Jak wsadzić stawidła wału

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Jak wsadzić stawidła wału

Post autor: guma_ »

Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak poprawnie zamontować nowe stawidła do wału ?

dziekuję
Awatar użytkownika
wnuq
Posty: 90
Rejestracja: 2012-01-15, 12:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wnuq »

masz je założyć tak żeby pół otworu w wadze wału było odsłonięte, jeśli dobrze pamiętam
Zdecydowanie trabant
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

co to znaczy
pół otworu w wadze wału
i czy ktoś może potwierdzić czy wnuqu dobrze pamieta ?
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Odwrotnie - zdaje się cały otwór do smarowania korbu
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

zakładając że masz oryg stawidła które są jednostronnie podcięte
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

niestety mam te z motirexu, zlauzmy ze mam rozebrany silnik patrze od strony kola zamachowego, pierwszy tcylinder od kola mam w gornym martwym punkcie, jak powinno byc wtedy ustawione stawidlo ? i co jezeli 2 od kola zam. tlok jest na gornym to tez jak powinno byc ? dziekuje za rady jutro rozbeiram a poki co nie wiem nic ... czemu dzieje sie tak ze wypada ta sprezynka ktora wypycha stawidlo ? pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2011-05-10, 17:54
Lokalizacja: Olszyny/ Tarnów

Post autor: Marcin »

sprawdz najpierw czy są nie pogięte czy krzywe przyłóż do szyby lub coś podobnego bedziesz wiedział czy są proste co do założenia stawideł zrób tak wyciąg wał z bloku połóż go na stole czy gdzie tam składasz silnik , gdy wal sobie tak leży zakładając od góry stawidła od strony korby która jest dłuższa obracasz wałem i z drugiej strony pojawia sie długa korba i zakładasz stawidło mozesz tez delikatnie naciągnąć sprenzynki zeby stawidła dobrze dociskały do bloku wału mozesz tez przy okazji przesmarować łożyska wału
jezeli się myle to niech ktoś mnie poprawi
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Montaż stawideł:
Każde stawidło ma ściętą krawędź z jednej strony.
BARDZO PROSTA I ŁATWA DO ZAPAMIĘTANIA ZASADA:
Stawidło na wał zakładamy tak , aby to ścięcie pokrywało się se sworzniem stopy korbowodu - czyli "ścięciem na korbowód " .
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Hej, przyznam że dalej nie wiem jak je załozyć, ogólnie rozebrałem silnik, złożyłem i przestało stukać. Stawidła są tak założone jak były poprzednio tzn zgodnie z ruchem wału najpierw idzie część bez wycięcia potem z wycięciem.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

To może inaczej.

Patrzymy na wał od strony aparatu zapłonowego.
Kierunek obrotu wału - prawy.
Ustawiamy korbowód 2 cylindra w GMP ( górnym martwym punkcie).
W tym położeniu stawidło jest fazie początku zamykania kanału ssącego i powinno być ustawione ścięciem do góry .
Podobnie rzecz ma się z pierwszym cylindrem.
Patrzymy na wał od strony sprzęgła.
Kierunek obrotu wału - lewy
Ustawiamy korbowód 1 cylindra w GMP ( górnym martwym punkcie).
W tym położeniu stawidło jest fazie początku zamykania kanału ssącego i powinno być ustawione ścięciem do góry .

Jeśli jest tak jak piszesz :
"....zgodnie z ruchem wału najpierw idzie część bez wycięcia potem z wycięciem"
to jest źle.

Zgodnie z ruchem wału najpierw idzie część z wycięciem a potem bez wycięcia.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Hmm, mam jak poniżej, rozumiem że będzie źle ? Jakie będą tego objawy- mniejsza moc ?

Obrazek
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Niestety jest źle.
Jakie będą objawy ?
Tego nie wiem , bo nie zdażyło mi się do tej pory założyć stawideł odwrotnie.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Czy ktoś jeszcze potwierdzi że jest źle zmontowane ? Ogólnie silnik pracuje ... szkoda całej roboty w rozbieranie :P
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Guma, napewno jest tak jak Ci napisałem.
Mam gdzieś chyba skana z opisem co i jak tylko muszę poszukać i wrzucę na forum.
Na pewno będzie to miało wpływ na napełnianie skrzyni korbowej świeżym ładunkiem.
W jakim stopniu ? Jak się nie przejedziesz to się nie przekonasz.

POzdr
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Koniecznie poszukaj :) ja już zgłupiałem w skurskim znalazłem taki rysunek :

Obrazek
Wynika że najpierw idzie bez ścięcia, ale widać jaka jest jakość tego rysunku. Tak naprawdę nie wiem jaka jest różnica bo było tak jak mam teraz, a Trabem może z 10 km dopiero zrobiłem :). Jak sie potwierdzi że ma być założone odwrotnie niż mam, to trudno, wyjmę jeszcze raz silnik i zrobię. Rozpoławiał ktoś kartery bez odkręcania cylinrów i ściągania tłoków ? Było by znacznie szybciej ...

Może Magik albo Jajer by się wypowiedział ?
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 13:15 przez guma_, łącznie zmieniany 1 raz.
Odpowiedz