[601] Problemy ze skrzynią

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

[601] Problemy ze skrzynią

Post autor: Drazk 601 zgc »

Witam
Kilka dni temu wystartowałem gwałtownie na asfalcie, nie było to jakieś palenie laczka, po prostu ruszyłem z lekkim piskiem i zaraz po tym zaczęło mi kierownice z wielką siłą ściągać na jedną stronę zatrzymałem Trabancika i zastanawiałem się co to może być lecz nic na poczekaniu ciekawego nie wymyśliłem i pomału dojechałem do domu czując jak szarpie (można by to porównać do szarpania kiedy mamy luźny łańcuch w motocyklu)
W domu ściągnąłem koło sprawdziłem przegub kardana i okazało się że jest cały, kamienie na drugiej stronie półosi całe siedzą w skrzyni jak gdyby nigdy nic . Wrzuciłem na bieg i o dziwo zakręciłem kołem bez żadnych oporów tak jakby bieg był wyłączony Zakręciłem kołem mocniej i nagle załapało na chwilę i tak samo z drugiej strony.
Podejrzewam że uszkodzony jest układ różnicowy, a co Wy sądzicie?
Co sprawdzić jeszcze i w jaki sposób przed ostatecznym wyjęciem i rozebraniem skrzyni?
Ostatnio zmieniony 2011-08-22, 21:49 przez Drazk 601 zgc, łącznie zmieniany 1 raz.
Prezes

Post autor: Prezes »

Też bym obstawiał mechanizm różnicowy. A to skrzynia 2 czy 3 kamieniowa?
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Post autor: Drazk 601 zgc »

2 kamieniowa
Prezes

Post autor: Prezes »

No to jest na to duża szansa... Zmień na 3 kamieniową wraz z półosiami i przegubami - będziesz mial z tym mniej problemów. Wszystko powinno pasować.
Awatar użytkownika
homer
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-05, 21:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

A czy do takiej zmiany potrzeba też zmieniać zwrotnice? Czy da się piastę nowego typu założyć do zwrotnicy starego typu i odwrotnie?
"W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22!"
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

zwrotnice też trzeba zmienić :)
Prezes

Post autor: Prezes »

No niestety trzeba... Wiąże się to z wymianą wielu części ale warto bo masz wtedy napęd jaki nie urwie ci się przy skręconych kołach.
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Post autor: Drazk 601 zgc »

No tak ale to dość poważne koszta bo zwrotnice które mam nowego typu mają luzy, bębny są puste itd nie opłacalna robota żeby to wszystko przekładać trzeba by kupić inne zwrotnice a nie wiadomo czy ta moja druga skrzynia jest na 100% sprawna.
No nic będę szukał drugiej skrzyni a jak nie znajdę to wymienię sam układ różnicowy bo to akurat wiem kto ma.
Qbs

Post autor: Qbs »

Zwrotnice regenerujesz małym kosztem, a wnętrzności hamulcowe są takie same jak w starszym typie.
W skrzyni wystarczy zmienić szklanki.
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Post autor: Drazk 601 zgc »

Czy dobrze zrozumiałem? Mogę włożyć do nowej skrzyni szklanki 2 kamieniowe ze starej skrzyni?
Dużo z tym roboty?
Qbs

Post autor: Qbs »

Możesz. Roboty trochę jest bo musisz rozebrać skrzynię wyjąć mechanizm różnicowy rozkręcić go wyjąc szklanki i wsadzić inne. Jest trochę śrub do odkręcenia więc nie będziesz się nudził. Przy okazji wymień uszczelniacze i łożyska w całej skrzyni.
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Post autor: Drazk 601 zgc »

No wielkie dzięki za pomoc.
Mówię jak nie znajdę całej sprawnej skrzyni to tak własnie zrobię.
W każdym razie jeszcze raz dziękuje i PozDDRawiam.

[ Dodano: 2011-05-31, 20:35 ]
Panowie skrzynia zakupiona nu sucho niby wszystkie biegi są i właściciel mówił że powinna być ok.
Zastanawiam się nad kwestią montażu. Czy prościej będzie wyciągnąć cały silnik ze skrzynią i wtedy ją zmienić czy bez problemu wyjmuje tylko samą skrzynie i montuje drugą?
Proszę jakby ktoś miał chwile żeby napisał co i jak po kolei co by sie nie narobić jak osioł :)

[ Dodano: 2011-06-03, 21:02 ]
Pany skrzynia wymieniona + do tego zmieniłem sprzęgło bo było w nie najlepszym stanie
Wszystko śmiga aż miło :)
Dzięki wszystkim.
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Witam ;)
Jako że składam w końcu Trabanta, a skrzynia przecieka na simeringach mam pytań parę:

1. Przy rozpołowieniu skrzyni nic mi w kosmos nie wystrzeli? Pytam bo skrzyni Trampka jeszcze nie rozbierałem.
2.Simeringi te 58x80x10 są to standardowe, czy jakieś ddr'owskie wydumki?
3.Łożyska też dostanę bez problemu?
4.Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Dodam, ze skrzynia chodziła jakiś czas na znikomej ilości oleju, ale były to prędkości zazwyczaj do 40km/h-tyle co po lesie, bo do tego wcześniej służył.
Biegi wszystkie wchodziły praktycznie bez zarzutu, czasami 2 nie chciała wskoczyć, ale mogło być to spowodowane mała ilością oleju, albo synchronizator się zużył(są chyba dostępne, prawda?)
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Przy rozpoławianiu nic nie wyskoczy. Dopiero jeśli będziesz ściągał wybieraki biegów to sprężynek z kulkami możesz szukać. Trzeba uważać co by w oko nie strzeliło.
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Obrazek

Chodzi o te sprężynki i kulki, bo innych na tym schemacie nie widzę? ;)

Zna ktoś może wymiary oznaczonych łożysk 1, 2, 3?
Wymiary simmeringów znam.

[ Dodano: 2011-08-20, 22:03 ]
Nie chce mi się wierzyć, ze nikt skrzyni nie remontował i, ze bede pierwszy i będę miał zaszczyt podać wymiary łożysk :lol:
Odpowiedz