Ściąganie przegubu zew nowego typu

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: r0man »

heh przeguby przegubami.. ajak wyciągnąć półoś?:D
sory za brakpolskich znakow i znikajaca czasem spacje ale niemam polowy klawiatury:)
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

wewnętrzne przeguby trzeba wyciągnąć, podważając jakimś wygodnym narzędziem. Możliwe że trzeba stuknąć. Tam jest zatrzask - pierścień. Trzeba stuknąć i schodzi cały wewnętrzny kielich.

Podstaw miskę, bo zleci olej ze skrzyni.

Napisz z którym etapem demontażu masz kłopot.
JaJer

Post autor: JaJer »

wewnętrzne przeguby trzeba wyciągnąć, podważając jakimś wygodnym narzędziem. Możliwe że trzeba stuknąć. Tam jest zatrzask - pierścień. Trzeba stuknąć i schodzi cały wewnętrzny kielich.

Podstaw miskę, bo zleci olej ze skrzyni.
Poco wyciągać szklankę???
Po odpięciu osłony wyciągasz półoś, nic nie cieknie. Jedynie musisz zwrócić uwagę na wałeczki przegubu wewnętrznego (mogą się rozsypać)
Przy okazji wymienisz smar.
W razie gdy rozsypią się wałeczki, to czopy posmaruj gęstym smarem, poukładaj wszystkie na miejsca i zamontuj wszystko na swoje miejsce.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Popieram sposób kuzyna. Lepiej wyjąć półoś razem z wew. przegubem i na koniec uzupełnić ubytek oleju w skrzyni niż upierdzielić łapy smarem, bawić się w zakładanie nowej opaski i pilnowanie czy aby przypadkiem kamienie nie wylatują z krzyżaka. Patrząc po fotkach widzę siebie 3 lata temu, demontuje pół zawieszenia a okazuje się, że wystarczy odkręcić jedną rzecz. Tutaj wystarczyło odkręcić śrubę od sworznia zwrotnicy i pociągnąć kolumnę na zewnątrz, przegub sam się wyślizgnie chyba że jest zapieczony i wylata razem z bieżnią łożyska :P
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
JaJer

Post autor: JaJer »

... sposób Kuzyna jest jak najbardziej dobry, ale ja uważam że warto wymienić smar przy okazji "grzebania" przy półosiach.
I właśnie dla tego zaproponowałem ten sposób.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Też uważam że smar dobrze wymienić. Wygodnie się to robi na stole :)
Oba sposoby dobre.
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: kamyk63kj »

odgrzewam temat jako ze mam problem. silnik z sankami stoi wyjety i chcialem wyjac polosie ktore i tak mam do wymiany. Wiem ze najlepiej byloby odkrecac ta nakretke jak auto stoi na kolach ale jest jak jest. Odklepalem zabezpieczenie nakretki polosi przy tarczy hamulcowej ale nakretka nie puszcza mimo to. Czy tam moze byc gwint odwrocony albo moze ktos ma jakas inna opcje dla mnie?
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: RemkoK »

Gwint raczej jest normalny, czyli prawoskrętny. Napuść dobrze tą śrubę i odczekaj ze 2 dni. Odkręcć polecałbym udarowym pneumatykiem, albo jakoś zablokować piastę, by nasadowym z przedłużką to ruszyć.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: kamyk63kj »

dalem pozadnie penetratora i zobaczymy czy ruszy. przynajmniej wiem ze w dobra strone krece :))))
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: kamyk63kj »

penetrator nie pomogl. Musialem uzyc dremela i przeciac nakretke. Potem przecinak i mlotek i poszlo. Ja pierdziu ale ktos to dokrecil!!!
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: RemkoK »

kamyk63kj pisze: 2021-08-27, 01:21 penetrator nie pomogl. Musialem uzyc dremela i przeciac nakretke. Potem przecinak i mlotek i poszlo. Ja pierdziu ale ktos to dokrecil!!!
Tą nakrętkę dokręca się dosyć dużym momentem, ponad 120Nm, do tego zaklepuje się ją na wyżłobieniu półosi. Najlepiej jest ją odkręcać, gdy samochód jest na kołach, wtedy druga osoba może wcisnąć hamulec by sprawniej to odkręcić.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: kamyk63kj »

wiem ale jako ze mialem silnik z sankami na wierzchu to stwierdzilem ze odkrece i wymienie polosie. co sie nawalczylem to moje :))
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: RemkoK »

Pocieszę Cię tym, że w 601 (jeśli się nie ma odpowiedniego sciągacza) żeby zdemontować bębny hamulcowe też trzeba wydzierać je razem z piastami i też trzeba walczyć z tymi nakrętkami. U mnie poszło dosyć gładko, ale jak ktoś dokręci to pneumatykiem... to jest deko zabawy.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: kamyk63kj »

Okazalo sie ze polosie ktore sciagnalem z auta sa w kiepskim stanie a te ktore zamowilem od indywidualnej osoby z Niemiec tez byly w slabym stanie. Udalo mi sie znalezc na miejscu zaklad ktory zajmuje sie regeneracja polosi i zrobili mi na razie jeden komplet a drugi bedzie czekal na mnie do odbioru. To co zrobili to wielkie WOW bo wygladaja prawie jak nowki. Zalozone na auto i kolejna rzecz z glowy.

PS: ciezko znalezc w US takie zaklady ktore jeszcze cos potrafia naprawic i przy tym wykonac to na najwyzszym poziomie jakosciowym. Jesli juz jakies sa to robia tylko na ilosc lub wymieniaja na nowe a jak juz widza cos nietypowego jak polos od Trabanta to robia oczy i nie chca sie podjac. Ten zaklad stwierdzil ze byla to przyjemnosc dla nich zrobic cos innego/nietypowego. Klasa :)
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Awatar użytkownika
kamyk63kj
Posty: 138
Rejestracja: 2018-07-27, 15:19
Lokalizacja: Dawsonville, GA, USA

Re: Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: kamyk63kj »

Dodatkowo chcialem podpytac kolegow ktorzy sa w posiadaniu oryginalnego (bez zbednych przerobek) Trabanta 1.1, czy bylaby szansa na kilka zdjec podlaczen okablowania na silniku (widok kabli i czesci dla: rozrusznika, alternatora, czujnikow na silniku/skrzyni, gaznika, chlodnicy etc).

Mam swoje zdjecia ale z mila checia porownam jak to u was wyglada jesli chodzi o kolory kabli itp. Nie chce czegos sknocic juz na starcie :)

Bylbym wdzieczny za jakies fotki a przez priv moge podac email.

Dziekuje
1991 Trabant 1.1 (w remoncie)
Odpowiedz