Fioletowy Trabi 1600 Viola

Moderator: Mod Team

UTC
Posty: 75
Rejestracja: 2011-11-02, 16:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: UTC »

A no właśnie odnośnie wykładziny. Czy aby dopasować ją do tych koryt trzeba użyć jakiegoś urządzenia parowego tak aby wyglądało jak w oryginale?
Trabant 601
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Szczerze mówiąc nie trzeba używać żadnych specjalistycznych urządzeń.
Starczy wyciąć dywan o 3cm większy poczekać aż się ułoży i dociąć.

Mały UP.

końcem marca z tyłu zmieniłem zawieszenie :
Amortyzatory Monroe Gaz Technology Nr 23456
Tuleje gwintowane i sprężyny do Hondy Civic. (zestaw)
Obrazek Obrazek

Dziś ogarnąłem przód mogło by być ciut mniej twardo ,ale nawet ujdzie.
Dobrze ,że nie jest to ping-pong ,natomiast tył jest idealny mimo takich samych sprężyn.

[ Dodano: 2012-05-03, 21:30 ]
Po miesiącu jazdy przy większych prędkościach stwierdziłem ,że przód jest stanowczo za twardy i przy wyższych prędkościach staje się niebezpieczny ,postanowiłem znaleźć inne rozwiązanie.
Szukając rozwiązania w zawieszeniach sportowych by oszczędzić cierpienia Trabantowi, pomyślałem ,a gdybym dołożył miękką krótką sprężynę. :?:
Zacząłem szukać i postawiłem ostatnią kartę na Double-Spring System zapożyczając nieco pomysł z firmy Eibach.
Modyfikacja wymaga dorobienia 2 dodatkowych pierścieni centrujących sprężyny ;
Główną i Tender.
Sprężynę Tender o długości 100mm wykonałem na zamówienie o twardości/ sztywności zbliżonej do oryginalnej przedniej Trabant'owej.

ogólnie cytując firme Eibach
Sprężyna główna oraz sprężyna typu "tender" oferują mniejszą sztywność początkową podczas kompresji obu sprężyn, następnie oferując większą sztywność końcową podczas "zamknięcia" sprężyny "tender".
Tak więc w taki sposób zamierzam połączyć przyjemne z pożytecznym.
Jak wiadomo jak za sztywno to źle jak za miękko też źle czyli tak źle ,a tak niedobrze.
Awatar użytkownika
xxl24h
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-06, 14:20
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: xxl24h »

Naprawdę podziwiam twoją robotę!!! Bardzo przyjemne dla oka i nie tylko wykonanie (laik stwierdzi że fabryka i to mi się bardzo podoba:) no i twoje pomysły na prawdę dają do myślenia. Zastanawia mnie tylko skąd bierzesz fundusze na swoje zabawki? :mrgreen:
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

xxl24h pisze:Zastanawia mnie tylko skąd bierzesz fundusze na swoje zabawki? :mrgreen:
Mnie też to zastanawia... :roll:

Przednie zawieszenie odkąd je zmieniłem stało się dość twarde i niezbyt przyjemne na nierównej drodze, więc robiłem kolejny mały mod tym razem mam miękko na nierównościach ale twardo na zakrętach. Zależne od potrzeby.
Dorobiłem tuleje centrujące 2 sprężyny co dało pewność pracy sprężyn w pożądanym miejscu.
Obrazek Obrazek Obrazek

Przy okazji poprawiłem tuleje ślizgowe - zamiast nich osadziłem łożyska.
także teraz kierownicą kręci się lżej i jest to wyraźnie odczuwalne.
Niestety kolumnę będę jeszcze poprawiał nie wszystko zrobiłem tak jak bym chciał - w planach mam :
- wykonanie nowych dolnych talerzyków sprężyny, i wykonanie nieco bardziej zmodyfikowanego zamknięcie kolumny.

Ogólnie zrobiłem nieco Progresywne zawieszenie :D z którego jestem zadowolony ale .. to nie wszytko.
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

a jak tam buda? dach się trzyma? :mrgreen: :mrgreen:
strusiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 119
Rejestracja: 2011-05-05, 08:18
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: strusiek »

A mnie i tak serce boli jak można było tak potraktować 444.... to jest grzech CIĘŻKI
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

No paczcie : Same życzliwe osoby ;)

Tomaszu, Karoseria ma się dobrze i nic złego się z nią nie dzieje.

Mniej więcej kontynuuję idee Alana i unowocześniam to co dotychczas szkodziło Trabiemu przede wszystkim dostaje to co dla niego najlepsze. Zmiana zawieszenia z twardego na takie które same w razie potrzeby utwardza się i powraca znów do miękkiej pracy jest dobrym rozwiązaniem. Każda zmiana jest starannie przemyślana.
Zmiany mają na celu poprawienie bezpieczeństwa oraz przedłużenie żywotności eksploatacyjnej.

Nie bardzo wiem co złego zrobiłem Tej 444 kupiłem ją w złym stanie i dałem jej drugie życie. Prawe wszystko w tym aucie jest nowe lub odnowione ponad to wszystko od początku robię Sam ,żaden tapicer ,blacharz ,lakiernik ,mechanik czy też elektryk nie robił za mnie.

Udało mi się ogarnąć na dobre przednie zawieszenie.
Nowe toczone dolne talerzyki sprężyny. (z centrowaniem)
Wkłady Kayab'a Premium 663035 DC3 (Audi 50 , VW Polo 75-94')
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwsze kilometry zostały przejechane z wyraźną poprawą komfortu jazdy.
Czyli osiągnąłem To czego chciałem.
Ostatnio zmieniony 2012-05-22, 20:46 przez Bross, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Shadow i Bross pisze: które same w razie potrzeby utwardza się i powraca znów do miękkiej pracy jest dobrym rozwiązaniem.
Szacun! Coś jak w Porche? Opiłki żelaza w amortyzatorach, pobudzane polem elektromagnetycznym, zależnym od warunków jazdy i prędkości? Czy coś jak w starym citroenie BX, czyli hydraulika na pokrętle w kabinie? :P
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Podoba mi się to nawet i myślałem o czymś takim do Vitary na rajdy :P

Tylko pytanie moje brzmi:
jak opuścisz auto na tym zestawie na koła to te zółte sprężynki nie są na max ściśnięte? Mają skok czy max 2cm i zółte sie kończą zaczynają się ściskać srebrne?
hehepack
Posty: 90
Rejestracja: 2012-04-21, 19:11
Lokalizacja: Medynia City :)

Post autor: hehepack »

srebrne się kończą po jednym centymetrze
Arek353
Posty: 271
Rejestracja: 2011-03-01, 16:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arek353 »

ano fajna robota
tez jestem zdania ze lepiej uratowac 444 na przeróbkach niz pozwolic mu gnic w oryginale :)
"Panie, może Pan jeszcze powiesz , że przerobiłeś napęd na tył "
nie, quattro
"o k...."

powyżej 30- stki człowiek głupieje :P
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

bez przesady z tym "444", był to tylko zabieg marketingowy, aby sprzedać auta, które lata stały i gniły w porcie w Turcji. Nic poza tym. Od "normalnych" polówek wyróżniały się tym, że w chwili sprzedaży były już po zaprawkach lakierniczych i mocniej pordzewiałe. Pisałem kiedyś o tym szerzej na starym forum.
Większą wartość to mogą mieć 1,1 z Nullserie i ew. Vorserie, czyli te pierwsze, choć sam znam auta z początkowymi numerami przebudowane w Niemczech na cabrio, kubel lub tramp. Jeżdżą i nikt, nawet ortodoksi, włosów z głowy z tego powodu sobie nie wyrywa ;)
To tyle OT w temacie "444"
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Przed końcem roku chcieliśmy Nieco odświeżyć temat odpowiedzieć na dawno zadane pytania i Uaktualnić temat bo nieco się zmieniło.

Kuzyn353, w tym przypadku samo utwardzanie się jest zrobione w oparciu o zmienną charakterystykę starannie dobranych sprężyn. (6razy poprawiane)
Kiedy miękka fedra kończy pracować w swoim zakresie Twarda zaczyna intensywniej pracować.
dzikU, Tak jak stoi gotowy do jazdy żółte fedry mają parę centymetrów luzu na pracę. także Stoi na miękkim :D
hehepack, Tego niewiem - Kiedyś jak będzie ładna pogoda i dorobię się sprzętu z czystej ciekawości nakręcił bym filmik z pracy zawieszenia.
Ale prędzej na OBT to zrobię.. :D

Przed zimą postanowiliśmy o założeniu bocznych listw ozdobnych przez długie tygodnie nie umieliśmy się przyzwyczaić - niby ładniej , niby gorzej, niby tak jak należy ale jednak coś nie tak, jest Ok, już się przyzwyczailiśmy ,że są listwy i moja praca przy wygładzaniu została tak drastycznie zakończona polerownymi listwami.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
hehepack
Posty: 90
Rejestracja: 2012-04-21, 19:11
Lokalizacja: Medynia City :)

Post autor: hehepack »

bez listew było ładniej :(
Awatar użytkownika
pingor
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-05, 20:52
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pingor »

A ja uważam że na żywo na pewno listwy pomogły i lepiej wygląda ;D
Też bym miał problem się przyzwyczaić 8)
Odpowiedz