[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

JaJer

Post autor: JaJer »

Witam.
na początek chcę przeprosić i wyjaśnić oznaczenie cewki 6V.
Chciałem zrobić to szybko i wyszła kicha. Po dokładnym oczyszczeniu cewki wyszło że popełniłem błąd :oops:
Właściwe oznaczenie cewki:
TGL
6V
8351.103/6
DDR GDR RDA
08/83

Oporność między stykami 1, a 15 wynosi 1,5Ω

Cewka 12V:
TGL
12V
8352.101/6
DDR GDR RDA
04/88
Oporność między stykami 1, a 15 - 4,3Ω
Postaram się zrobić zdjęcie i zamieścić na forum.

Prośba do osób posiadających zapłon tradycyjny:
- proszę odczytać oznaczenie cewek i zamieszczenie tu na forum.
Może raz na zawsze wyjaśni się sprawa cewek do poszczególnych zapłonów.


Jeszcze raz przepraszam za zamieszczenie informacji wprowadzającej w błąd w poprzedniej wypowiedzi.
Oczywiście mogę się tym razem też mylić (podane wcześniej oporności cewek). Dodam tylko że cewki "elektroniczne" sprawdzałem w dwóch autach i były identyczne, ale nie wiem czy nie były zmieniane.
Pozdrawiam.

PS
-mam jeszcze cewki produkcji czechosłowackiej pracujące w zapłonie tradycyjnym, podaję oporność tych cewek:
3,9Ω

[ Dodano: 2011-10-09, 11:32 ]
Witam.
Przesyłam obiecane wcześniej fotki cewek:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Słuchaj kolego Magik, Marcin zadał konkretne pytanie, ja też jestem ciekawy odpowiedzi. W niczym nie pomagają hasła typu: "Niech Ci kto odczyta dane z cewki np 85r i będziesz wiedział. (...)Ocenisz sobie żywotność styków w praktyce. Jakie by cewki nie były to i tak młoteczkowy zawsze jest kłopotliwy. Na pewno nic Ci nie stanie przez co najmniej 10 tys" - JAJer pisał o 1km..... I chyba nie trzeba być "mega łbem" ażeby coś wiedzieć, sam odpowiadałeś na bardziej skomplikowane pytania niż oporność cewek. Nikt nie wymaga wymyślania teorii względności, wiesz, chcesz się podzielić wiedzą - piszesz, nie wiesz, nie masz ochoty pisać - nie piszesz, przymusu nie ma. A na zmęczenie radzę jesienny spacer.

[ Dodano: 2011-10-09, 13:07 ]
JaJer jesteś wielki :mrgreen:

Nie wiem czy nie naruszam ciszy wyborczej, ale czy można gdzieś na ciebie głosować? :P

[ Dodano: 2011-10-09, 14:17 ]
Jajer, rozumiem że te dwa rodzaje cewek to w zapłonie tradycyjnym?
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Zapewne chodzi o zelmoty BE200B, ja takie stosuję do każdego rodzaju zapłonu od lat z powodzeniem...
;)
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Podłączenie modułu

Post autor: Misior601 »

Panowie i Panie, można liczyć na pomoc? :) Jak podłączyć moduł do cewek? :) Dół wiadomo - czarny, zielony, brązowy. Góra - brązowy na masę, ale reszta...? Biały i zielony do minusów (-) cewek, ale zostaje jeszcze czarny z modułu i jeszcze jeden czarny u mnie z niebieskim paskiem, który wychodzi z wiązki kabli ułożonych przy nadkolu. Jak podłączyć? :)
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Na schemacie instalacji czarny z niebieskim paskiem jest między zaciskami "15" cewek, czarny z modułu jest tez podpięty pod 15 jednej z cewek.
JaJer

Post autor: JaJer »

Dokładnie tak jak napisał panadol1234.
Dodam tylko, że czarno/niebieski jest to zasilanie układu po włączeniu zapłonu.
Czyli robisz tak:
czarny z modułu i czarno/niebieski z wiązki łączysz do obu cewek. (łączysz do jednej cewki i robisz mostek do drugiej)
biały i zielony do drugich biegunów cewek. Masz już zapłon podłączony.
Napięcie na czarnoniebieskim będziesz miał tylko po włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon"

panadol1234:
Tylko cewka 6V jest od tradycyjnego zapłonu.
Cewka 12V jest od "elektronika"
Nie mam oryginalnej cewki od zapłonu tradycyjnego dwunastowoltowego.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Dziękuję :) Ale i tak ani w jednym Trabancie ani w drugim nie ma iskry... Możliwe że moduł albo cewki spaliły się od niewłaściwego podłączenia?
JaJer

Post autor: JaJer »

Misior601:
Cewki raczej się nie palą.
Jeśli już to masz problem z modułem, lub płytką aparatu zapłonowego (halotron).
Pozostaje Ci wziąć miernik i sprawdzić wszystko w "czarnej skrzynce" i na dole w aparacie zapłonowym.

Mam pytanie:
Możesz odczytać dane cewek i podać tu na forum. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-10-09, 17:52 ]
Dodam że moduł elektroniczny jest bardzo czuły na "masę".
Wszystkie kombinacje z zapłonem powinny mu zabezpieczyć dobrą masę.
Np. podczas sprawdzania iskry na wykręconej świecy powinno się bardzo dokładnie połączyć świecę z masą.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Dzięki JaJer :) Dziś sprawdzę co i jak. Doszedłem nawet do tego, że zamontowałem 2 cewki Boscha z VW Golfa...
JaJer - dane z moich cewek: wszystkie TGL 12V 8352 101/6, dwie są z kwietnia a dwie z maja 1989.
JaJer

Post autor: JaJer »

Witam.
Mamy już pewność, że cewki do modułu elektronicznego to TGL 12V 8352.101/6
Pozostają jeszcze symbole cewek do zapłonu tradycyjnego.
Kto jeździ na zapłonie tradycyjnym???
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

Misior601 - użyj szukajki, schemat podawałem

tutaj

Na temat cewek z innych aut:
cewki od zapłonów elektronicznych współczesnych aut mają małą oporność ponieważ ładowanie cewki jest przez krótki (często stały) czas przed zanikiem prądu (moment zaindukowania WN i pojawienia się iskry).
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Obawiam się, że oba moduły padły... Hallotron sam z siebie chyba niezbyt... Miernik a potem lutownica w dłoń i regeneracja ESE-2H...
Aha, przez "moment" na cewkach Boscha była taka iskra, że nawet świece już niby do wyrzucenia działały...
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Ja wymieniłem co było zjarane na płytce, choć tranzystorów SU-169K nie robią więc trzeba dobrać zamienniki

Zasada nie pali na 1 gar to moduł, na oba - raczej czujnik

Ja mam w Micrze cewkę w 12V traba i spoko śmiga :)
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Teraz mam pytanie, co jeśli zastosuje jedną cewkę o rezystancji 4,5 ohm, a drugą o rezystancji 10 ohm? Mam takową i nie wiem czy mogę bez obaw ją zastosować do elektronicznego zapłonu, bez konsekwencji słabszej iskry na jednym cylindrze czy cóś?
JaJer

Post autor: JaJer »

Powiem tak: - po co kombinować?
To co chcesz zrobić to zwykłe druciarstwo!!!
Ktoś już opracował dawno jakie elementy należy stosować.
Jeśli jesteś pewny że cewki są uszkodzone, sięgnij do portfela i kup właściwe.
Zastanów się dobrze zanim coś zrobisz.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Odpowiedz