Problem z odpaleniem 601 6v 2T

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
krzyskoo21
Posty: 9
Rejestracja: 2015-02-22, 20:25
Lokalizacja: Grodzisko Górne

Problem z odpaleniem 601 6v 2T

Post autor: krzyskoo21 »

Witam.
Od lutego jestem posiadaczem trabanta od tamtego czasu odnowiłem go w miarę swoich możliwości ale niestety pozostał mi problem odpalania.
Jak jest zimny to jest straszny problem z odpaleniem, kręci ale mozolnie jak by brakowało mu prądu ale to nie możliwe ponieważ akumulator mam od ciągnika chwilowo (194Ah i 900A prąd rozruchowy) mino ładowania całą noc autko kręci aż rozładuje nieraz akumulator a nieraz po długim kręceniu odpali.
Jak już raz odpali następnym razem pali od dotyku.
Zapłon ustawiony za pomocą zegara, nowe świece oraz przewody WN iskra jest mocna taka jak ma być, gaźnik również wyczyszczony i ustawiony według instrukcji wcześniej lało z niego ale teraz mimo pozostawionego otwartego kranika nic już nie kapie.
Przeczyszczone miejsca masowanie i zabezpieczone smarem miedzianym.
Zdjąłem nawet ostatnio cylindry żeby zobaczyć czy czasem wał nie trzyma ale niestety wał kręci się leciutko.
Jak jest ok 5 odpalenie graniczy z cudem, potrafi kręcić nawet i minutę i nic tylko coraz słabiej i aż gorący staję się rozrusznik (czy z wyciągniętym ssaniem czy bez nie ma różnicy).
Oto link do filmiku jak to wyglądało dzisiaj w temperaturze ok 15*: https://youtu.be/9uIWp6Y5Dcs
Proszę o pomoc bo już mi brakuje pomysłów i nerwów do niego.
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Post autor: Drabi »

Janusz po dźwięku stwierdził, że wał do bani.
Awatar użytkownika
krzyskoo21
Posty: 9
Rejestracja: 2015-02-22, 20:25
Lokalizacja: Grodzisko Górne

Post autor: krzyskoo21 »

a jeśli już ten wał to co teraz z nim?
jakoś sprawdzić czy regenerować czy już nie ma ratunku dla niego?
Awatar użytkownika
Spejson
Posty: 138
Rejestracja: 2015-09-01, 19:55
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Spejson »

Eee, wał korbowy raczej do odpalania nic nie ma tym bardziej że kolega twierdzi że kręci się swobodnie. A rozrusznik to waść rozbierał? Ja bym stawiał że jest przytarty na tulejach. Druga sprawa, jest to 6V czyli przewody alu. Może i często zdażało się tak że przewody utleniały się w izolacji i nie przepuszczały prądu.
601s Deluxe '90
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

mogą być wypalone styki w automacie rozrusznika albo w stacyjce. Zacznij od podmiany automatu
Awatar użytkownika
krzyskoo21
Posty: 9
Rejestracja: 2015-02-22, 20:25
Lokalizacja: Grodzisko Górne

Post autor: krzyskoo21 »

rozrusznik to już kilka razy obecnie też wyjęty więc postanowiłem nagrać filmik jak kręci. https://youtu.be/aeJ8KhuW-RE
gdyby były wypalone styki to by nie reagował raczej na przekręcenie kluczyka a automat by nie wrzucał czy tak? a automat wrzuca bez problemu.
Kolego spejson mówisz o grubych kablach od aku, bo jeśli tak tu u mnie są miedziane to nie wiem może ktoś kiedyś wymienił.
komoon
Posty: 145
Rejestracja: 2011-05-07, 09:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: komoon »

ja bym obstawiał przytarte tulejki w rozruszniku.
Jeden LUD!
Awatar użytkownika
krzyskoo21
Posty: 9
Rejestracja: 2015-02-22, 20:25
Lokalizacja: Grodzisko Górne

Post autor: krzyskoo21 »

ale gdyby były tulejki to on by kręcił swobodnie nie przycinałby się?
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

wymontuj kutwa ten elektromagnes i zobacz miernikiem czy załącza obwód. Po pierwsze przeczytaj sobie zasadę działania rozrusznika. Podstawy podstawy i jeszcze raz podstawy.
Awatar użytkownika
krzyskoo21
Posty: 9
Rejestracja: 2015-02-22, 20:25
Lokalizacja: Grodzisko Górne

Post autor: krzyskoo21 »

elektromagnes wymontowywałem kilka razy wyczyszczony oraz zabezpieczony smarem miedzianym.
załącza obwód prawidłowo
po bezpośrednim podaniu prądu na rozrusznik z pominięciem nawet elektromagnesu kręci tak samo jakby prąd szedł przez elektromagnes.
A propo zasady działania rozrusznika to nie jest aż taka trudna żebym musiał o niej czytać bo nią znam.
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

... sprawdź suwmiarką głębokość. Sprawdź stan i pracę koła zamachowego, nie zapomnij o stanie wieńca zębatego.
Uwaga!!!
Sprawdź jak wysuwa się bendiks (ogólny stan bendiksa).
Pozdrawiam.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

kręciłeś przy gaźniku ? a skąd wiesz że dobrze ustawiony ? Problemy z rozruchem na zimnym to właśnie zła regulacja
ciężarki rozchylałeś ustawiając zapłon ?
Awatar użytkownika
krzyskoo21
Posty: 9
Rejestracja: 2015-02-22, 20:25
Lokalizacja: Grodzisko Górne

Post autor: krzyskoo21 »

gaźnik wydaje mi sie ze dobrze ustawiony, zgodnie z instrukcja.
nie rozchylałem ciężarków bo nie miałem przyrządu:(
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

no to masz przyczyny
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

krzyskoo21 pisze:nie rozchylałem ciężarków bo nie miałem przyrządu:(
A wyprzedzenie na ile dałeś? Bez rozchylania ustaw na zero.
Odpowiedz