Regeneracja amortyzatorów
Moderator: Mod Team
- Skinny Bull
- Posty: 52
- Rejestracja: 2011-05-11, 21:57
- Lokalizacja: Jabłonka Stara(Wlkp)
Regeneracja amortyzatorów
Kurcze, stwierdziłem, że jeśli mam jeździć na roz%#@&nych amortyzatorach, to wole je sobie choć zregenerować.
Tutaj znalazłem opis regeneracji napisany przez użytkownika Piotrka:
Do regeneracji trzeba kupić:
- 2 x Simmering 14/24/7 (po jednym na amortyzator)
- 2 x Oring taki, żeby pasował na górną część(nie wiem jaki wymiar, bo mialem część ze sobą). To zamiast tej uszczelki o której pisał MaXx w temacie o amorach. ja miałem oringi o grubości na oko 2 do 2,5 mm co powoduje, że przy skręcaniu trochę mniej wkręca się zakrętka, ale myślę, że nie ma to większego wpływu. Ważne, że dobrze uszczelniają.
- Amortyzol(lub inny olej do amortyzatorów)
Koszty
Olej 15zł
Simmeringi 3,10zł sztuka
Oringi 3zł sztuka
No i trzeba mieć jakąś rurę, żeby zrobić klucz do rozkręcenia.
Ja zrobiłem ze starej hulajnogi(hulajnoga dalej spełnia swoje zadanie, no i ma funkcję rozkręcania amortyzatorów od trabanta).
I kilka moich pytań do tego:
1. Jak rozumiem jest to opis regeneracji amortyzatorów starego typu, ja mam 601 z tyłkiem na sprężynach, jak rozumiem wymiary simmerów i oringów będą całkiem inne?
2. Amortyzatory są już w kiepskim stanie, prawdopodobnie i tak nie będą trzymać?
3. Ile tego oleju mam wlać do amortyzatora? Tyle ile wlezie ?
4. Czy ktoś już to robił (w nowym typie zawieszenia) i czy ktoś ma zdjęcia rozebranego amortyzatora? Ja mam zamiar to robić po raz pierwszy i do tej pory przyglądałem się tylko jak całe tylne zawieszenie wygląda zmontowane w moim Trampku.
5. Jak uniknąć śmierci spowodowanej sprężyną, czyli jak wyciągnąć, a potem założyć amortyzatory bez ściągaczy?
Tutaj znalazłem opis regeneracji napisany przez użytkownika Piotrka:
Do regeneracji trzeba kupić:
- 2 x Simmering 14/24/7 (po jednym na amortyzator)
- 2 x Oring taki, żeby pasował na górną część(nie wiem jaki wymiar, bo mialem część ze sobą). To zamiast tej uszczelki o której pisał MaXx w temacie o amorach. ja miałem oringi o grubości na oko 2 do 2,5 mm co powoduje, że przy skręcaniu trochę mniej wkręca się zakrętka, ale myślę, że nie ma to większego wpływu. Ważne, że dobrze uszczelniają.
- Amortyzol(lub inny olej do amortyzatorów)
Koszty
Olej 15zł
Simmeringi 3,10zł sztuka
Oringi 3zł sztuka
No i trzeba mieć jakąś rurę, żeby zrobić klucz do rozkręcenia.
Ja zrobiłem ze starej hulajnogi(hulajnoga dalej spełnia swoje zadanie, no i ma funkcję rozkręcania amortyzatorów od trabanta).
I kilka moich pytań do tego:
1. Jak rozumiem jest to opis regeneracji amortyzatorów starego typu, ja mam 601 z tyłkiem na sprężynach, jak rozumiem wymiary simmerów i oringów będą całkiem inne?
2. Amortyzatory są już w kiepskim stanie, prawdopodobnie i tak nie będą trzymać?
3. Ile tego oleju mam wlać do amortyzatora? Tyle ile wlezie ?
4. Czy ktoś już to robił (w nowym typie zawieszenia) i czy ktoś ma zdjęcia rozebranego amortyzatora? Ja mam zamiar to robić po raz pierwszy i do tej pory przyglądałem się tylko jak całe tylne zawieszenie wygląda zmontowane w moim Trampku.
5. Jak uniknąć śmierci spowodowanej sprężyną, czyli jak wyciągnąć, a potem założyć amortyzatory bez ściągaczy?
zakupić ściągacze najprostsze to koszt około 30-40 zł lub zrób je sam jeśli masz nadmiar wolnego czasu5. Jak uniknąć śmierci spowodowanej sprężyną, czyli jak wyciągnąć, a potem założyć amortyzatory bez ściągaczy?
nie wiem czy to pytanie czy odpowiedź ale jak sam napisałeś tak może byćSkinny Bull pisze:Amortyzatory są już w kiepskim stanie, prawdopodobnie i tak nie będą trzymać?
- Skinny Bull
- Posty: 52
- Rejestracja: 2011-05-11, 21:57
- Lokalizacja: Jabłonka Stara(Wlkp)
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-06-07, 07:48
- Lokalizacja: Jaworzno
Poszukajcie u Skurskiego albo Preuscha. Jest na bank, bo ja robiłem swoje tylne. I Tak mi świta 180ml. Ale tylko świta. No i zawieszenie mam na sprężynie
[ Dodano: 2013-08-25, 15:16 ]
Skurski w 1988 podaje 118ml, Preusch w 1966 80ml
[ Dodano: 2013-08-25, 15:16 ]
Skurski w 1988 podaje 118ml, Preusch w 1966 80ml
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
- Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja amortyzatorów
Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego.
Chciałbym zregenerować amortyzatory w 1.1 z przodu i z tyłu. Jedyna literatura, jaka chyba wyszła do tego modelu to F. Rawski. Przejrzałem całą dokładnie i nic widzę wzmianki na temat ilości oleju, jaką należy wlać do amortyzatorów z przodu, ktoś pomoże w tym temacie?
W przypadku tylnego amortyzatora, należy wlać ilość, którą wyżej ktoś podał do 601?
Chciałbym zregenerować amortyzatory w 1.1 z przodu i z tyłu. Jedyna literatura, jaka chyba wyszła do tego modelu to F. Rawski. Przejrzałem całą dokładnie i nic widzę wzmianki na temat ilości oleju, jaką należy wlać do amortyzatorów z przodu, ktoś pomoże w tym temacie?
W przypadku tylnego amortyzatora, należy wlać ilość, którą wyżej ktoś podał do 601?
Re: Regeneracja amortyzatorów
Witam, opis regeneracji niestety już pod nieaktywnym linkiem. Czy ktoś mógłby wrzucić opis tutaj lub podać aktywny link?