Fioletowy Trabi 1600 Viola
Moderator: Mod Team
Fioletowy Trabi 1600 Viola
Chciałbym przedstawić naszego drugiego Trabant 'a
Tym razem jest to Fioletowy Trabant 1.1 Universal z 1991', Trabi zapewne jest wam znany z uwagi na swą aktywność w minionych latach w zagranicznych zlotach.
Niestety nieoczekiwanie znikł i przez prawie 3 lata niewiele było o nim słychać.
Fioleta odkupiłem 7 marca 2010 roku jako prezent na dzień kobiet dla narzeczonej - Shadow.
Trabi po małym misz/masz został doprowadzony technicznie do możliwości pokonywania jakichkolwiek dystansów i niedługo pojawił się na Silesia Fest 2 w Borowianach.
Niedługo później ...
Zamknąłem się sam na sam z Fioletem i rozebrałem go po kilku długich miesiącach Trabi odżył. Generalny remont w gigantycznej nieogrzewanej nieszczelnej hali przez jesień i zimowe dni aż do wiosny zaowocował na prawdę ładnym efektem.
Do Nowej Violi został zaadoptowany silnik 1.4 AEX z palety VolksWagena zasilany 4 gaźnikami CVK40 z Kawasaki ZX9R ,niestety połączenie tego wszystkiego z 4 biegową Trabant'ową skrzynią nie było zadowalające.
Filmik
Bez kłopotów zwiedziliśmy spory kawałek ziemi z silnikiem 1400
Z czasem znów trzeba coś zmienić i w listopadzie br. zrobiłem swapa:
W niecałe 2 tygodnie silnik o pojemności skokowej 1598 cm3 i o oznaczeniu AEE wylądował pod maską razem z volkswagenowską 5cio stopniową skrzynią biegów z 1,9TD.
Wybierak biegów zostawiłem z trabant'a 1.1 wydłużając go o 6cm i łącząc z kołyską z golfa III.
napęd licznika z 3pinowej kości zmieniłem na linkę z golfa II co pozwoliło na zostanie przy liczniku z trabanta.
linka sprzęgła została trabant'owa przez co obyło się bez modernizacji pedału sprzęgła.
Półosie z przegubami zastosowałem z golfa III ,z nimi było trochę więcej roboty ale ułatwiłem sobie co nie co i pod "nóż" trafiły 2 prawe półosie które zostały odpowiednio skrócone i wyważone
przeguby zewnętrzne z golf'a III zostały odrobinę przetoczone tak by pasowały w trabantową zwrotnicę.
Trabi teoretycznie dysponuje mocą 75 kM przy 4800 obr/min i momentem 135 Nm przy 2800 - 3600 obr/min ale dokonałem kilku zmian takich jak:
Zmiana mapy komputera z 1.6 na 1.8,
zmiana wtrysku,
delikatny mod przepustnicy,
oraz
podniesienie ciśnienia wtrysku paliwa,
te parę modów zapewne dało więcej niż 75koników.
Układ hamulcowy został wzbogacony o serwo i pompę z golfa II
Zarys ogólny
Viola została wykonana w stylistyce 601 look ponad to uciekłem trochę w German i Cult style usunąłem listwy boczne zostawiając tylko te wokół dachu, łączenia duroplastów są zlane z nadwoziem, które zostało polakierowane Fioletowym lakierem Akrylowym LR1 z nissan'a micra.
Dach nieco jaśniejszy dla nadania charakteru De-Luxe Lila Ral 4005.
Deska rozdzielcza zaadoptowana z 601 lekko zmodernizowana o panel sterowania "klimą" i okrągłe nawiewy.
Wnętrze tapicerskie wykonałem fioletowo czarne z eko-skóry i weluru.
Kiedyś były fotele z seicento które okazały się dla nas Fatalne i niewygodne to zaadaptowałem fotele kubełkowe z Honda Prelude 4 ,są to jedyne fotele w ,których jestem w pełni oparty plecami ,a nawet głową.
Bross
Tym razem jest to Fioletowy Trabant 1.1 Universal z 1991', Trabi zapewne jest wam znany z uwagi na swą aktywność w minionych latach w zagranicznych zlotach.
Niestety nieoczekiwanie znikł i przez prawie 3 lata niewiele było o nim słychać.
Fioleta odkupiłem 7 marca 2010 roku jako prezent na dzień kobiet dla narzeczonej - Shadow.
Trabi po małym misz/masz został doprowadzony technicznie do możliwości pokonywania jakichkolwiek dystansów i niedługo pojawił się na Silesia Fest 2 w Borowianach.
Niedługo później ...
Zamknąłem się sam na sam z Fioletem i rozebrałem go po kilku długich miesiącach Trabi odżył. Generalny remont w gigantycznej nieogrzewanej nieszczelnej hali przez jesień i zimowe dni aż do wiosny zaowocował na prawdę ładnym efektem.
Do Nowej Violi został zaadoptowany silnik 1.4 AEX z palety VolksWagena zasilany 4 gaźnikami CVK40 z Kawasaki ZX9R ,niestety połączenie tego wszystkiego z 4 biegową Trabant'ową skrzynią nie było zadowalające.
Filmik
Bez kłopotów zwiedziliśmy spory kawałek ziemi z silnikiem 1400
Z czasem znów trzeba coś zmienić i w listopadzie br. zrobiłem swapa:
W niecałe 2 tygodnie silnik o pojemności skokowej 1598 cm3 i o oznaczeniu AEE wylądował pod maską razem z volkswagenowską 5cio stopniową skrzynią biegów z 1,9TD.
Wybierak biegów zostawiłem z trabant'a 1.1 wydłużając go o 6cm i łącząc z kołyską z golfa III.
napęd licznika z 3pinowej kości zmieniłem na linkę z golfa II co pozwoliło na zostanie przy liczniku z trabanta.
linka sprzęgła została trabant'owa przez co obyło się bez modernizacji pedału sprzęgła.
Półosie z przegubami zastosowałem z golfa III ,z nimi było trochę więcej roboty ale ułatwiłem sobie co nie co i pod "nóż" trafiły 2 prawe półosie które zostały odpowiednio skrócone i wyważone
przeguby zewnętrzne z golf'a III zostały odrobinę przetoczone tak by pasowały w trabantową zwrotnicę.
Trabi teoretycznie dysponuje mocą 75 kM przy 4800 obr/min i momentem 135 Nm przy 2800 - 3600 obr/min ale dokonałem kilku zmian takich jak:
Zmiana mapy komputera z 1.6 na 1.8,
zmiana wtrysku,
delikatny mod przepustnicy,
oraz
podniesienie ciśnienia wtrysku paliwa,
te parę modów zapewne dało więcej niż 75koników.
Układ hamulcowy został wzbogacony o serwo i pompę z golfa II
Zarys ogólny
Viola została wykonana w stylistyce 601 look ponad to uciekłem trochę w German i Cult style usunąłem listwy boczne zostawiając tylko te wokół dachu, łączenia duroplastów są zlane z nadwoziem, które zostało polakierowane Fioletowym lakierem Akrylowym LR1 z nissan'a micra.
Dach nieco jaśniejszy dla nadania charakteru De-Luxe Lila Ral 4005.
Deska rozdzielcza zaadoptowana z 601 lekko zmodernizowana o panel sterowania "klimą" i okrągłe nawiewy.
Wnętrze tapicerskie wykonałem fioletowo czarne z eko-skóry i weluru.
Kiedyś były fotele z seicento które okazały się dla nas Fatalne i niewygodne to zaadaptowałem fotele kubełkowe z Honda Prelude 4 ,są to jedyne fotele w ,których jestem w pełni oparty plecami ,a nawet głową.
Bross
Ostatnio zmieniony 2011-12-18, 12:51 przez Bross, łącznie zmieniany 2 razy.
JarekNS, daj spokój te akumulatory są do bani ten ,ma 2 lata z czego po roku wykazywał znaczne zużycie obecnie trzyma 3 dni i na dniach kupuje jakiegoś Bosch'a albo Magnetimareli; chyba, że polecicie mi jakąś inną dobrą markę. Ten jest na przemiał
Przez okres świąteczny zamierzam co nie co poukładać pod maską, a także popracować nad wnętrzem bo nie do końca jest takie jakbyśmy chcieli.
Bross
Przez okres świąteczny zamierzam co nie co poukładać pod maską, a także popracować nad wnętrzem bo nie do końca jest takie jakbyśmy chcieli.
Bross
Qchar, Kosę zaadoptowałem z VW Lupo ,które kilka dni wcześniej przytargałem po poważnym dzwonie. Kosa to raczej wycięty i lekko przycięty dolny element zderzaka często spotyka się ten element bez miejsca na halogeny.
YuLaS, Jednak kupie Centre.
Opisany sposób regeneracji raczej nie jest dla mnie zadowalający ,szczególnie ,ze po 2 tygodniach umarł mu akku na dobre. Jeśli mam mieć podobnie to szkoda mojego czasu ,który mogę poświęcić komuś innemu lub poprawić wadliwe rozwiązania.
Bross
YuLaS, Jednak kupie Centre.
Opisany sposób regeneracji raczej nie jest dla mnie zadowalający ,szczególnie ,ze po 2 tygodniach umarł mu akku na dobre. Jeśli mam mieć podobnie to szkoda mojego czasu ,który mogę poświęcić komuś innemu lub poprawić wadliwe rozwiązania.
Bross
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Serwo wraz z pompą hamulcową zastosowałem z VW Golfa II
Przewody hamulcowe zostały oryginalne i z uwagi na adapter trzeba było przedłużyć przewody hamulcowe za pomocą łącznika 10x1.
Nadkole przy serwie zachowało swój oryginalny kształt.
Na zdjęciu niezły bałagan ale nad tym pracuję - brak aktualnego foto.
Z felgami ciężko cokolwiek zrobić bo są na równo z nadkolami ale mam jakiś plan co do nich.
Grafika wykonana w Gimp
Niestety wykonanie w taki sposób felg jest dość trudne bo jak chcą chromować to całe... ,a Ja potrzebuje tylko ranty.
Do chromu trafią ramki kierunkowskazów przednich, oraz wloty powietrza i ramiona wycieraczek.
Wedle wcześniejszych zapowiedzi popracowałem trochę nad wnętrzem.
nowy dywan - stalowo czarny na gumowym podbiciu,
Poprawione ,a raczej zmienione kieszonki tapicerki drzwi
Kieszonka z 1szej fotki jest nie udana z bliska wyglądała tragicznie, ale człowiek ciągle się uczy i kieszonki obydwu boczków zostały poprawione. Jest lepiej ale Foto trochę kłamie bo w rzeczywistości ta kieszeń wygląda wiele lepiej - niepomarszczona tam gdzie nie trzeba.
W trakcie modernizacji jest zabudowa bagażnika ,która obejmuje :
inne rozmieszczenie głośników i ich zabudowę,
wykonanie otwieranej części półki zapewniającą lepszy dostęp do bagażu, (przy obecnej półce dostęp jest bardzo ograniczony)
zamontowanie dodatkowego oświetlenia typu SMD oświetlającą przestrzeń bagażową oraz uzupełnienie "braków" między oparciem kanapy,a bagażnikiem.
aaaaa, Reflektory przednie są już typu "Clear " starczy im krzyże włożyć ale Shadow nie chce. W końcu To jej Wóz
Bross
Przewody hamulcowe zostały oryginalne i z uwagi na adapter trzeba było przedłużyć przewody hamulcowe za pomocą łącznika 10x1.
Nadkole przy serwie zachowało swój oryginalny kształt.
Na zdjęciu niezły bałagan ale nad tym pracuję - brak aktualnego foto.
Z felgami ciężko cokolwiek zrobić bo są na równo z nadkolami ale mam jakiś plan co do nich.
Grafika wykonana w Gimp
Niestety wykonanie w taki sposób felg jest dość trudne bo jak chcą chromować to całe... ,a Ja potrzebuje tylko ranty.
Do chromu trafią ramki kierunkowskazów przednich, oraz wloty powietrza i ramiona wycieraczek.
Wedle wcześniejszych zapowiedzi popracowałem trochę nad wnętrzem.
nowy dywan - stalowo czarny na gumowym podbiciu,
Poprawione ,a raczej zmienione kieszonki tapicerki drzwi
Kieszonka z 1szej fotki jest nie udana z bliska wyglądała tragicznie, ale człowiek ciągle się uczy i kieszonki obydwu boczków zostały poprawione. Jest lepiej ale Foto trochę kłamie bo w rzeczywistości ta kieszeń wygląda wiele lepiej - niepomarszczona tam gdzie nie trzeba.
W trakcie modernizacji jest zabudowa bagażnika ,która obejmuje :
inne rozmieszczenie głośników i ich zabudowę,
wykonanie otwieranej części półki zapewniającą lepszy dostęp do bagażu, (przy obecnej półce dostęp jest bardzo ograniczony)
zamontowanie dodatkowego oświetlenia typu SMD oświetlającą przestrzeń bagażową oraz uzupełnienie "braków" między oparciem kanapy,a bagażnikiem.
aaaaa, Reflektory przednie są już typu "Clear " starczy im krzyże włożyć ale Shadow nie chce. W końcu To jej Wóz
Bross
Projekt nadal nie jest ukończony i raczej ciężko będzie go ukończyć - zawsze znajdziemy jakiś pomysł by coś ulepszyć bądź poprawić.
Niedawno zmieniłem nieco wnętrze :
na podłogę dałem stalowo czarny dywan ,który nadał wnętrzu charakteru.
Nie mogłem zapomnieć o dywanikach pod nogi te zaś dla odmiany są czarne i pochodzą z Vectry. (grube i samoprzylepne.) Dywanik pod nogi kierowcy uzupełniłem gumą tak jak to bywa w Trabancie 601 i 1.1.
Guma zapobiega zniszczeniu dywanu pod pedałami...
Kanapa została obszyta czarnym welurem + eko skóra zgodnie z całością tapicerki.
Niestety nadal coś mi nie pasuje... po montażu są szczeliny w Limuzynie niema takiego problemu.
Półkę bagażnika zrobiłem w połowie uchylaną co zapewnia łatwy dostęp do bagaży
hehe wygląda jakbym zamontował świetlówkę ,a to jest pasek mający 3mm grubości.
Więcej fotek za jakiś czas jak będzie ładna pogoda i w ogóle... to zrobię fotostory wnętrza.
Robson, przetłoczenie dywanu - pasażerowie.
dywan wycinałem z o oryginału ale o 2cm szerszy na stronę. Dywanik jakoś się ułożył ale mogłem wyciąć 3cm na stronę więcej i było by idealnie.
Niedawno zmieniłem nieco wnętrze :
na podłogę dałem stalowo czarny dywan ,który nadał wnętrzu charakteru.
Nie mogłem zapomnieć o dywanikach pod nogi te zaś dla odmiany są czarne i pochodzą z Vectry. (grube i samoprzylepne.) Dywanik pod nogi kierowcy uzupełniłem gumą tak jak to bywa w Trabancie 601 i 1.1.
Guma zapobiega zniszczeniu dywanu pod pedałami...
Kanapa została obszyta czarnym welurem + eko skóra zgodnie z całością tapicerki.
Niestety nadal coś mi nie pasuje... po montażu są szczeliny w Limuzynie niema takiego problemu.
Półkę bagażnika zrobiłem w połowie uchylaną co zapewnia łatwy dostęp do bagaży
hehe wygląda jakbym zamontował świetlówkę ,a to jest pasek mający 3mm grubości.
Więcej fotek za jakiś czas jak będzie ładna pogoda i w ogóle... to zrobię fotostory wnętrza.
Robson, przetłoczenie dywanu - pasażerowie.
dywan wycinałem z o oryginału ale o 2cm szerszy na stronę. Dywanik jakoś się ułożył ale mogłem wyciąć 3cm na stronę więcej i było by idealnie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-21, 23:00 przez Bross, łącznie zmieniany 4 razy.