Mniej więcej taki sposób myślenia zablokował mi łeb na kilka (straconych) lat. Chciałem pozyskać sygnał z oryginalnego halla i go modyfikować. Prędkość obrotową otrzymamy co pół obrotu wału, a kąt zastosujemy przy kolejnym zapłonie - zawsze o krok w tył. Lipa lipa lipa.
Nowy elektroniczny zapłon EZ-2
Moderator: Mod Team
Re: Nowy elektroniczny zapłon EZ-2
Re: Nowy elektroniczny zapłon EZ-2
Czysto teoretycznie i z ciekawości bo brak mi wiedzy i rozważań na ten temat. W nowoczesnych samochodach prędkość obrotowa jest zliczana co jaki kąt?
Re: Nowy elektroniczny zapłon EZ-2
Hej,
Zależy od producenta, ale najpopularniejsze są chyba koła zębate 60-2 (masz koło 60 zębów i 2 brakuje) lub 36-1 (analogicznie). Do tego czujnik indukcyjny i masz prędkość co 5-10 stopni + raz na obrót synchronizację ustawienia wału (ECU wie gdzie są brakujące zęby).
Koło takie wygląda tak: http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... 2wheel.jpg
Przesuwające się blisko zęby i luki powodują powstanie w czujniku impulsów elektrycznych które są wykrywane przez ECU
W starszych silnikach z aparatami zapłonowymi spotyka się też czujnik w aparacie (ja mam taki w silniku od swifta np.) - u mnie jest 3 impulsy na 2 obroty wału korbowego (1 obrót wałka rozrządu).
W nowych konstrukcjach spotyka się też często 2 czujniki: jeden położenia wału korbowego i osobny do wałka rozrządu.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Zależy od producenta, ale najpopularniejsze są chyba koła zębate 60-2 (masz koło 60 zębów i 2 brakuje) lub 36-1 (analogicznie). Do tego czujnik indukcyjny i masz prędkość co 5-10 stopni + raz na obrót synchronizację ustawienia wału (ECU wie gdzie są brakujące zęby).
Koło takie wygląda tak: http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... 2wheel.jpg
Przesuwające się blisko zęby i luki powodują powstanie w czujniku impulsów elektrycznych które są wykrywane przez ECU
W starszych silnikach z aparatami zapłonowymi spotyka się też czujnik w aparacie (ja mam taki w silniku od swifta np.) - u mnie jest 3 impulsy na 2 obroty wału korbowego (1 obrót wałka rozrządu).
W nowych konstrukcjach spotyka się też często 2 czujniki: jeden położenia wału korbowego i osobny do wałka rozrządu.
Pozdrawiam,
Grzesiek