"Maj Cwai " universal 1984 rok.

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

To łożysko od strony zamachu akurat można w miarę prosto wymienić.
Ściągacz do tego łożyska dorobię sobie na tokarce i nowe łożysko nabiję na czop .Ono dochodzi do przeciwwagi .Nic nie trzeba tam ustawiać.
Muszę je zmienić bo strasznie churgocze.Pozostałe łożyska chodzą dużo ciszej.
Ten wał jest jeszcze we względnym stanie .
Przyszłościowo do nowych karterów , chcę sobie zlecić zregenerowanie wału w sprawdzonej firmie .
Jest solidna firma , która to robi ale się ceni i czas oczekiwania w tej chwili do styczeń 2012. .Dają gwarancje roczną.
Robiłem u nich wały do motocykli i hulają do dziś bez problemu.
Mam nadzieję ,że ten do tego czasu wytrzyma.
Nie chcę ryzykować zakupu regenerowanego wału w motirexie , bo czytałem wiele niepochlebnych opinii o ich trwałości....no chyba ,że ktoś mnie przekona.



Zdjęcia tarczy wrzucę wieczorem.
Tarcza jest bez tłumika drgań i ma 6,2 mm grubości .Nity siedzą jeszcze głęboko.
Wygląda na to że jest ok.

[ Dodano: 2011-11-07, 00:00 ]
zdjęcia zguby oraz kilka zdjęć części
zdj.1 .Ktoś regenerując dwie szpilki głowicy , zrobił szpilki o powiększonym gwincie na całej długości , rozwiercając otwory w głowicy - tym samym niszcząc głowicę.
zdj.2 i 3
Widać wytarte i z ubytkami materiału otwory sworznia tłoka.Jak pisałem, na jednym tłoku luz poprzeczny jest blisko 1 mm .
Dodatkowo zapieczone dwa pierścienie.
zdj.4
Luz na zamku tłoka to ponad ~ 1,5 mm
zdj.5
tarcza ma 6,2 mm grubości i jest trochę wytarta środkiem od docisku
zdj.6
docisk porysowany środkiem - do przetoczenia.
zdj.7 i 8
Kartery "stare " - 71 rok, a wał ma klasyczny simmering od strony koła pasowego , korby na łożyskach igiełkowych.Łożysko do koła zamachowego - szrott, reszta jeszcze w miarę dobra.
zdj.9
a tu skryła się szmata.....musiałem ją wybijać z użyciem śrubokręta i młotka. :mrgreen:

[ Dodano: 2013-11-24, 11:28 ]
Witam ponownie,
Po dwoch latach nadszedł czas na zrobienie blacharki.
Wczoraj rozebrałem część nadwozia i oto efekty:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Czeka mnie dużo pracy.
Tył wyglada lepiej z przodem gorzej.
Jak całkiem porozbieram auto to zawioze go do piachu.
Wypiaskowac mam zamiar cały spod , komore silnika oraz tylko to co bedzie rude.
Nie zdejmuje dachu.
Mam nowe reparaturki gornych progów DDR ktore dostałem od Kuzyna wraz z autem.
Reszte musze kupic.
Prosze o jakies sugestie co do remontu.
Acha dzwonki beda nowe.Mam juz wytoczone .
Sa troche dłuzsze bo chce zrobic z tyłu kat pochylenia kola na 0.
PozDDR
Załączniki
20111103128.jpg
20111103128.jpg (112.31 KiB) Przejrzano 12689 razy
20111103129.jpg
20111103129.jpg (117.83 KiB) Przejrzano 12689 razy
20111103131.jpg
20111103131.jpg (129.73 KiB) Przejrzano 12688 razy
20111103132.jpg
20111103132.jpg (98.5 KiB) Przejrzano 12692 razy
20111103135.jpg
20111103135.jpg (120.98 KiB) Przejrzano 12685 razy
20111103136.jpg
20111103136.jpg (83.15 KiB) Przejrzano 12684 razy
20111103137.jpg
20111103137.jpg (87.23 KiB) Przejrzano 12685 razy
20111103139.jpg
20111103139.jpg (123.51 KiB) Przejrzano 12687 razy
20111103123.jpg
20111103123.jpg (139.06 KiB) Przejrzano 12686 razy
20111103126.jpg
20111103126.jpg (140.88 KiB) Przejrzano 12689 razy
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

"Maj Cwai " universal 1984 rok.

Post autor: arthek »

Witam ponownie,

Napisałem nowy temat bo poprzedniego nie moge juz edytowac.

Po dwoch latach nadszedł czas na zrobienie blacharki.
Wczoraj rozebrałem część nadwozia i oto efekty:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Czeka mnie dużo pracy.
Tył wyglada lepiej z przodem gorzej.
Jak całkiem porozbieram auto to zawioze go do piachu.
Wypiaskowac mam zamiar cały spod , komore silnika oraz tylko to co bedzie rude.
Nie zdejmuje dachu.
Mam nowe reparaturki nadproży DDR ktore dostałem od "Kuzyna353" wraz z autem.
Reszte musze kupic.
Prosze o jakies sugestie co do remontu.
Acha dzwonki beda nowe.Mam juz wytoczone .
Sa troche dłuzsze bo chce zrobic z tyłu kat pochylenia kola na 0.
PozDDR
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 15:52 przez arthek, łącznie zmieniany 1 raz.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Nie jest źle :) U siebie mam podobnie z nadkolami i okolicami nadkoli, ale jak sie ma zapał to to w niczym nie przeszkodzi:) Powodzenia w remoncie:)
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

W samochodzie marzeń jechał by już na złom. :D

Powodzenia, nie jest tragicznie.
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Oni chyba nie wiedza co to jest dopiero szrot :D
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Do ogarnięcia. Nie jest źle :)
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

to jakis patent z latarką ? zostawiłes zapaloną w środku i sprawdzałes gdzie światło przebija :) ?
Kristoff
Posty: 212
Rejestracja: 2011-05-23, 14:42
Lokalizacja: Chęciny

Post autor: Kristoff »

heh na 1 fotce moj aktualny trabant..smiem twierdzic, iz teraz wyglada duzo lepiej:)
trabant 1.1 R.I.P
trabant 601 kombi - dawca poślubny
trabant 601 sedan - dawca
trabant 601 Olaf POWRÓCIŁ!
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Dzięki za "słowa otuchy " :mrgreen:
Przez zimę chcę go pomału rozebrać na częsci pierwsze i przygotować na wiosnę do piaskowania.
Mam zaprzyjaźnionego blacharza "od Trabantów" , który "leczył" ich już kilkadziesiąt , więc damy radę. ;)
Całą mechanikę mam już ogarniętą z wyjątkiem przedniego zawiasu, który też mam zamiar zrobić zimą.

[ Dodano: 2013-11-24, 22:44 ]
magik pisze:to jakis patent z latarką ? zostawiłes zapaloną w środku i sprawdzałes gdzie światło przebija :) ?
Nie , to światło dzienne przebija :mrgreen:

[ Dodano: 2013-11-24, 22:46 ]
Kuzyn353 pisze:Do ogarnięcia. Nie jest źle :)
Muszę , nie mam wyjścia bo przecież obiecałem Ci że Trabi nie zasili wsadu do huty i słowa dotrzymam ;D

[ Dodano: 2013-11-24, 22:50 ]
Wojciech pisze:W samochodzie marzeń jechał by już na złom. :D

Powodzenia, nie jest tragicznie.
Dzięki , za dobrze też nie jest :P
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Post autor: Drabi »

Nie musiałeś koniecznie edytować pierwszego postu. Wystarczyło w Twoim temacie dalej kontynuować. Teraz mamy dwa takie same tematy, więc pierwszy zamykam.

[ Komentarz dodany przez: GrzegorzB: 2013-11-25, 08:41 ]
Można jeszcze scalić oba tematy.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Drabi pisze:Nie musiałeś koniecznie edytować pierwszego postu. Wystarczyło w Twoim temacie dalej kontynuować. Teraz mamy dwa takie same tematy, więc pierwszy zamykam.
Szczerze, wolałbyłm kontynuować swój pierwszy temat ale nie mogłem go edytować ani kontynuować ( nie wiem dlaczego )
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Zróbcie tak by było dobrze ,gdybym umiał i miał możliwość scalił bym oba tematy w 1
Ale nie mam ,nie umiem i nie znam się :D

W ten oto sposób mamy jakiś urwany wątek, dziurę w historii projektu...

arthek, badzie żyć :D

[ Komentarz dodany przez: GrzegorzB: 2013-11-25, 14:41 ]
Tematy scaliłem parę godzin temu! Nie ma już dwóch!

[ Komentarz dodany przez: Drabi: 2013-11-25, 18:28 ]
Dzięki Grzegorz. Chciałam to zrobić, ale nie umiałam znaleźć do tego przycisku.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Każdego dnia , a w zasadzie wieczora, bo dopiero po 21 - szej , będę mógł podłubać przy Trabim. No i za długo też się nie posiedzi bo rano do roboty.
Wczoraj wyjałem silnik i skrzynię .
Dziś wylatują sanki z przednim zawiasem i wnętrze (narazie bez deski) .
Nie wiem jak zdjąć drzwi , bo za cholerę nie mogę wybić kołków z zawiasów :evil:
Zastanawiam się jak wyjąć szyby ( wszystkie) i czy jest to możłiwe do wykonania samemu ?
A przy okazji: amortyzatory przód i tył regenerować czy da sie kupić gdzieś nowe lub dopasować bez rzeźby od czegoś innego ? :roll:

Zastanawiam się też nad jaskółką.
Wygląda zewnątrz na zdrową ale pewnie w środku czai się zło :eek: ( zglądałem do srodka przez dziurę w progu :mrgreen: i w srodku w jaskóle trochę powierzchownej rudej jest :P
Jak w środku zakonserwować ten profil skoro nie ma do niego dojścia ?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Nie wiem jak zdjąć drzwi , bo za cholerę nie mogę wybić kołków z zawiasów
Od środka drzwi są nakrętki M8, cztery sztuki.
Szyby da się wyjąć w pojedynkę, choć przydałaby się pomoc drugiej osoby.
arthek pisze:Jak w środku zakonserwować ten profil skoro nie ma do niego dojścia ?
Pod stopami powinny być otwory. Do jaskółki jest dojście od góry.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Kuzyn353 pisze:
Nie wiem jak zdjąć drzwi , bo za cholerę nie mogę wybić kołków z zawiasów
Od środka drzwi są nakrętki M8, cztery sztuki.

Dzięki


Szyby da się wyjąć w pojedynkę, choć przydałaby się pomoc drugiej osoby.
arthek pisze:Jak w środku zakonserwować ten profil skoro nie ma do niego dojścia ?
Pod stopami powinny być otwory. Do jaskółki jest dojście od góry.
Źle się wyraziłem, to że otwory są to wiem , ale zanim wstrzyknę tam jakiś środek konserwujący to muszę się pozbyć rudej z wnętrza profilu .Mechanicznie się nie da ( szczotka , tarcza ścierna itp ) bo nie ma dojścia wiec tylko chemia , ale jaka ? Fosol , Fertan ? Jak to później wypłukać ?
Jak wy to robiliście u siebie ?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Odpowiedz