"Maj Cwai " universal 1984 rok.

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Fluid FILM ma jakieś środki do konserwacji wiążące korozję.
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Ja szyby wyjmowałem z pomocą drugiej osoby, za pomocą śrubokręta podginałem uszczelkę od środka, w koło szyby i wyszła, druga osoba na zewnątrz żeby pomagała w wyciąganiu i trzymała, że się nie stłukła :) obyś tylko nie musiał wymieniać jaskółki, ja niestety musiałem.
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Jak wy to robiliście u siebie ?
Nie oczyszczałem profili zamkniętych. W sumie to szacun za pomysł :) Może zrobiłem po łebkach.
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

JA bym kupił brunox w sprayu, zrobił prowizorycznie jakiś wężyk rozpraszający i popryskał w profilu, potem na to już wosk czy co tam chcesz
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Drzwi zdemontowane , siedzenia , wykładziny
Sanek nie udało się wyciągnąć ...może dziś wieczorem.
W każdym bądź razie podłoga i jaskółka wygląda bardzo obiecująco w przeciwieństwie do słupków przednich , progów i nadproży .

[ Dodano: 2013-11-26, 07:21 ]
Wojciech pisze:JA bym kupił brunox w sprayu, zrobił prowizorycznie jakiś wężyk rozpraszający i popryskał w profilu, potem na to już wosk czy co tam chcesz
Który z brunox'ów proponujesz ?
Ten ?
Brunox® Turbo-Spray IX 100
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Kristoff
Posty: 212
Rejestracja: 2011-05-23, 14:42
Lokalizacja: Chęciny

Post autor: Kristoff »

Arthek w sprawie amorkow skontaktuj sie z Robkiem:)
trabant 1.1 R.I.P
trabant 601 kombi - dawca poślubny
trabant 601 sedan - dawca
trabant 601 Olaf POWRÓCIŁ!
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Progi bym ostukał i przedmuchał solidnym strumieniem sprężonego powietrza.
następnie wypełnił bym gruntem reakcyjnym. (biały na rdzy robi się fioletowy lub czarny)
następnie wypełnił bym fluidem, albo czym inni proponują. (ja głównie bazuje na produktach Boll)

Bross
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Mam kilka pytań odnośnie modelu kombi , rocznik 1984.
Czy kształt podłogi bagażnika ( ta z płyty wiórowej , podnoszona do góry) powinien być wycięty w tym roczniku po obu stronach pod kształt nadkoli ? Wiem że w starszych modelach podłoga była wycięta pod kształt nadkola tylko z prawej strony a z lewej była prosta.
Jak powinno być mocowane do podłogi siedzisko tylnej kanapy ? śruba motylkowa ?
Szyny przednich foteli w tym roczniku powinny być na stałe zamontowane do podwozia ?
Kierownica powinna być cienka czy gruba ?
Przy okazji : Czy muszę mieć obowiązkowo z tyłu światło przeciwmgielne i cofania ? Sa nieoryginalne i chciałbym je usunąć go oryginalnie w tych rocznikach chyba nie było.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

Więc tak mam jedna podłogę z tej płyty która jest wycięta pod kształt obu nadkoli, ale nie wiem czy w twoim roczniku powinno tak być. Tak taka śruba z podkładką specjalną jak co mam takie coś w zapasie. Kierownica to twój wybór bo Traby na PL były składane z tego co akurat im w łapy wpadło. do 7x było nieobowiązkowe światło wstecznego przeciwmgłowe, wiec musisz mieć, w sumie jak ci się one nie podobają to ja bym zlał i wyjebał i tak nikt ci za to nic nie zrobi. a jak chcesz mieć to mam nowe wstecznego :D
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

lisek, Zdaje się ,że światła od obowiązkowo od 1982' (ale nie mam pewności)

Mam T601 z lat 70' (71 i 76) ,ale żaden z nich niemiał i nadal niema wyprowadzonej elektryki pod światła wsteczne i p/mgielne.
Gdyby to były De-Luxy to tak ... ,ale są to zwykłe 601 i 601x

Co do płyty bagażnika to nie spotkałem się z "całościową" płytą w "4 oczy".

Universall z 1967' miał bardziej przyciętą płytę niż późniejsze modele.
Nie wspominając o innym rozwiązaniu kanapy, ... koło zapasowe umieszczone w pionie na tylnym słupku /szybie.

Prospekty Trabant Universall z 1973' i 75' "całościowa" płyta bagażnika
lekko ścięta , tak by mogła się bez problemowo otwierać nie hacząc o słupki.

Prospekt Trabant 601 1981 i 1985 płyta ścięta po obu stronach. (mniejwięcej na szerokość zbiornika spryskiwaczy.)

Mały szczegół w deLuxe 85' zbiornik spryskiwacza tylnej szyby znajduje się po stronie LEWEJ ,a nie jak w T1.1 po prawej.

Bross
Ostatnio zmieniony 2013-12-04, 18:37 przez Bross, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

lisek pisze:Więc tak mam jedna podłogę z tej płyty która jest wycięta pod kształt obu nadkoli, ale nie wiem czy w twoim roczniku powinno tak być. Tak taka śruba z podkładką specjalną jak co mam takie coś w zapasie. Kierownica to twój wybór bo Traby na PL były składane z tego co akurat im w łapy wpadło. do 7x było nieobowiązkowe światło wstecznego przeciwmgłowe, wiec musisz mieć, w sumie jak ci się one nie podobają to ja bym zlał i wyjebał i tak nikt ci za to nic nie zrobi. a jak chcesz mieć to mam nowe wstecznego :D
Tą śrubą z podkładką specjalną do mocowania kanapy jest jak najbardziej zainteresowany :mrgreen:

[ Dodano: 2013-12-14, 09:41 ]
A to dalszy etap prac .
Trabi rozebrany i czeka na wiosnę i piaskowanie.
Ostatnie zdjęcia są z numerami nadwozia i tabliczką.
Jaki to jest rok produkcji ?
Na nadkolu jest 85 r a na tabliczce 84 rok?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Numer na nadkolu niema większego znaczenia, z niego ciężko cokolwiek wywnioskować.
Masz tabliczke znamionową ? i numer przy niej ? zgadzają się ? więc masz tak jak jest na tych 2 tabliczkach. Tylko te 2 numery się zawsze zgadzają z między sobą...
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Zaczynam zdzierać z podłogi wewnątrz auta coś na kształt konserwacji /lakieru .
Jest to dość elastyczne mimo swojego wieku, ale cholernie ciężko schodzi spachelką.
Macie na to jakiś patent ? Podgrzać opalarką ?

Jaki polecacie dobry podkład reaktywny ?
Będę konserwował podłogę w miejscach gdzie będę czyścił rdzę.
Wiem że na to nie można kłaść epoksydu więc myślę o reaktywnym.

Tak w ogóle czym najlepiej czyścić rudą ?
Ja przymierzam się do szlifierki i tarczy listkowej - ściernej , ale może jest jakiś mniej inwazyjny sposób ?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Jeśli to jakiś bitex to opalarka i szpachelka, ewentualnie poczekaj do zimy, w temperaturach poniżej 10 stopni schodzi idealnie szczotką drucianą. :]

Rudą wyczyść do ile się da i na wszystko epoksyd, ewentualnie jak masz jakieś ogniska korozji to potraktuj je brunoxem. Reaktywny powinno się kłaść cieńką mgiełką z pistoletu, raczej słaby pomysł na podłogę.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Nie , nie jest to żaden bitex ani baran, kolor "tego czegoś" raczej szary.
Wygląda mi to na jakiś DDRowski środek konserwujący., kiedyś czytałem o jakiś DDR'owskich ELASKON'ach ...może to jest to. :roll:
Pod tym jest blacha pokryta fabrycznym szarym lakierem podkładowym.

Co do rdzy.
W tych miejscach na podłodze gdzie jest , po usunięciu jej szczotką i tarczą scierną , pozostałe wżery potraktuję brunoxem i po wyschnięciu podkład epoksydowy - pędzlem.

Jaki kupić niedrogi i przyzwoity epoksyd ? Novolu ? Boll'a ?
A może jest w spray'u ?
Mam mały kompresor i nawet pistolet ale nigdy nie malowałem ( dostałem w spadku) .
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Odpowiedz