: 2011-11-02, 23:33
Wróciłem z garażu...
Pomysł ze sprężonym powietrzem nie zdał egazminu.
Szybki demontaż silnika z auta.
Po zrzuceniu cylindrów , rzut oka w skrzynię korbową i ....nic nie widać !
Jednak wałem nie można przekręcić więcej jak pół obrotu.
Wygląda na to , że szmata dostała się albo pod stawidła albo pod wał i z góry jej nie widać.
Karterów nie rozpoławiałem , bo nie mam ściągacza do koła zamachowego.
Jutro coś się dorobi.
A przy okazji zweryfikowałem częściowo stan silnika.
Po sprawdzeniu cechy na karterze pod rozrusznikiem okazało się że kartery są z 71 roku ?!
Poza tym nie wygląda to zbyt dobrze i niestety trzeba sporo rzeczy wymienić:
- bardzo duży luz na tłoku 2 cylindra , pomiędzy sworzniem tłoka a otworemm w tłoku (blisko 1mm )
- wyraźnie wyczuwalny luz na korbie 1 cylindra
- nieruchomy jeden pierścień 2 cylindra
Ponadto cylindry są już po czwartym szlifie i muszę szukać nowych
Docisk sprzęgła ma mocno wyoraną środkiem powierzchnię współpracy z tarczą sprzęgła.
Tarcza sprzęgła do wymiany.
Zużyty wieniec rozrusznika.
Średnicy tłoków i cylindrów nawet nie mierzyłem bo i tak kwalifikują się do wymiany...
To tyle na dziś.
Tak na marginesie, muszę rozejrzeć się za nowymi tłokami i wałem (regenerowanym).
Jakie tłoki kupić ? oryginał czy zamiennik ?
A co z wałem ? Motirex ?
Pomysł ze sprężonym powietrzem nie zdał egazminu.
Szybki demontaż silnika z auta.
Po zrzuceniu cylindrów , rzut oka w skrzynię korbową i ....nic nie widać !
Jednak wałem nie można przekręcić więcej jak pół obrotu.
Wygląda na to , że szmata dostała się albo pod stawidła albo pod wał i z góry jej nie widać.
Karterów nie rozpoławiałem , bo nie mam ściągacza do koła zamachowego.
Jutro coś się dorobi.
A przy okazji zweryfikowałem częściowo stan silnika.
Po sprawdzeniu cechy na karterze pod rozrusznikiem okazało się że kartery są z 71 roku ?!
Poza tym nie wygląda to zbyt dobrze i niestety trzeba sporo rzeczy wymienić:
- bardzo duży luz na tłoku 2 cylindra , pomiędzy sworzniem tłoka a otworemm w tłoku (blisko 1mm )
- wyraźnie wyczuwalny luz na korbie 1 cylindra
- nieruchomy jeden pierścień 2 cylindra
Ponadto cylindry są już po czwartym szlifie i muszę szukać nowych
Docisk sprzęgła ma mocno wyoraną środkiem powierzchnię współpracy z tarczą sprzęgła.
Tarcza sprzęgła do wymiany.
Zużyty wieniec rozrusznika.
Średnicy tłoków i cylindrów nawet nie mierzyłem bo i tak kwalifikują się do wymiany...
To tyle na dziś.
Tak na marginesie, muszę rozejrzeć się za nowymi tłokami i wałem (regenerowanym).
Jakie tłoki kupić ? oryginał czy zamiennik ?
A co z wałem ? Motirex ?