Ściąganie przegubu zew nowego typu

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Ściąganie przegubu zew nowego typu

Post autor: mlodyellow »

Tak jak w temacie, jak to ściągnąć? Przyglądam się temu i nie widzę żadnego zabezpieczenia, w książce Skurskiego nic poza zdjęciem całej półosi nie ma ;/
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Ściągasz całą półoś
Zsuwasz osłonę gumową
W lewej ręce trzymasz półoś skierowaną przegubem do dołu. W prawej młotek.
Pukasz delikatnie ale stanowczo :lol: (z umiarem) w wewnętrzną część przegubu. Na dole półosi, schowany w przegubie, jest zatrzask/pierścień. Musi się on dobrze ułożyć. Także jak będziesz pukał to obracaj półoś drugą rękąFachowo powinno się pukać poprzez jakiś mosiężny pobijak, żeby nie zrobić zadziorów na półosi i przegubie.

Jak przegub jest do wymiany to możesz prać młotkiem po jego zewnętrznym obwodzie ;)
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

to zabezpieczenie masz na takim małym frezie, trzeba to lekko odgiąć bo na pierwszy rzut oka nie widać
Prezes

Post autor: Prezes »

"Prać" młotkiem można też w przegub ale od strony gwintu - zgodnie z kierunkiem długości półosi - trzymając za przegub. Siła odbicia i drgań wybije półoś - przynajmniej powinna. Jeśli to nie wypali to jest jeszcze sposób "na rurę", czyli musisz znaleźć rurę o średnicy i długości większej niż półoś. Stawiasz ją pionowo na ziemi i od góry wpuszczasz półoś z przegubem. Jak puścisz półoś z połowy wysokości półosi to rura uderzy w przegub, a półoś wypadnie i uderzy wewnątrz rury w podłogę. Powinno zadziałać. :)
Awatar użytkownika
xxl24h
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-06, 14:20
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: xxl24h »

Prezes podał bardzo fajny patent. Ja zrobiłem to ciut inaczej i wkręciłem półoś w imadło kierując przegub pionowo w duł i za drugim umiarkowanym złudzeniem przez dębowy klocek zeszło tylko trzeba z umiarem bić żeby półośka nie ucierpiała.
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Nie ma co się z tym pieścić o ile przegub idzie na złom, półoś trzymasz w ręku tak jak pisze kuzyn aby zamortyzować uderzenie, przegub spada za pierwszym przyłożeniem o ile zrobisz to z chlebkiem ;) Kierunek uderzania i tak jest równoległy do półosi więc szanse na jej pokaleczenie są niewielkie. To jest tylko zapięcie/zatrzask czy jak to się tam fachowo nazywa, co innego gdyby to było zabezpieczane segerkami, czyli tak jak mam u siebie ;p
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Niestety przegub raczej zostaje, bo nie ma luzów, jeden ma minimalny, prawie nie wyczuwalny, ale nic nie pukało wcześniej to go założę z powrotem. Jak się uda to napiszę jak to poszło i wystawię kilka "Pomógł" ;) Na razie dzięki za odpowiedź ;)

[ Dodano: 2011-08-28, 17:55 ]
Przy jednym wykorzystałem metodę Prezesa w uderzanie w stronę gwintu na przegubie, w drugim metodę Kuzyna353 i Dymatora w uderzanie w wew tuleję przegubu, bo nie chciał zejść metodą pierwszą :P Dzięki chłopaki za pomoc ;) Temat do zamknięcia moim zdaniem
r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Wymiana gumy przegibów zewnętrznych tamp1.1

Post autor: r0man »

Witam, jako że przy ściąganiu przednich amorków uległa uszkodzeniu (2cm dziurka) guma - osłonka przegubu - zamierzam ją wymienić - i teraz moje pytanie - co i jak ?
jakieś rady ? bo patrzałem na to i nimogłem rozmkminić ;D
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Temat scaliłem. Wyżej masz odpowiedzi, jak ściągnąć przegub.
Musisz zdemontować półoś. Ściągnąć przegub. Wymyć dokładnie ze starego smaru i brudu. Nałożyć nowy smar i poskładać z nową osłoną.
Prezes

Post autor: Prezes »

Gdzieś znalazłem jakiś patent na założenie gumy przegubu bez ściągania przegubu z półośki ale teraz nie moge tego namierzyć. W każdym razie był to patent z dość rozciągliwą gumą przegubu oraz z plastikowym stożkiem prowadzącym.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

To istny hardcore :P Łatwiej i szybciej zdjąć półoś i przeguby. Po zabiegu mam to zeszlifowania trochę naddatku metalu na przegubie od uderzania, ale szybko poszło ;)
Awatar użytkownika
xxl24h
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-06, 14:20
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: xxl24h »

Ja widziałem taki stożek na allegro (70zł) ale trzeba to było wkręcić w imadło i dopiero wtedy naciągać gumę poprzez stożek na przegub. Jeszcze nie widziałem takiej osłony która by się tak rozciągnęła bez uszkodzenia.
Maximus
Posty: 58
Rejestracja: 2011-03-17, 21:16
Lokalizacja: Krościenko Wyżne

Post autor: Maximus »

Podoba mi się pomysł "co by się nie narobić"
Ale pamiętajcie że guma to nie wszystko, bo "to" wszystko to jest w środku Warto piasek wysypać gdyż w odróżnieniu od smaru nie poprawia warunków pracy przegłubów.

Ale to raczej jest wiadome... :roll:
r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Demontaż przegubów przednich co i jak ?

Post autor: r0man »

Witam, jako że muszę wymienić osłone przegubu zewnętrznego - to trzeba go zdjąć - i tu oczywiście ja i moje zdolne łapki zaraz by wszystko zdemolowały więc zwracam się z pytaniem - jak zdemontować przegub przedni (ten od strony kierowcy) tak aby założyć nową osłonę :)

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Kolejny raz scalam. Roman, w przyszłości użyj opcji szukaj.
Odpowiedź masz powyżej Twojego postu.
Odpowiedz