Strona 4 z 5

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-01-19, 08:08
autor: kamil.koza88
No niestety problemem jest temperatura i zasadniczo niesprzyjające malowaniu warunki atmosferyczne, dlatego do malowania pozostają weekendy, bo tylko po dłużej chwili palenia w piecu mogę uzyskać jakąś normalną temperaturę, którą przecież muszę utrzymać jeszcze przez kilka godzin. :|

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-01-19, 08:13
autor: eda90
To ile masz stopni w warsztacie?

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-01-19, 11:14
autor: J.J.
ja mam 15 i podkład mi 2 dni schnął :D

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-01-19, 11:23
autor: kamil.koza88
u mnie jest tak, jak po całym dniu wchodzę to mam między 3 a 4 stopnie, popalę w piecu jakieś 2-3 godziny to podskakuje do ok 18. Jak jest weekendowe palenie to dojedzie i nawet do 36, wtedy można malować, ale podczas schnięcia lakieru temperatura musi być powyżej 22 stopni, dlatego cały czas muszę kotłować. Poniżej tej temperatury (zazwyczaj w nocy) lakier ma tendencje do zaciekania i pękania. Mówię tu o bazie, podkład szybciej schnie i jest łatwiejszy do kładzenia.

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-02-23, 09:54
autor: kamil.koza88
Witam Was Panowie i Panie.

Ostatnio z nudów żeby przełamać tą zimową aurę postanowiłem poskładać sobie silnik. Trafiłem na taką ciekawostkę z tłokami (od lewej: nowy tłok, stary tłok):

Obrazek

I teraz nasuwa mi się pytanie, czy nowy tłok nawiercać tak jak stary celem polepszenia smarowania sworznia, czy dać sobie siana :?:

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-02-23, 10:17
autor: Damian88
Na dobrą sprawę to chwila roboty, więc czemu nie. Nie zaszkodzi na pewno ;P

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-02-23, 11:36
autor: kamil.koza88
No też tak myślałem, podobnie jak z laxigenem, jak nie pomoże to nie zaszkodzi :mrgreen:

Tak się tylko zastanawiałem, czy jest jakiś powód dla czego nie ma tych otworów smarujących, czy jest to po prostu tak wykonane ze względu na patenty i własność intelektualną. Wiadomo, trzeba być kreatywnym.

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-04-16, 08:34
autor: kamil.koza88
No i nadszedł ten smutny dzień, a mianowicie zostałem w pewnym sensie zmuszony do powrotu na stare śmieci i trzeba było wywieźć Helmuta z całym inwentarzem i zacząć prace praktycznie od nowa. Na dowód tej tragedii załączam zdjęcie z tej tragicznej podróży :(

Obrazek

No ale nic to. Trzeba zakasać rękawy, stworzyć sobie warunki do pracy (jak pogoda pozwoli to będzie to w miarę sprawne) i zabrać się za robotę. Na dobrą sprawę została mi do pomalowania skorupka (jednocześnie tak blisko jak daleko), jednak z braku kompresora będę musiał posiłkować się puszkami w sprayu :? . Efekty później wam przedstawię. Swoją drogą i tak musiałbym kupić nową farbę, bo ta musztardka którą malowałem w jakiś dziwny sposób gazowała i zasadniczo szlo malowanie niekiedy na 5 razy :cry: Nie polecam lakierni Arpol z Torunia, ceny nie są rewelacyjne, a do tego spie&^*%$# mi 1,5l farby. Zdarzały się małe wpadki, bo to niekiedy odcień się nie zgrał, ale to gazowanie przechyliło czarę goryczy.

No dobra, żale wyrzucone, teraz trza się brać za robotę, nie będzie to łatwe bo muszę jednocześnie doprowadzić nowy dupowóz do porządku po porzednim właścicielu. A było brać furę od niemca......

Re: Trabant 601 S 83'

: 2018-04-16, 22:55
autor: RemkoK
Z tymi otworami w tłoku to jest tak: Skoro główka korbowodu jest łożyskowana, to sworzeń nie ma prawa mieć swobody ruchu (w tłoku) - dla bezpieczeństwa, wyeliminowania niepotrzebnych luzów i co za tym idzie szybszego zużycia łożyska główki. Sworzeń ma wchodzić bardzo pasownie i przy użyciu praski. Otwory moim zdaniem mogą się tu jedynie przydać po to gdyby kiedykolwiek sworzeń uległ zapieczeniu.

Re: Trabant 601 S 83'

: 2020-06-22, 09:49
autor: kamil.koza88
Żeby nie było, że porzuciłem Halmuta to wrzucam 2 fotki z aktualnego stanu. Idzie wolna, ale do przodu. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się w końcu go skończyć.
Kolejnym etapem będzie pomalowanie widocznych elementów w środku i w końcu będę mógł go składać.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Trabant 601 S 83'

: 2020-06-23, 12:21
autor: Wojciech
Pomalowałeś budę przed klejeniem?

Re: Trabant 601 S 83'

: 2020-06-23, 12:36
autor: kamil.koza88
Czego?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Trabant 601 S 83'

: 2020-06-23, 14:23
autor: Wojciech
kamil.koza88 pisze: 2020-06-23, 12:36 Czego?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Błotników

Re: Trabant 601 S 83'

: 2020-06-23, 14:26
autor: kamil.koza88
Mam zamiar wszystko składać jak juz pomaluje sobie na spokojnie każdy element osobno. Jest to dla mnie poprostu wygodniejsze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Trabant 601 S 83'

: 2020-06-23, 20:10
autor: Wojciech
kamil.koza88 pisze: 2020-06-23, 14:26 Mam zamiar wszystko składać jak juz pomaluje sobie na spokojnie każdy element osobno. Jest to dla mnie poprostu wygodniejsze.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Twój wybór, ja bym nie ryzykował pęknięć lakieru przy naciąganiu błotnika na ranty, czy powychodzenia kleju który będzie widoczny w wielu miejscach. Ale powodzenia, sam jestem ciekaw efektu