapałeś się na wlepe?
załapałeś się na wlepe?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Pewnie że się da ale nic nie da Ci nagle z powietrza "15 %". Każdą skrzynie da się zmodernizować mając odrobinę pojęcia, kosztem np. słabszego przyspieszenia dało by się pewnie dodać te 6-8 km/h do prędkości maksymalnej, pytanie tylko jaki wpływ miało by to na żywotność silnika i czy w ogóle się to opłaca.marwoj1987 pisze:Czy da się jakoś zmodernizować skrzynie.? Widziałem na trabantwel zmodernizowana skrzynie plus 15%
Imho 80 km/h to optymalna prędkość dla Trabanta.
- marwoj1987
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
bursztynowy stadion robi wrażenie trochę się spóźniłem na wlepe się nie załapałem.
podróż będzie bardziej komfortowa,
przy 80 jest niebezpiecznie wszystkie ciężarówki cię wyprzedzają i w ogóle
pytanie czy ktoś umie zrobić te 6-8 km, ja chciałbym 10-12 km tylko tyle:)Wojciech pisze:słabszego przyspieszenia dało by się pewnie dodać te 6-8 km/h do prędkości maksymalnej, pytanie tylko jaki wpływ miało by to na żywotność silnika i czy w ogóle się to opłaca.
podróż będzie bardziej komfortowa,
przy 80 jest niebezpiecznie wszystkie ciężarówki cię wyprzedzają i w ogóle
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
To się po prostu nie opłaci, jak chcesz podróżować 90-100km/h to rób swap silnika.
W ogóle dziwne podejście, jak sie chce jeździć szybciej to się modyfikuje silnik aby dodać mu mocy. Trabant ma ten problem że ma po prostu obłą skorupę, samą poprawą aerodynamiki(robił to mi. Stefan Smolicz) można zyskać naprawdę dużo jeśli chodzi o prędkość.
Jak aż takie ciśnienie masz to łap, powodzenia. http://trabant.wojtekp.pl/wp-content/up ... rukcja.pdf
W ogóle dziwne podejście, jak sie chce jeździć szybciej to się modyfikuje silnik aby dodać mu mocy. Trabant ma ten problem że ma po prostu obłą skorupę, samą poprawą aerodynamiki(robił to mi. Stefan Smolicz) można zyskać naprawdę dużo jeśli chodzi o prędkość.
Jak aż takie ciśnienie masz to łap, powodzenia. http://trabant.wojtekp.pl/wp-content/up ... rukcja.pdf
Silnik w 601 maoptymalnie dobrane ostatnie przełożenie do mocy i charakterystyki momentu.Wojciech pisze:To się po prostu nie opłaci,
Zwiększenie "nawet" o 10 % na plus przełożenia będzie skutkowało dużym wzrostem temperatury silnika podczas zwiększonych oporów toczenia samochodu np. wzniesienia, pełne załadowanie, wiatr, itp.
Możesz wtedy (dłuższa trasa) zniszczyć silnik, natomiast te 8-10 km/h w sumie nie odczujesz na trasie, tym bardziej, że zużycie paliwa wzrośnie znacząco. Na dłuższych odcinkach będziesz częściej tankował, co wydatnie wydłuża czas podróży.
Takie zmiany testowałem w swojej ETZ kilka lat temu...
Całe życie z 2 T
- marwoj1987
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
właśnie o to mi chodziło czy ktoś próbował i czy to bezpieczne.mczmok pisze:Możesz wtedy (dłuższa trasa) zniszczyć silnik
teraz wiem że dla 2-3 takich tras w ciągu roku nie warto ryzykować.
przez tyle lat jeżdżenia Trabantami różne pomysły ludziom do głowy przychodziły.
zostaje więc
albo SWAP lub lawetaWojciech pisze:samą poprawą aerodynamiki(robił to mi. Stefan Smolicz) można zyskać naprawdę dużo jeśli chodzi o prędkość.
zostaje przy orginale,
dzięki
Uważaj byku bo ja z plastiku:)