Dobór pierścieni tłokowych.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Arek
Posty: 11
Rejestracja: 2017-05-31, 22:33
Lokalizacja: Włocławek

Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: Arek »

Witam wszystkich.
Niedawno zacząłem swoją przygodę z trabantem,dziś podczas wymiany wału, postanowiłem sprawdzić pierścienie tłokowe.
Po wsunięciu pierścienia do cylindra oczom mym ukazał się taki widok :
pierscien.jpg
Wszystkie pierścienie które miałem zamontowane na tłokach mają przerwę ok. 5mm :/
Przed rozebraniem silnika mierzyłem kompresję, 9 Barów zarówno na jednym i drugim cylindrze.
Na tłokach mam wybite 71,98.
Teraz nie wiem co dalej z tym zrobić. Czy po prostu kupić nowe odpowiednie pierścienie?
Czy należało by jeszcze zmierzyć cylindry i tłoki żeby sprawdzić luz?
Czy to są w ogóle pierścienie od trabanta?
piersicen1.jpg
przemas601
Posty: 114
Rejestracja: 2011-12-20, 21:16
Lokalizacja: 3-M

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: przemas601 »

Kup właściwe pierścienie,te wyglądają na oryginały,ale pewnie nominalne.
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: mczmok »

W 2t mierzenie kompresji nie jest oceną zużycia układu tlokowego, szczególnie przy starych konstrukcjach, gdzie wysoki tłok w połączeniu z filmem olejowym pełni rolę dodatkowego uszczelniania.
Pierścienie są bardzo ważne! Gdy są zbyt zużyte prowadzą do przypuszczenia kompresji i wiekszemu nagrzewaniu się dołu silnika. Temperatura niszczy wtedy dół silnika.
Co do wymiany na nowe pierścienie, jest to możliwe tylko przy niewielkim przebiegu, bo wtedy tuleja jest w miarę prosta i okrągła. Przy dużym przebiegu pierścień jest okrągły a tuleja nie, całość będzie przepuszczać kompresję. Poza tym nie da się tego dotrzeć bo tuleja jest gładka i proces docierania jest bardzo długi.
Całe życie z 2 T
Arek
Posty: 11
Rejestracja: 2017-05-31, 22:33
Lokalizacja: Włocławek

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: Arek »

Czyli najpierw i tak muszę podjechać do jakiegoś warsztatu gdzie regenerują silniki, żeby zmierzyć czy cylinder się nadaje do montażu, ewentualnie zostawić do szlifowania? Dopiero wtedy można będzie dobrać odpowiednie pierścienie? Dobrze myślę?
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: mczmok »

Dobrze myślisz 😁
Przede wszystkim jak ktoś założył takie pierścienie świadczy o jego fachowosci. Można przypuszczać że tłoki też mogą być byle jak spasowane.
Luz tlokow można sprawdzić szczelinomieezem (tak z grobsza).
Pierścienie wkladajac nowe na ten wymiar w cylinder na różne jego wysokości i świecąc latarka sprawdzić czy światło nie przechodzi na styku pierścień cylinder.
Oczywiście luz na zamku powyżej 0.8 mm, nawet jak nie widać prześwitu światła, kwalifikuje cylinder do szlifu.
Ale żeby to sprawdzić trzeba mieć nowe pierścienie na wymiar cylindra na jaki był szlifowany.
Całe życie z 2 T
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: dambra »

Oddaj lepiej cylindry, tłoki i pierścienie do szlifierza, on Ci doradzi, wytłumaczy co i jak. Ja kupiłem pierścienie i tłoki w motirexie, zabrałem pod pachę cylindry i szlifierz zeszlifował mi je pod wymiar. Koszt usługi 200 zł.
Trabant 601S, 1988 rok
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: mczmok »

dambra pisze: 2017-10-29, 20:08 Oddaj lepiej cylindry, tłoki i pierścienie do szlifierza, on Ci doradzi, wytłumaczy co i jak. Ja kupiłem pierścienie i tłoki w motirexie, zabrałem pod pachę cylindry i szlifierz zeszlifował mi je pod wymiar. Koszt usługi 200 zł.
I to jest najlepsze rozwiązanie 😁
Całe życie z 2 T
Arek
Posty: 11
Rejestracja: 2017-05-31, 22:33
Lokalizacja: Włocławek

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: Arek »

Tak zamierzam zrobić. W tygodniu postaram się podjechać do szlifierza i zobaczę co z tego wyjdzie:)
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: eda90 »

Sprawdź czy wał nie ma luzow bo polowiczne remonty się mszczą
Arek
Posty: 11
Rejestracja: 2017-05-31, 22:33
Lokalizacja: Włocławek

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: Arek »

Wał właśnie wymieniłem i przy okazji wyszła sprawa z pierścieniami.
Wcześniej nie patrzyłem na pierścienie i tłoki, bo zasugerowałem się dobrą kompresją i myślałem, że tam będzie wszystko ok.
Byłem dziś pomierzyć cylindry, luz tłok-cylinder wynosi prawie 0,3mm :/
Zamówiłem już nowe tłoki i pierścienie na drugi nadwymiar.
Dzięki za pomoc:)
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Dobór pierścieni tłokowych.

Post autor: Trabanciarz DDR »

0.3mm nieźle.. Luz montażowy tłoków DDR wynosi średnio 0.03mm
Odpowiedz