Układ wydechowy, jak trwale zabezpieczyć przed rudą ?

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Układ wydechowy, jak trwale zabezpieczyć przed rudą ?

Post autor: arthek »

Witam,

Zastanawiam się czym trwale zabezpieczyć układ wydechowy przed korozją.
Kiedyś czyściłem tłumik i malowałem go farbą wysokotemperaturową w sprayu i gó..no to dało.Farba po kilku miesiącach schodzi z tłumika i pojawia się korozja. Musiałbym go co roku demontować , czyścić i malować.
Macie coś sprawdzonego co wytrzyma te dwa - trzy lata ?
Będę piaskował niebawem cały układ wydechowy i chciałem to porządnie zrobić.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Spejson
Posty: 138
Rejestracja: 2015-09-01, 19:55
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Spejson »

Nie wiem czy dobrze podpowiem, ale ja bym spróbował pomalować najpierw jakimś Brunoxem/Cortaninem. Potem podkład (reaktywny?) i na to dopiero właściwa farba. Aczkolwiek z tego co wiem, to tłumiki rdzewieją od środka w wyniku działania kwasów w spalinach.
601s Deluxe '90
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

ogarnij z nierdzewki ;)
najlepsze rozwiązanie.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Dzięki za rady.
Nierdzewka - fajnie, ale może później...
Brunoxy , epoksydy itp , odpadają ze względu na temperaturę...
Znalazłem coś takiego.

http://www.noxan.pl/sklep/farby-zaroodp ... -750c.html

Pomaluję , spróbują i zdam relację.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Barył
Posty: 126
Rejestracja: 2011-05-18, 21:31
Lokalizacja: Warszawa-Podciernie

Post autor: Barył »

Kolego a jaką farbą wysokotemperaturową malowałeś?

Ja kilka lat temu malowałem i u mnie nic nie odpada, ale używałem farby takiej za ok 40-50zł, niestety nie pamiętam firmy. Może spróbuj lepszej firmy.
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł :)

Fabryka Basu Trabant 601S 1982
komoon
Posty: 145
Rejestracja: 2011-05-07, 09:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: komoon »

Spejson pisze:Nie wiem czy dobrze podpowiem, ale ja bym spróbował pomalować najpierw jakimś Brunoxem/Cortaninem. Potem podkład (reaktywny?) i na to dopiero właściwa farba. Aczkolwiek z tego co wiem, to tłumiki rdzewieją od środka w wyniku działania kwasów w spalinach.
cwaja to dotyczy w małym stopniu, bo się wydech nagarem impregnuje i nie gnije od środka.
Jeden LUD!
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Ja czyscilem co roku i po 10 latach wydech wciaz nie musial byc nigdzie latany. A byl to polski zamiennik. Jak chcesz lepsza farbe to polecam tempertaturowa do kominkow z castoramy, czarny mat a wiec duzo pigmentu w farbie. Jakies 40-50zl puszka. Nie wiem czemu ci ta farba odpada - albo za grubo, nie ta temperatura lub zle odtluszczone. Raczej zawsze rdza przerasta przez spray predzej.
Odpowiedz