Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Prezes

Post autor: Prezes »

Jeśli jest otwarta to:
- albo masz naciągniętą za bardzo linkę,
- albo masz za bardzo wkręcony wkręt regulacyjny przy mocowaniu linki przy gaźniku,
- albo masz źle wyregulowane ssanie.

Jak masz załączone ssanie to górna przepustnica powinna byc przymknięta. A jeśli jest otwarta i dolna też jest otwarta to patrz punkt 1.

A co do pracy przez pół minuty: prawdopodobnie wypala benzyne z komory pływakowej i zdycha. Po pierwsze sprawdź czy pompa podaje paliwo - zdejmij wężyk z gaźnika i zakręć silnikiem - powinno siknąć więc podstaw butelkę pod wężyk. Jeśli siknie to szukaj problemu w zaworku iglicowym.
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Czasem miewałem w 1.3 problem podobny, zawieszał się właśnie iglicowy, wystarczyło puknąć śrubokrętem w gaźnik i było słychać jak opada.
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

I wymień tą zajechaną linkę gazu to się nie będzie wieszał 8)
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Wczoraj zajechałem Trabim do pana specjalisty od gaźników i zapłonów -

i ustawił mi Traba tak, że jak dodaję gazu to boję się że mi półośki poskręca. Takie ma perdonlięcie:)

Co może być ważne zdziwił się, że główną dyszkę w gaźniku miałem o śr. 0,97 mm - a powinienem mieć 1,10 mm i taką mi wstawił

Stwierdził, że za mała średnica dyszki mogła się przyczynić do problemów. Może ktoś wie o co chodzi z tą średnicą dyszki i czy rzeczywiście ma to znaczenie?
_________________
Trabant 1.1
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Ydtski pisze:Takie ma perdonlięcie:)
A jak spalanie?
Dysza 1,1mm to nie w gaźniku 1.3?
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

hmmm spalanie to raczej kolosalne :( Nie liczyłem kilometrów ale tydzień jeżdżenia po mieście kosztował mnie ponad połowę zbiornika :(
Trabant 1.1
Kombinos
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-23, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Kombinos »

Ydtski pisze:hmmm spalanie to raczej kolosalne :( Nie liczyłem kilometrów ale tydzień jeżdżenia po mieście kosztował mnie ponad połowę zbiornika :(
teraz to normalne przy tych temperaturach. zanim ssanie Ci zejdzie to już masz po jeździe... podziel się wynikami i osiągami w porze ciepłej...
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Kombinos pisze:
Ydtski pisze:hmmm spalanie to raczej kolosalne :( Nie liczyłem kilometrów ale tydzień jeżdżenia po mieście kosztował mnie ponad połowę zbiornika :(
teraz to normalne przy tych temperaturach. zanim ssanie Ci zejdzie to już masz po jeździe... podziel się wynikami i osiągami w porze ciepłej...
Na razie to nici z jazdy :(

Coś niby jak odma, bo gaźnik olejem zachlapało, ale silnik zaczął mocno brać olej. normalnie chmura czarnego dymu i świece olejem zawala... Jeszcze tego sprawdzałem, ale boję się, żę to coś poważnego...

Jak macie pomysły czego szukać to piszcie...
Trabant 1.1
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

hmm z tym olejem i świecami to zalatuje zdechłą głowicą.
Bez ściągania głowicy raczej się nie dowiesz jak miałem takie coś to myślałem ,ze uszczelka ale po zdjęciu głowicy okazało się ,że głowica.
Kombinos
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-23, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Kombinos »

Shadow i Bross pisze:hmm z tym olejem i świecami to zalatuje zdechłą głowicą.
Bez ściągania głowicy raczej się nie dowiesz jak miałem takie coś to myślałem ,ze uszczelka ale po zdjęciu głowicy okazało się ,że głowica.
popieram. prawdopodobnie walnęła Ci głowica :?
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Kombinos pisze:
Shadow i Bross pisze:hmm z tym olejem i świecami to zalatuje zdechłą głowicą.
Bez ściągania głowicy raczej się nie dowiesz jak miałem takie coś to myślałem ,ze uszczelka ale po zdjęciu głowicy okazało się ,że głowica.
popieram. prawdopodobnie walnęła Ci głowica :?
postraszyliście mnie z tą głowicą...

już przygotowałem się do naprawy - znalazłem namiary na nową głowicę, kupiłem jakieś duperelki-uszczelki i przybierałem sie do naprawy. Ale coś mnie tknęło i zdemontowałem odmę -umyłem porządnie puszkę, wymieniłem przewody... i śmiga!

To odma jednak była :)
Trabant 1.1
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Post autor: kamyk63kj »

Czesc. Moze ktos sie odezwie a jak nie to juz nie mam pomyslu.
W moim 1.1 padla pompa paliwa. Kupilem nowa ale chyba zamiennik z trabantwelt bo ma gore z plastyku. Dziala ale chyba az za dobrze bo zalewa mi gaznik. Gaznik jest ok po odbudowie i pali na dotyk ale po chwili zalewa go i gasnie. Zamienilem na stara walnieta pompe zeby sprawdzic czy bedzie podawala (nie podaje), wypalil paliwo z gaznika i zgasl. Ja juz sam nie wiem czy to moze byc wina tej nowej pompy ktora ma za wysokie cisnienie czy moze jednak gaznik jest zle odbudowany.
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Post autor: Dawdzio »

Tam gaźnik ma powrót, jest dodatkowa pucha obniżająca ciśnienie czy pompa była fabrycznie niskociśnieniowa?
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Post autor: kamyk63kj »

nie mam bladego pojecia. bede wymienial jutro gaznik na inny zeby zobaczyc czy bedzie inaczej.
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Post autor: Dawdzio »

Spróbuj najpierw zasilić go grawitacyjnie, jak w 601. Zbiornik wyżej niż gaźnik.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Odpowiedz