[601] Problemy ze skrzynią
Moderator: Mod Team
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
- Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)
[601] Problemy ze skrzynią
Witam
Kilka dni temu wystartowałem gwałtownie na asfalcie, nie było to jakieś palenie laczka, po prostu ruszyłem z lekkim piskiem i zaraz po tym zaczęło mi kierownice z wielką siłą ściągać na jedną stronę zatrzymałem Trabancika i zastanawiałem się co to może być lecz nic na poczekaniu ciekawego nie wymyśliłem i pomału dojechałem do domu czując jak szarpie (można by to porównać do szarpania kiedy mamy luźny łańcuch w motocyklu)
W domu ściągnąłem koło sprawdziłem przegub kardana i okazało się że jest cały, kamienie na drugiej stronie półosi całe siedzą w skrzyni jak gdyby nigdy nic . Wrzuciłem na bieg i o dziwo zakręciłem kołem bez żadnych oporów tak jakby bieg był wyłączony Zakręciłem kołem mocniej i nagle załapało na chwilę i tak samo z drugiej strony.
Podejrzewam że uszkodzony jest układ różnicowy, a co Wy sądzicie?
Co sprawdzić jeszcze i w jaki sposób przed ostatecznym wyjęciem i rozebraniem skrzyni?
Kilka dni temu wystartowałem gwałtownie na asfalcie, nie było to jakieś palenie laczka, po prostu ruszyłem z lekkim piskiem i zaraz po tym zaczęło mi kierownice z wielką siłą ściągać na jedną stronę zatrzymałem Trabancika i zastanawiałem się co to może być lecz nic na poczekaniu ciekawego nie wymyśliłem i pomału dojechałem do domu czując jak szarpie (można by to porównać do szarpania kiedy mamy luźny łańcuch w motocyklu)
W domu ściągnąłem koło sprawdziłem przegub kardana i okazało się że jest cały, kamienie na drugiej stronie półosi całe siedzą w skrzyni jak gdyby nigdy nic . Wrzuciłem na bieg i o dziwo zakręciłem kołem bez żadnych oporów tak jakby bieg był wyłączony Zakręciłem kołem mocniej i nagle załapało na chwilę i tak samo z drugiej strony.
Podejrzewam że uszkodzony jest układ różnicowy, a co Wy sądzicie?
Co sprawdzić jeszcze i w jaki sposób przed ostatecznym wyjęciem i rozebraniem skrzyni?
Ostatnio zmieniony 2011-08-22, 21:49 przez Drazk 601 zgc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
- Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
- Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)
No tak ale to dość poważne koszta bo zwrotnice które mam nowego typu mają luzy, bębny są puste itd nie opłacalna robota żeby to wszystko przekładać trzeba by kupić inne zwrotnice a nie wiadomo czy ta moja druga skrzynia jest na 100% sprawna.
No nic będę szukał drugiej skrzyni a jak nie znajdę to wymienię sam układ różnicowy bo to akurat wiem kto ma.
No nic będę szukał drugiej skrzyni a jak nie znajdę to wymienię sam układ różnicowy bo to akurat wiem kto ma.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
- Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
- Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)
No wielkie dzięki za pomoc.
Mówię jak nie znajdę całej sprawnej skrzyni to tak własnie zrobię.
W każdym razie jeszcze raz dziękuje i PozDDRawiam.
[ Dodano: 2011-05-31, 20:35 ]
Panowie skrzynia zakupiona nu sucho niby wszystkie biegi są i właściciel mówił że powinna być ok.
Zastanawiam się nad kwestią montażu. Czy prościej będzie wyciągnąć cały silnik ze skrzynią i wtedy ją zmienić czy bez problemu wyjmuje tylko samą skrzynie i montuje drugą?
Proszę jakby ktoś miał chwile żeby napisał co i jak po kolei co by sie nie narobić jak osioł
[ Dodano: 2011-06-03, 21:02 ]
Pany skrzynia wymieniona + do tego zmieniłem sprzęgło bo było w nie najlepszym stanie
Wszystko śmiga aż miło
Dzięki wszystkim.
Mówię jak nie znajdę całej sprawnej skrzyni to tak własnie zrobię.
W każdym razie jeszcze raz dziękuje i PozDDRawiam.
[ Dodano: 2011-05-31, 20:35 ]
Panowie skrzynia zakupiona nu sucho niby wszystkie biegi są i właściciel mówił że powinna być ok.
Zastanawiam się nad kwestią montażu. Czy prościej będzie wyciągnąć cały silnik ze skrzynią i wtedy ją zmienić czy bez problemu wyjmuje tylko samą skrzynie i montuje drugą?
Proszę jakby ktoś miał chwile żeby napisał co i jak po kolei co by sie nie narobić jak osioł
[ Dodano: 2011-06-03, 21:02 ]
Pany skrzynia wymieniona + do tego zmieniłem sprzęgło bo było w nie najlepszym stanie
Wszystko śmiga aż miło
Dzięki wszystkim.
Witam
Jako że składam w końcu Trabanta, a skrzynia przecieka na simeringach mam pytań parę:
1. Przy rozpołowieniu skrzyni nic mi w kosmos nie wystrzeli? Pytam bo skrzyni Trampka jeszcze nie rozbierałem.
2.Simeringi te 58x80x10 są to standardowe, czy jakieś ddr'owskie wydumki?
3.Łożyska też dostanę bez problemu?
4.Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
Dodam, ze skrzynia chodziła jakiś czas na znikomej ilości oleju, ale były to prędkości zazwyczaj do 40km/h-tyle co po lesie, bo do tego wcześniej służył.
Biegi wszystkie wchodziły praktycznie bez zarzutu, czasami 2 nie chciała wskoczyć, ale mogło być to spowodowane mała ilością oleju, albo synchronizator się zużył(są chyba dostępne, prawda?)
Jako że składam w końcu Trabanta, a skrzynia przecieka na simeringach mam pytań parę:
1. Przy rozpołowieniu skrzyni nic mi w kosmos nie wystrzeli? Pytam bo skrzyni Trampka jeszcze nie rozbierałem.
2.Simeringi te 58x80x10 są to standardowe, czy jakieś ddr'owskie wydumki?
3.Łożyska też dostanę bez problemu?
4.Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
Dodam, ze skrzynia chodziła jakiś czas na znikomej ilości oleju, ale były to prędkości zazwyczaj do 40km/h-tyle co po lesie, bo do tego wcześniej służył.
Biegi wszystkie wchodziły praktycznie bez zarzutu, czasami 2 nie chciała wskoczyć, ale mogło być to spowodowane mała ilością oleju, albo synchronizator się zużył(są chyba dostępne, prawda?)