system grzewczy

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

system grzewczy

Post autor: Bartland »

witam wszystkich forumowiczów. Rozpoczynam renowację mojego trabanta 601 z 1981r.Nigdy przedtem takiego sympatyczneo pojazdu nie mialem. Mam problem bo w komorze silnika brakuje mi elementów od ogrzewania. Prosilbym o szczegółowe fotki tych rur i mocowa cięgna wewnątrz komory silnika jak i w kabinie. Poprzedni wlaściciel zdemontował to nie wiedząc czemu i dał mi jakieś luźne rury ale coś mi w nich nie pasuje. W miejscowości w jakiej mieszkam jest firma zajmująca się recyklingiem. Stoi tam trabant kombi. Ale on ma trzy wyjścia jeśli chodzi o cięna z kabiny - ssanie i dwa od ogrzewania. Ja mam ssanie podłączone i jest otwór na jedno cięgno. Nie rozumiem tego bo sterownik pod maską jest taki sam. Proszę o zdjęcia na priw lub na forum za co z góry dziękuję.

[ Dodano: 2011-08-21, 12:40 ]
Nadmieniam, że mam książkę od trabanta z 1974r ale tam nic nie ma o ogrzewaniu
Ostatnio zmieniony 2011-08-23, 07:39 przez Bartland, łącznie zmieniany 1 raz.
przepraszam czy tu biją?
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

najlepiej szukać w prospektach lub na zlotach.
zobacz fotki z prospektów z 1981 roku tutaj
pingwin (ten gruby element ) tłumik szmerów jest nieco inny niż w ostatnich modelach, na sztywno montowany do przedniego "tłumika" wieczorem mogę fotki zrobić

zrobiłem fotki:
przełącznik ciepło/zimne
Obrazek
Obrazek

tłumik szmerów:
Obrazek

mocowanie na sztywno:
Obrazek
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

tak ale ja bym prosił o fotki wewnątrz komory silnika żeby widzieć jak to jest zamontowane
przepraszam czy tu biją?
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

zrobiłem fotki elementów, abyś wiedział czego szukać. Oczywiście możesz zamontować wersję z młodszych egzemplarzy.
Tak to wygląda pod maską (fotka z allegro) :
Obrazek
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

dzięki, widziałem tą fotkę tylko tam widzę, że te rury z pingwina wchodzą gdzieś w silnik a u mnie muszą pójść w tłumik
przepraszam czy tu biją?
Prezes

Post autor: Prezes »

Wszystko zależy który masz rocznik. W starych rocznikach nie było wyjścia powietrza z kolektora wydechowegi więc i rur było o 1 mniej (także był inny pingwin). Zrób zdjęcie swojej komory i zamieść to wskażę Ci co i jak poprowadzić aby było dobrze.
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

mój jest rocznik 1981 , jak go przyprowadzę od blacharza to zrobię zdjęcie.
przepraszam czy tu biją?
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

poprawiłem fotkę dodając opisy, w tym roczniku ogrzewanie tak powinno wyglądać i mieć takiego pingwina
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

zrobi ktoś fotkę jak idą cięgna w kabinie 601? tam jest też otwieranie klapki co powietrze dmucha na nogi. Jak i do czego cięgna tej klapki są przymocowane. Może ktoś to sfotografować z swojego trabanta?
przepraszam czy tu biją?
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Mnie też by się to przydało, u mnie to lata we wszystkie strony, jakaś sprężynka jest i za nic nie wiem jak to było ;/
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

No u mnie też jest sama sprężynka i za nic nie wiem jak ją podłączyć i do czego
przepraszam czy tu biją?
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

sprężynka jest od środkowego cięgna które rozdziela powietrze góra dół. najpierw podłącza się cięgno do blaszki która przymocowana jest do klapki rozdzielającej (widoczna tylko jak się położysz pod kierownicę) Podłącz sobie napierw tą klapkę do cięgna żeby poznać działanie. na końcu podłącz sprężynkę. Łatwe to nie jest ale da się. Ma ktoś nowszy katalog części żeby dać koledze obrazkową wskazówkę ?
Jeśli chodzi o pingwina to niekoniecznie musi być na sztywno chociaż do końca nie wiem jak było akurat w 81. W rocznikach z przed 1990 pomiędzy pingwinem a tłumikiem jest jeszcze rura gumowa. W zasadzie to zobaczysz po jego podłączeniu. Otwór z pingwina i otwór z rozdzielacza przy podpórce maski muszą być na jednym poziomie.
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

nic z tego nie rozumiem. mój trabant jak go kupiłem nie miał żadnego cięgna. W karoserii widzę jeden otwór na cięgno. Do tego rozdzielacza pod maską idą dwa cięgna. To jest jeszcze trzecie do tej klapki? kurcze może ktoś zdjęcie wstawić?
przepraszam czy tu biją?
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

To kawał drutu. A dziury w tej okolicy w grodzi 3: 2 bowdeny ogrzewania i 1 gazu.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

dziś wieczorem zrobię fotki
Odpowiedz