Odkręcenie koła.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Bigosek
Posty: 83
Rejestracja: 2015-07-03, 08:50
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odkręcenie koła.

Post autor: Bigosek »

Witam.

Przy próbie odkręcenia tylnego lewego koła wystąpił problem. Tzn. nakrętka kręci się wraz z szpilką w bębnie uniemożliwiając zmianę kół. Czy miał ktoś podobny problem ? Czy wystarczy odciąć czymś starą szpile i demontując bęben założyć nową ?:>
Awatar użytkownika
mlodyks18
Posty: 167
Rejestracja: 2014-01-22, 22:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: mlodyks18 »

Szpilki masz oryginalne ? Jeśli tak to obróciło ci prawdopodobnie szpilkę na radełku w bębnie. Spróbuj odkręcić pozostałe i ta jedną ciągnąć felgę do siebie odkręcać tylko przydał by się do tego klucz pneumatyczny. Potem wystarczy tak jak mówisz zdemontować bęben i założyć nową szpilkę Ale nie wiem czy nie będzie trzeba udać się do tokarza żeby zrobił minimalnie większe radełko na szpilce :D


P.S mam takie szpilki gdzieś chyba.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
benchi
Posty: 84
Rejestracja: 2014-04-15, 06:57
Lokalizacja: J-L

Post autor: benchi »

Albo odetnij nakrętkę z kawałkiem szpilki, a później po ściągnięciu bębna zamontujesz nową.
przemas601
Posty: 114
Rejestracja: 2011-12-20, 21:16
Lokalizacja: 3-M

Post autor: przemas601 »

Zdejmij bęben razem z przykręconym kołem,potem zablokuj szpilkę od przeciwnej strony i odkręcaj.
Awatar użytkownika
Lary
Posty: 223
Rejestracja: 2011-05-08, 15:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lary »

Możesz uciąć szlifierką nakrętkę z tej szpili i tak już nic nie będzie skoro radełko się obrobiło
NOWA HUTA DUMA NARODU POLSKIEGO
KUŹNIA NASZEJ SIŁY I DOBROBYTU
przemas601
Posty: 114
Rejestracja: 2011-12-20, 21:16
Lokalizacja: 3-M

Post autor: przemas601 »

Jak to zrobić nie niszcząc felgi? Już prędzej rozwiercić.
Awatar użytkownika
Lary
Posty: 223
Rejestracja: 2011-05-08, 15:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lary »

Ponacinac ją a potem przyp..... mloteczkiem.
NOWA HUTA DUMA NARODU POLSKIEGO
KUŹNIA NASZEJ SIŁY I DOBROBYTU
Awatar użytkownika
mlodyks18
Posty: 167
Rejestracja: 2014-01-22, 22:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: mlodyks18 »

Kolego Lary a jeśli nakrętki są schowane w podtoczeniu ? :D nie wystają jak w stalówkach wtedy będzie ciężko ich nadciąć. Ale wydaje mi się że kolego już chyba się uporał z tym problemem tylko nie napisał o tym.
Bigosek
Posty: 83
Rejestracja: 2015-07-03, 08:50
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Bigosek »

Niestety problem dalej nie znikł gdyż w między czasie zdechł silnik i nie mam jak się przemieścić w celach naprawy problemu(pod domem nie mam jak rozebrąć auto gdyż garaż za mały). Liczę, że w najbliższym czasie oddam autko do jakiegoś mechanika by zajął się silnikiem i będę mógł odwiedzić większy garaż w celach rozbiórki bębna.
Awatar użytkownika
Lary
Posty: 223
Rejestracja: 2011-05-08, 15:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lary »

A co masz za trabanta 2 takta czy polówkę???
NOWA HUTA DUMA NARODU POLSKIEGO
KUŹNIA NASZEJ SIŁY I DOBROBYTU
Bigosek
Posty: 83
Rejestracja: 2015-07-03, 08:50
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Bigosek »

Polo 1,1 ;d

[ Dodano: 2016-04-20, 17:49 ]
Problem rozwiązany. ;D Po odkręceniu nakrętki pneumatycznym kluczem śruba przestała latać i udało się zmienić koło bez problemów :D
Awatar użytkownika
Lary
Posty: 223
Rejestracja: 2011-05-08, 15:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lary »

Sprzęt odpalił ??
NOWA HUTA DUMA NARODU POLSKIEGO
KUŹNIA NASZEJ SIŁY I DOBROBYTU
Bigosek
Posty: 83
Rejestracja: 2015-07-03, 08:50
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Bigosek »

Tak! Mechanik rozebrał zapłon i elektryk coś tam porobił, mechanik wymienił jeszcze przewód paliwowy i auto pali jak nowe! ( takie mam nadzieje) niestety jest problem z skrzynia biegów bo 1 wchodzi tylko na wyłączonym silniku, i jest problem by zredukować z 3na 2 bo trzeba długo szukać. Ale w końcu mogę się cieszyć jazdą ; s
Odpowiedz