[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

mlodyellow, nie rób obciachu, tak pięknie zająłeś się nadwoziem, a reszta to pies? ;) :P Szarpnij się w sobie.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Postanowiłem dorwać ową cewkę nową ;) Pomaluje ją na nowo i tyle. Ew zakupie 2 szt i przepoleruje ;)
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Podobno b. dobry zamiennik SU169 to BU626. Mam kolejne pytanie: czym zastąpić dwa małe czarne tranzystory u dołu płytki modułu?
Proszę o pomoc, bo obie limuzyny stoją, a z tych dwóch czarnych tranzystorów na dole poszedł dym...
Dla potomnych: na niemieckich stronach znalazłem, że zamiennikiem tranzystorów SD 338 (tych dwóch czarnych na dole płytki modułu) mogą być tranzystory BD 138.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re:

Post autor: arthek »

panadol1234 pisze: 2011-07-15, 08:04 "Do mechanicznego przerywacza i instalacji 12V mają byc cewki 12V o rezystancji uzwojenia pierwotnego około 3 omów minimum.
Mniejsza rezystancja powoduje przyspieszone wypalanie styków przerywacza.
Potocznie "cewki elektroniczne" to cewki o rezystancji poniżej 1 ohma.
A te stosowane z modułami ESE-2H nie zaliczają sie do "elektronicznych".
Trafiają do mnie moduły uszkodzone z powodu niedomówień pomiedzy wlascicielami Trabantów z modułami niemieckimi a sprzedawcami w sklepach którzy słyszac , że to do modułu sprzedają jako zamienniki cewki 0,5-0,8 ohma czyli potocznie nazywane "elektronicznymi"" To cytat Andego_k. Myślę że się przyda, wyjaśni i uzupełni wypowiedź kolegi jorgus49, .
Dokładne wyjaśnienie kwestii rodzaju cewek zapłonowych do układu zapłonowego klasycznego z przerywaczami jak i zapłonu EBZA ESE-2H, które raz na zawsze rozwieje te wątpliwości.
Ponizej opis układów ze strony trabitechnik.

"Elektroniczny układ zapłonowy akumulatora)

W przypadku EBZA w Trabant 601 (EBZA 2H) i Wartburg 353 lub Barkas B1000 (EBZA 2S) tylko styk wyłącznika został zastąpiony przez przełącznik elektroniczny. Tutaj nie ma kondensatora zapłonowego.
Ten układ nie jest w rzeczywistości zapłonem tranzystorowym. Nie ma dostosowania charakterystyki zapłonu do danego stanu pracy silnika.
Elektronika jest przystosowana do obciążenia z NORMALNYCH cewek zapłonowych (i tylko w ograniczonym zakresie; patrz poniżej: awaria EBZA na Trabancie).
Nie wolno stosować tranzystorów ani wysokowydajnych cewek zapłonowych. Cewki te mają tak duży pobór prądu, że niszczone są tranzystory stopnia wyjściowego.

Zapłon elektroniczny (EBZA-2H), awaria


Często jeden z tranzystorów mocy jednostki sterującej przepala się tutaj, jeśli zapłon pozostaje włączony przez długi czas (ponad 5 minut) przy wyłączonym silniku.
Niestety producent wskazał na ten problem dopiero w ostatnich publikacjach, więc nie ma do niego odniesienia w instrukcji obsługi pojazdu.

Podczas regulacji zapłonu prąd zapłonu powinien być włączany tylko na krótko dla właściwego procesu regulacji. Pamiętaj, aby wyłączyć zapłon przed wszystkimi pracami pomocniczymi!
Jeżeli zapłon jest włączony podczas holowania, należy najpierw odłączyć przewód zasilający do zacisków 15 cewek zapłonowych i podłączony do nich czarny kabel jednostki sterującej. !!!Zaizoluj przewód - ryzyko zwarcia!!!!

Tranzystor jest wymieniony jako część zamienna pod numerem 01E4-50. Podczas lutowania należy użyć odpowiednio dużej lutownicy, aby skrócić czas dostarczania ciepła. Tranzystory mogą ulec zniszczeniu poprzez zbyt długie nagrzewanie ich podczas montażu."
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Odpowiedz