Trabi 1,6 Gti

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Trabi 1,6 Gti

Post autor: JarekNS »

Półtora roku temu zakupiłem sobie Trabanta 1.1 za kwote 400zł..... Jak wszyscy wiedzą auto nie mogło być w dobrym stanie technicznym:) Po przywiezieniu auto od razu trafiło na kanał....

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Trabant od razu dostał elementy karoserii z wersji 601, i po miesiącu prac stał już złożony

Obrazek

Długo się nim nie nacieszyłem bo zaraz przyszła zima i auto trafiło pod plandeke;] Przez zimę narodził się pomysł zrobić z niego Trabanta który pokaże ludziom, że z tego samochodu nie można się wyśmiewać. I zaczęło się..... Na wiosnę zakupiłem cały przód od golfa mk1 GTI i od razu razem z tatą wzięliśmy się do pracy. Niestety to okazało się nie takie proste bo do przerobienia było wiele podzespołów. Ale dzieki pomocy Maximusa było o wiele łatwiej i nie trzeba było przerabiać rzeczy po 8 razy;]

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obecnie Trabant już śmiga;) Ale teraz wziąłem się za konserwacje i malowanie całego samochodu.

Obrazek Obrazek Obrazek

Długi czas zbierałem się do tego aby pokazać resztę prac jakie wykonałem przy Trabancie.... nareszcie się udało :mrgreen: Oto kilka fotek z malowania Trabiego

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak wygląda samochód na dzień dzisiejszy.

Obrazek

W planach na przyszły rok jest zajęcie się wnętrzem. Bo jak każdy z nas wie wszystko na raz ciężko jest zrobić ;) Trzeba pomyśleć też o felgach... ale jak na razie nie mam koncepcji jakie założyć :/

PozDDRawiam WSZYSTKICH miłośników tej wyjątkowej marki!
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 13:15 przez JarekNS, łącznie zmieniany 1 raz.
marszal
Posty: 32
Rejestracja: 2011-05-05, 09:28
Lokalizacja: Jasło

Post autor: marszal »

Masz jakies inne foto przednich wahaczy bo ciekawa rozkmina
Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: JarekNS »

Niestety nie mam. Jak bede mial mozliwosc to zrobie. Wahacze sa tez z golfa. Przespawana jedna scianka mocowania wahacza przy sankach tak aby weszla wieksza tulejka, a pod autem zrobione mocowania do podlogi i progu (takie trojkatne puszki)
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

Obrazek
to jest wydech puszczony przez jaskółkę czy jakiś wspornik?
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

YuLaS, zaskoczyłeś mnie tym wydechem :D To jest wspornik, widać nawet że w miejscu w którym sanki będą naprężać jaskółkę ;p Ja bym to wykonał trochę mniej inwazyjnie żeby nie narazić jaskółki na odparzenia konserwacji.
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Dymator, nie jedno już widzielim :)
Wydech w kabinie, wydech w progu itp... To też by nie zdziwiło :)
Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: JarekNS »

Oczywiscie to jest wspornik;] Wydech idzie tak samo jak w oryginale. No nie wiem.... jak sie cos bedzie dziac z jaskolka to niestety trzeba bedzie przerabiac wsporniki;)
Arek353
Posty: 271
Rejestracja: 2011-03-01, 16:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arek353 »

wysyp swapów :)

[ Dodano: 2011-05-28, 19:39 ]
ogólnie fajna fura
oryginalny wahacz jest piętnem i ty go obszedłeś , za to gratki
teraz pytanie
jak ze stabilnością na 1 i 2 biegu ?
ucieka mocno na boki ?
"Panie, może Pan jeszcze powiesz , że przerobiłeś napęd na tył "
nie, quattro
"o k...."

powyżej 30- stki człowiek głupieje :P
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Wśród trabantów to jeszcze brakuje jakiegoś 1,5 i 1,7 by uzupełnić gamę od 1 do 2 litrów
mnie tez Ciekawi jak ze stabilnością ,a także jak z trakcją na 4 biegu.
Arek353
Posty: 271
Rejestracja: 2011-03-01, 16:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arek353 »

Shadow i Bross pisze:Wśród trabantów to jeszcze brakuje jakiegoś 1,5 i 1,7 by uzupełnić gamę od 1 do 2 litrów
mnie tez Ciekawi jak ze stabilnością ,a także jak z trakcją na 4 biegu.
już nie przesadzajmy z tą trakcją na 4 biegu , trakcje ma już spokojnie na 2 biegu
Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: JarekNS »

Na drugim biegu jeszcze nosi go ale jak juz sie wbije trzeci to nawet jest ok;) Z tego co wiem z tym silnikiem na czwartym biegu powinien jeszcze przysmolic opone..... niestety tak sie nie dzieje:D
Awatar użytkownika
Klakson
Posty: 85
Rejestracja: 2011-03-01, 15:12
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Klakson »

co innego trakcja na 2 biegu a co innego :
JarekNS pisze:... przysmolic opone..... :D
Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: JarekNS »

heh no niby tak
Awatar użytkownika
Arek CB
Posty: 270
Rejestracja: 2011-02-22, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek CB »

Podstawą Panowie jest dobrze dobrana skrzynia biegów z gamy modelu 020 było tego 40 modeli.
Można to zrobić na dwa sposoby:
A: Rozebrać skrzynie i poprzekładać przełożenia tak by nie było właśnie problemu trakcji, ale to wymaga wiedzy inżynierskiej. Ja tak mam, skrzynia kundel FJ model
B: dobrać skrzynie z przełożeniami pod traba mniej więcej, bardziej mniej.
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 20:42 przez Arek CB, łącznie zmieniany 1 raz.
Trabant to nie tylko samochód to styl życia :)
tel. 606669429
http://trabi.no-ip.pl/trabi%20gti/
Awatar użytkownika
JarekNS
Posty: 56
Rejestracja: 2011-05-06, 18:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: JarekNS »

Teraz mam założoną skrzynię od scirocco 1,8, ponieważ oryginalna pracowała głośniej niż silnik:]
Odpowiedz