[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?

Post autor: Maćko »

Witam,
Mam wieczny problem którego nie mogę się pozbyć. Mianowicie, kiedy silnik jest zimny nigdy nie pali na dwa gary. Zawsze zalewa świece (tą bliżej cewki). Wtedy wykręcam świece czyszczę tą zalaną i je zamieniam miejscami. Problem znika. Myślałem że to wina cylindrów. Zrobiłem szlif, nowe tłoki, pierścienie - cały czas to samo. Cewki były sprawdzane i spec powiedział że są dobre. Czego może być to przyczyna że wiecznie na jednym cylindrze świeca jest zalewana ?
Ostatnio zmieniony 2011-10-13, 09:55 przez Maćko, łącznie zmieniany 2 razy.
wnuq

Post autor: wnuq »

ja najprościej zamienił bym miejscami cewki, albo przekręcił kabelki do nich, czasami wszystko jest dobrze a jednak. jeśli zaleje ci drugi cylinder masz winowajce, jeśli ten sam szykaj przyczyny dalej
jaki masz zapłon?
Maćko
Posty: 40
Rejestracja: 2011-05-05, 21:26
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Maćko »

Mam zapłon elektryczny. Sprawdzę te cewki mimo że "spec" mówił że są dobre.
marszal
Posty: 32
Rejestracja: 2011-05-05, 09:28
Lokalizacja: Jasło

Post autor: marszal »

podepne sie pod temat

zaplon na module elektronik dzis nagle znikla iskra podczas jazdy
gdzie szukac przyczyny cewki dobre zasilanie cewek jest kable swiece nowe

ewentualnie jak przerobic na platynki
Prezes

Post autor: Prezes »

Elektroniki lubią padać - mi padł po zimie - choć w zimie Trabant nie byl ruszany ani razu a na wiosne juz jeden gar nie miał iskry...

Przeróbka to wymiana płytki na dole wraz z odśrodkowym regulatorem zapłonu + kabel który idzie na górę do cewek - prosta robota.
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Ten sam problem - zapłon elektronik, palił tylko na cylinder bliżej cewek. Naprawa: czyszczenie kabli i masy do żywego, a prócz tego osobny kabel z głowicy niepalącego gara do masy. Działa :)
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

zapłon elektronik jest dość prosty i bezobsługowy ... dopóki działa.
jak sprawdzić na szybko:
- odłącz cewki i podłącz w ich miejsce żarówki 12 V 5-10 W
- kręcimy wałem
- przez połowę obrotu (wału, nie wentylatora) powinna świecić jedna , druga zgaszona
- druga połowa obrotu - świeci druga, pierwsza gaśnie
Pomiary miernikiem nie dają jasności , napięcie często jest ok, ale pod obciążeniem brak (żarówka lekko się żarzy).

Opiszę dokładnie jak sprawdzić EBZA oraz jak naprawić moduł.
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

"Przeróbka to wymiana płytki na dole wraz z odśrodkowym regulatorem zapłonu + kabel który idzie na górę do cewek - prosta robota."

Prezes, a co z cewkami? Ja mam właśnie elektronika a chcę założyć tradycyjny. Wiem że przy duzych fiatach była inna cewka dla elektronicznego zapłonu a zwykłego. A tutaj jak te cewki od elektronika dają rade?
Prezes

Post autor: Prezes »

Cewki są takie same.
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Jak tak to bomba:) Moja dziękowac:) :mrgreen:
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

Prezes pisze:Cewki są takie same.
Cewki nie są takie same!
Któreś można użyć do któregoś, ale nie na odwrót.
Co do czego to już nie pamiętam ;)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
jorgus49
Posty: 9
Rejestracja: 2011-05-08, 18:29
Lokalizacja: Chorzow

Post autor: jorgus49 »

Witam.
Napewno cewki sa rozne.
Do elektronikow jako ze oryginalny modul EBZA nie stabilizuje pradu cewki nie wolno stosowac cewek tzw ;elektronicznych;przeznaczonych do elektronicznych ukladow zaplonowych.Mozna i nalezy stosowac dowolne cewki 12v o rezystencji uzwojenia pierwotnego wiekszej niz 3 ohmy.Tak wiec do naszych elektronikow stosujemy cewki np.Zelmot 4220 oznaczone tez jako BE200B /maja rezystencje 3,2 ohma/.
Cytat-Andy K-
Pozdrawiam Jerzy.
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

jorgus49, no dobrze rozumiem że do elektronicznego zapłonu cewka o rez. powyżej 3 ohmów. Ale jakie w związku z tym do tradycyjnego zapłonu, nie moga być z rezystancją pow. 3 om?
Awatar użytkownika
jorgus49
Posty: 9
Rejestracja: 2011-05-08, 18:29
Lokalizacja: Chorzow

Post autor: jorgus49 »

Nie jestem pewny co do tradycyjnego zaplonu /mam elektronika/.Proponuje zadac pytanie w tej firmie ;http://www.elektronika-motocyklowa.pl/s ... abant.html
Pozdrawiam Jerzy.
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

"Do mechanicznego przerywacza i instalacji 12V mają byc cewki 12V o rezystancji uzwojenia pierwotnego około 3 omów minimum.
Mniejsza rezystancja powoduje przyspieszone wypalanie styków przerywacza.
Potocznie "cewki elektroniczne" to cewki o rezystancji poniżej 1 ohma.
A te stosowane z modułami ESE-2H nie zaliczają sie do "elektronicznych".
Trafiają do mnie moduły uszkodzone z powodu niedomówień pomiedzy wlascicielami Trabantów z modułami niemieckimi a sprzedawcami w sklepach którzy słyszac , że to do modułu sprzedają jako zamienniki cewki 0,5-0,8 ohma czyli potocznie nazywane "elektronicznymi"" To cytat Andego_k. Myślę że się przyda, wyjaśni i uzupełni wypowiedź kolegi jorgus49, .
Odpowiedz