: 2011-11-04, 10:16
To łożysko od strony zamachu akurat można w miarę prosto wymienić.
Ściągacz do tego łożyska dorobię sobie na tokarce i nowe łożysko nabiję na czop .Ono dochodzi do przeciwwagi .Nic nie trzeba tam ustawiać.
Muszę je zmienić bo strasznie churgocze.Pozostałe łożyska chodzą dużo ciszej.
Ten wał jest jeszcze we względnym stanie .
Przyszłościowo do nowych karterów , chcę sobie zlecić zregenerowanie wału w sprawdzonej firmie .
Jest solidna firma , która to robi ale się ceni i czas oczekiwania w tej chwili do styczeń 2012. .Dają gwarancje roczną.
Robiłem u nich wały do motocykli i hulają do dziś bez problemu.
Mam nadzieję ,że ten do tego czasu wytrzyma.
Nie chcę ryzykować zakupu regenerowanego wału w motirexie , bo czytałem wiele niepochlebnych opinii o ich trwałości....no chyba ,że ktoś mnie przekona.
Zdjęcia tarczy wrzucę wieczorem.
Tarcza jest bez tłumika drgań i ma 6,2 mm grubości .Nity siedzą jeszcze głęboko.
Wygląda na to że jest ok.
[ Dodano: 2011-11-07, 00:00 ]
zdjęcia zguby oraz kilka zdjęć części
zdj.1 .Ktoś regenerując dwie szpilki głowicy , zrobił szpilki o powiększonym gwincie na całej długości , rozwiercając otwory w głowicy - tym samym niszcząc głowicę.
zdj.2 i 3
Widać wytarte i z ubytkami materiału otwory sworznia tłoka.Jak pisałem, na jednym tłoku luz poprzeczny jest blisko 1 mm .
Dodatkowo zapieczone dwa pierścienie.
zdj.4
Luz na zamku tłoka to ponad ~ 1,5 mm
zdj.5
tarcza ma 6,2 mm grubości i jest trochę wytarta środkiem od docisku
zdj.6
docisk porysowany środkiem - do przetoczenia.
zdj.7 i 8
Kartery "stare " - 71 rok, a wał ma klasyczny simmering od strony koła pasowego , korby na łożyskach igiełkowych.Łożysko do koła zamachowego - szrott, reszta jeszcze w miarę dobra.
zdj.9
a tu skryła się szmata.....musiałem ją wybijać z użyciem śrubokręta i młotka.
[ Dodano: 2013-11-24, 11:28 ]
Witam ponownie,
Po dwoch latach nadszedł czas na zrobienie blacharki.
Wczoraj rozebrałem część nadwozia i oto efekty:
Czeka mnie dużo pracy.
Tył wyglada lepiej z przodem gorzej.
Jak całkiem porozbieram auto to zawioze go do piachu.
Wypiaskowac mam zamiar cały spod , komore silnika oraz tylko to co bedzie rude.
Nie zdejmuje dachu.
Mam nowe reparaturki gornych progów DDR ktore dostałem od Kuzyna wraz z autem.
Reszte musze kupic.
Prosze o jakies sugestie co do remontu.
Acha dzwonki beda nowe.Mam juz wytoczone .
Sa troche dłuzsze bo chce zrobic z tyłu kat pochylenia kola na 0.
PozDDR
Ściągacz do tego łożyska dorobię sobie na tokarce i nowe łożysko nabiję na czop .Ono dochodzi do przeciwwagi .Nic nie trzeba tam ustawiać.
Muszę je zmienić bo strasznie churgocze.Pozostałe łożyska chodzą dużo ciszej.
Ten wał jest jeszcze we względnym stanie .
Przyszłościowo do nowych karterów , chcę sobie zlecić zregenerowanie wału w sprawdzonej firmie .
Jest solidna firma , która to robi ale się ceni i czas oczekiwania w tej chwili do styczeń 2012. .Dają gwarancje roczną.
Robiłem u nich wały do motocykli i hulają do dziś bez problemu.
Mam nadzieję ,że ten do tego czasu wytrzyma.
Nie chcę ryzykować zakupu regenerowanego wału w motirexie , bo czytałem wiele niepochlebnych opinii o ich trwałości....no chyba ,że ktoś mnie przekona.
Zdjęcia tarczy wrzucę wieczorem.
Tarcza jest bez tłumika drgań i ma 6,2 mm grubości .Nity siedzą jeszcze głęboko.
Wygląda na to że jest ok.
[ Dodano: 2011-11-07, 00:00 ]
zdjęcia zguby oraz kilka zdjęć części
zdj.1 .Ktoś regenerując dwie szpilki głowicy , zrobił szpilki o powiększonym gwincie na całej długości , rozwiercając otwory w głowicy - tym samym niszcząc głowicę.
zdj.2 i 3
Widać wytarte i z ubytkami materiału otwory sworznia tłoka.Jak pisałem, na jednym tłoku luz poprzeczny jest blisko 1 mm .
Dodatkowo zapieczone dwa pierścienie.
zdj.4
Luz na zamku tłoka to ponad ~ 1,5 mm
zdj.5
tarcza ma 6,2 mm grubości i jest trochę wytarta środkiem od docisku
zdj.6
docisk porysowany środkiem - do przetoczenia.
zdj.7 i 8
Kartery "stare " - 71 rok, a wał ma klasyczny simmering od strony koła pasowego , korby na łożyskach igiełkowych.Łożysko do koła zamachowego - szrott, reszta jeszcze w miarę dobra.
zdj.9
a tu skryła się szmata.....musiałem ją wybijać z użyciem śrubokręta i młotka.
[ Dodano: 2013-11-24, 11:28 ]
Witam ponownie,
Po dwoch latach nadszedł czas na zrobienie blacharki.
Wczoraj rozebrałem część nadwozia i oto efekty:
Czeka mnie dużo pracy.
Tył wyglada lepiej z przodem gorzej.
Jak całkiem porozbieram auto to zawioze go do piachu.
Wypiaskowac mam zamiar cały spod , komore silnika oraz tylko to co bedzie rude.
Nie zdejmuje dachu.
Mam nowe reparaturki gornych progów DDR ktore dostałem od Kuzyna wraz z autem.
Reszte musze kupic.
Prosze o jakies sugestie co do remontu.
Acha dzwonki beda nowe.Mam juz wytoczone .
Sa troche dłuzsze bo chce zrobic z tyłu kat pochylenia kola na 0.
PozDDR