"Maj Cwai " universal 1984 rok.

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

"Maj cwaj " 601 s universal z 1984

Post autor: arthek »

Zakupiony od forumowego kolegi w stanie "majsterkowiczowym" :mrgreen:
Narazie pierwsze kilka zdjęć operacji "transport pozakupowy do domu" :lol:
Pozostałe zdjęcia niebawem jak go trochę ogarnę.

[ Dodano: 2011-10-24, 23:01 ]
i kolejne

[ Dodano: 2011-10-24, 23:01 ]
i kolejne

[ Dodano: 2011-10-24, 23:02 ]
i jeszcze

[ Dodano: 2011-10-24, 23:03 ]
i kolejne

[ Dodano: 2011-10-24, 23:03 ]
i rozładunek

[ Dodano: 2011-10-24, 23:04 ]
i tu razem z kolegą....
Załączniki
20111004117.jpg
20111004117.jpg (114.87 KiB) Przejrzano 12422 razy
20111003114.jpg
20111003114.jpg (40.82 KiB) Przejrzano 12393 razy
20111003113.jpg
20111003113.jpg (55.64 KiB) Przejrzano 12396 razy
20111003112.jpg
20111003112.jpg (151.53 KiB) Przejrzano 12398 razy
20111003111.jpg
20111003111.jpg (119.4 KiB) Przejrzano 12424 razy
20111003110.jpg
20111003110.jpg (137.45 KiB) Przejrzano 12405 razy
20111003109.jpg
20111003109.jpg (133.05 KiB) Przejrzano 12418 razy
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Fajne koupaky :)
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Koupaky chętnie mogę sprzedać koledze po okazyjnej cenie :mrgreen:
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
komoon
Posty: 145
Rejestracja: 2011-05-07, 09:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: komoon »

jakby kolega nie brał, to się ustawiam w kolejce, bo mam w kadecie paskudne koła.
Jeden LUD!
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

napisałem pw :)
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Siedzenie pasażera w moim universalu jest jakieś dziwne ....
Nie ma z boku tej rączki do pochylania oparcia tylko całe się podnosi i przechyla do przodu.
Siedzenie z przodu ma takie jakby zawiasy z drutu , które wchodzą w otwory w podłodze .....
W moich dwóch poprzednich trabikach ( 1985 i 1989 r) były normalne siedzenia z pochylanymi oparciami.
Czy to jest jakaś wydumka czy może tak powinno być ?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Prawe siedzenie masz nie oryginalne.
Prezes

Post autor: Prezes »

Albo to wersja inwalidzka albo wersja z 70 roku albo jakaś samoróba...
Załączniki
p601_hycomat_3-4.jpg
p601_hycomat_3-4.jpg (134.13 KiB) Przejrzano 12404 razy
p601_1970_06-16.jpg
p601_1970_06-16.jpg (163.27 KiB) Przejrzano 12422 razy
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Też mi się wydawało , że powinno się tylko oparcie pochylać.
Zrobię fotę i wrzucę.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Zastanawiam się, czy Trabanty takie jak w tych prospektach, były "normalnie" dostępne. Czyli że normalne 10 lat oczekiwania. Czy czasami nie było to 20 lat w przypadku tak wypasionych gadżetów jak te fotele, rączka do wychodzenia, piękna tapicerka...

Robili prospekt
Klient chciał traba jak z prospektu
A tu dostał wersję 601S już 12V i to w innym kolorze jak przed 20 laty :)
Prezes

Post autor: Prezes »

Te "wypasione gadżety" były dla inwalidów, a więc było ich bardzo mało. Najpopularniejszym "gadżetem" był Hycomat, a cała reszta to prawdopodobnie perełki, które niewiele osób widziało na własne oczy. Trabant dla inwalidów w tamtych czasch był dość popularny, bo nie było za bardzo konkurencji, ale ile się na niego czekało to też mnie ciekawi. :)
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Te prospekty to raczej nie dla niemców .
Prospekty były głównie dla obcokrajowców z portfelem dewizowym.
Taki dostawał traba "od ręki"
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

arthek, prawdopodobnie masz dokładnie taki fotel jak my w Pomarańczy.
Tylko mnie ciekawi czy były w oryginale montowane 2 takie fotele czy tylko 1 - pasażera.
hycomata poznasz po niewielkiej różnicy w pedałach - nie tylko po blokadzie pedału sprzęgła.

foto mojego fotela ,zapewniam iż jest on Trabant'owy z hycomata.
Obrazek

(jeśli masz wzór naklejki hycomat bardzo proszę o foto + wymiar bo moja się już skruszyła ze starości.)

Jak szukasz "normalnego" fotela to ja chętnie wymienię się fotelami za ten Twój ,dysponuję paroma sztukami foteli.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Wczoraj późnym wieczorem po miesiącu ( od zakupu) prac nad trabim , planowałem go uruchomić .
Pozostało mi zamontować gaźnik.
Po ustawieniu gaźnika , zamontowałem go do karteru, podpiąłem linki .
Odkręcam kranik , wyciągam ssanie i kręcę rozrusznikiem......
Rozrusznik wykonuje kilka szybkich obrotów po czym na moment zwalnia i znów przyspiesza.
Silnik nie odpala.
Chwila zastanowienia i o kurr...tyna jasna :x .
Nie wiem czy to zmęczenie ( praca przy trabim praktycznie późnymi wieczorami , prawie nocą , o latarce , ze względu na chroniczny brak czasu) czy głupota....W tym momencie zdałem sobie sprawę , że zostawiłem w kanale dolotowym kawałek szmatki :evil: , którą tam wsadziłem aby po zdjęciu gaźnika , nie dostał się syf do silnika.
Szmata nie wystawała z otworu więc nie "rzuciła " mi się w oczy podczas montażu gaźnika.
Zdjąłem gaźnik i ...szmaty w kanale dolotowym nie widać :roll:
Silnik po pokręceniu wentylatorem w lewo i w prawo wykonuje około 1/2 obrotu po czym czuć , że stawia opór.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to wykręcić świece , opuścić tłok w dół i walić sprężonym powietrzem ( 10 atmosfer) może szmata się przesunie na tyle , że ją wyciągnę jakimś drutem.
Jak nie , to pozostaje chyba zrzucanie cylindrów :evil:
Ciekawe tylko czy nie pogięło stawideł - wtedy rozbiórka silnika....wrrr.
Pocieszam się tylko , że ewentualnie przy okazji wymienię uszczelnienia na wale bo kartery mokre ( nie wiem ,czy lało się na nie z gaźnika czy ciekło uszczelnieniami)

Swoją drogą do którego roku ( nr.silnika) stosowano uszczelnienia wału w postaci simmeringów , a od kiedy jest labiryntowe ? ( podobno się nie zużywa)
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Chciałeś zrobić szybki finisz :)
Szmatę mogło poszatkować i jej kawałki mogą narobić jeszcze bigosu w łożyskach i cylindrach. Poświęć lepiej dzień na rozbiórkę i ocenę silnika. Szmata jest pewnie porządnie okręcona wokół korbowodu.
Odpowiedz