Problem z pierwszym odpaleniem

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

lisek601
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-22, 19:19

Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: lisek601 »

Witam
W tamtym roku kupiłęm trabanta 601 z 71r z pod Poznania. Trabant był po remoncie, niebył odpalony i brakowało paru części przy silniku. Dołożyłem brakujące elemnty (zapłon, gaźnik). Trabant niestety niechce odpalić. Właściciel zapewniał że silnik jest po remoncie (Przypuszczam że tak jest widząc bardzo wysoki poziom reszty samochodu). Teraz opisze po krótce co sie dzieje. Silnik bez świec kręci sie gładko nie blokuje ani nic takiego. Po wkręceniu świec silnik stawia spory opór(potrafi zablokować rozrusznik, akumulator dobry). Przytkając ręke do gaźnika powietrze jest zasysane i wydmuchwiane(nie powinien tylko zasysać powietrze ?) Zapłon jest sprawny i iskra oczywiście jest. Wyszło jeszcze że silnik był zalany najprawdopodobniej olejem. po zdjęciu gaźnika wylał sie olej z krucica, świece są bardzo tłuste zarzucone olejem.
Macie jakiś sposób na pozbycie sie oleju z komory korbowej?
Czy olej w komorze korbowej potrafił by przyblokować silnik?
Prosze o wasze opinie pozdrawiam.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: magik »

jeśłi masz przypuszczenie że jest olej w skrzyni korbowej to niestety ale musisz wylać go przez króciec a to wymaga demontażu silnika
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: eda90 »

1 Sprężarka kompresor i dmuchac w kanaly obracajac walem zeby stawidla przestawiac.
2 Pchac szybko na wlaczonym biegu 1 lub 2 z wykreconymi swiecami powinien wydmuchac
3. Moze rozrusznik nie daje rady
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: Dawdzio »

Pod żadnym pozorem nie pchać! Rozrusznik nie uszkodzi zalanego silnika, próba odpalenia na pych może spowodować jego zniszczenie. Płyny są nieściśliwe, a gdzieś energia musi się uwolnić.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
lisek601
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-22, 19:19

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: lisek601 »

Silnik wykreciłem, wypuściłem olej przez kruciec gaźnika. Niestety widać ślady oleju na uszczelniaczu od zapłonu. Jest to groźne? Muszę rozbierać silnik i wymienić uszczelniacz? Czy są one dostępne?
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: dambra »

Ja bym wykręcił gaźnik i porządnie wymył w benzynie.
Trabant 601S, 1988 rok
lisek601
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-22, 19:19

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: lisek601 »

Źle napisałem, gaźnik oczywiście był zdjęty. Chodzi mi jednak o to czy muszę rozbierać silnik? I zmienić uszczelnienia czy można tak zostawić?
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: magik »

wywal ten uszczelniacz on w ogóle do niczego nie potrzebny
lisek601
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-22, 19:19

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: lisek601 »

udało mi sie odpalić silnik. niestety ciągnie on lewe powietrze moim zdaniem. Ma bardzo wysokie obroty, w momencie zatkania gaźnika ręką silnik nadal pracuje. Gdzie mogą występować nieszczelności?. Chce rozebrać silnik i złożyć go na nowo. Niestety niewiem jakiego typu mam wał i kartery i jaki musze kupić uszczelniacz. po ściągnięciu koła zamachowego mam uszczelnienie na pierścienie metalowe. Możecie pomóc jakiego typu musze szukać uszczelniacza od strony zapłonu?
lisek601
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-22, 19:19

Re: Problem z pierwszym odpaleniem

Post autor: lisek601 »

Silnik rozebrany, od strony zapłonu także mam uszczelnienie na pierścienie. Po zdemontowaniu pierścienia i sprawdzeniu w otworze, luz na zamku jest niewidoczny. Jak myślicie wymieniać ten uszczelniacz? Silnik był złożony na silikon i w całym silniku pełno farfocli latało na dodatek wydaje mi sie że benzyna rozpuszcza ten silkon, bo w środku silnika był bardzo miekki. Złoże teraz silnik na hermetyk. Dodaje zdjęcie kartera do waszej oceny czy nadaje sie do montażu. Kartery na płaszczyznach łączonych są proste, posiadały drobne kancery (może przez to były nieszczelności na łączeniu kartera?) Kancery usunięte i są proste. Wał, stawidła, cylindry i tłoki nowe.
Jakieś rady przy składaniu silnika? Trabantowy składam pierwszy raz.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2e44c7042f323731
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ae466e17049e9cf6
Odpowiedz