Universal Edy
Moderator: Mod Team
Re: Universal Edy
Tak jak obiecałem parę fotek ze wstawienia tylnych reperaturek
Reperaturki wycinam i zostawiam ok 1cm zakład
Wstawki są dosyć długie więc trzeba przylapać w kilku miejscach następnie zageszczac spawy bo będzie ciągnąć spaw i wybrzuszać blache
Zabezpieczona blacha na podklad dobrze jest nałożyć pastę na spawy
Druga strona
PozDDRawiam
Reperaturki wycinam i zostawiam ok 1cm zakład
Wstawki są dosyć długie więc trzeba przylapać w kilku miejscach następnie zageszczac spawy bo będzie ciągnąć spaw i wybrzuszać blache
Zabezpieczona blacha na podklad dobrze jest nałożyć pastę na spawy
Druga strona
PozDDRawiam
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Universal Edy
Piękna robota, tych spawów to nadziubałeś nieźle
Pamiętaj żeby później zabezpieczyć te łączenia blach jakąś masą uszczelniającą żeby woda tam nie podchodziła (od góry i od dołu).
Pamiętaj żeby później zabezpieczyć te łączenia blach jakąś masą uszczelniającą żeby woda tam nie podchodziła (od góry i od dołu).
Re: Universal Edy
jakiś czas tu nie zaglądałem i widzę, że nieźle poleciałeś z tematem gratuluję.
Re: Universal Edy
Za dużo nie porobilem bo słabo z czasem ale się pochwalę.
Ogarnąłem w końcu podłogę od góry, wcześniej pomalowane APP r stop i zabezpieczone wash primerem. Miejsca laczen blach wypełnione pasta na spawy Boll
Na ścianie grodziowej była mała dziurka skończyło się wstawia 10/10 cm...
Podłoga zabezpieczona barankiem przeznaczonym do pokrywania lakierem. Nadstawki, progi reaktywny i akryl
Ogarnąłem w końcu podłogę od góry, wcześniej pomalowane APP r stop i zabezpieczone wash primerem. Miejsca laczen blach wypełnione pasta na spawy Boll
Na ścianie grodziowej była mała dziurka skończyło się wstawia 10/10 cm...
Podłoga zabezpieczona barankiem przeznaczonym do pokrywania lakierem. Nadstawki, progi reaktywny i akryl
Re: Universal Edy
Sporo pracy i serca włożyłeś, ale nie mogę zrozumieć dlaczego podkładujesz Unikorem, urekorem, czy też może minią? Podkład epoksydowy jest o niebo lepszy na gołą blachę i miejsca gdzie była rdza. Chociaż miejsca po odczyszczeniu rdzy powinno się jeszcze potraktować wash primerem albo rust stopem.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Universal Edy
Głębsze wzery były powycinane na plytsze poszedł rust stop i reaktywny który miałem w takim czerwonym kolorze właśnie
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Universal Edy
Znając Eda wszystko jest zrobione rzetelnie i z głową. Na gołą blachę (potraktowaną uprzednio preparatem antykorozyjnym) dawał właśnie podkład reaktywny żeby oddzielić warstwy chemiczne, żeby nie było później kwiatków, że coś spływa, albo reaguje z warstwą pod spodem. Kolor nie definiuje rodzaju farby, podkłady jakie już stosowałem były przynajmniej w kolorach: czerwonym, białym, szarym,brązowym, czarnym. Wszystko zależy do czego i jaką masz na to bazę.
Swoją drogą, Edy jak poradziłeś sobie z pasem przednim? Wymiary coś dały?
Swoją drogą, Edy jak poradziłeś sobie z pasem przednim? Wymiary coś dały?
Re: Universal Edy
Wyszły kwiatki z mocowaniami zderzaka okazało się że ten element z gwintami zgnity jest z lewej strony, mogłem to olać i naspawać nakrętke ale wolę się nie spieszyć i wymienie lewa półke cała. Czekam na nowy element. A Ty jak tam? Wszyscy zwolnili tempo widze
PS wymiary co mi przesłałes bardzo pomogły przy wstawianiu fartucha reszta wymiarów była identyczna (+-1mm) więc między bajki można włożyć że każdy Trabant jest inny tu cm dłuższy tam trochę węższy to porządna niemiecka robota
PS wymiary co mi przesłałes bardzo pomogły przy wstawianiu fartucha reszta wymiarów była identyczna (+-1mm) więc między bajki można włożyć że każdy Trabant jest inny tu cm dłuższy tam trochę węższy to porządna niemiecka robota
Re: Universal Edy
Gratuluję zakupu, widzę że w koncu upolowałeś fajnego Uniwersala
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Universal Edy
Powiem Ci, że w chwili obecnej z robotą stoję jak pewna męska część ciała na weselu
Temperatura jest tak niska, że nie da się pomalować, a ze względu na to, że inne dupowozy miały defekty to nie zdążyłem wszystkiego w porę pomalować.
Na chwilę obecną walczyłem z kumplem żeby założyć "centralne" ogrzewanie i trochę podbić temperaturę. Niestety uzyskać minimum 18st przy minusowej temperaturze na dworzu nie jest łatwo. Do szczęścia muszę pomalować budę, z zewnątrz i wewnątrz. Jak to się uda, to może już być nawet -15. Resztę poskładać, to myślę, że zajmie mi max 2 tygodnie. Wszystko rozbija się to tą farbę, jednocześnie tak blisko i tak daleko. Dodatkowego stresu dodaje widmo rezygnacji z lokalu w okolicach lutego-marca
Pod względem mechaniki mam już praktycznie wszystko poregenerowane albo nowe, łącznie z silnikiem.
A odnośnie mocowań zderzaka, to ja swoje robiłem od podstaw. Jeden który w miarę jeszcze trzymał wymiary posłużył za wzór. Blachę odpowiednio powyginałem na imadle przy pomocy młotka, nakrętki powspawywałem i później w miejsce oryginalnych mocowań wspawałem całość.
Temperatura jest tak niska, że nie da się pomalować, a ze względu na to, że inne dupowozy miały defekty to nie zdążyłem wszystkiego w porę pomalować.
Na chwilę obecną walczyłem z kumplem żeby założyć "centralne" ogrzewanie i trochę podbić temperaturę. Niestety uzyskać minimum 18st przy minusowej temperaturze na dworzu nie jest łatwo. Do szczęścia muszę pomalować budę, z zewnątrz i wewnątrz. Jak to się uda, to może już być nawet -15. Resztę poskładać, to myślę, że zajmie mi max 2 tygodnie. Wszystko rozbija się to tą farbę, jednocześnie tak blisko i tak daleko. Dodatkowego stresu dodaje widmo rezygnacji z lokalu w okolicach lutego-marca
Pod względem mechaniki mam już praktycznie wszystko poregenerowane albo nowe, łącznie z silnikiem.
A odnośnie mocowań zderzaka, to ja swoje robiłem od podstaw. Jeden który w miarę jeszcze trzymał wymiary posłużył za wzór. Blachę odpowiednio powyginałem na imadle przy pomocy młotka, nakrętki powspawywałem i później w miejsce oryginalnych mocowań wspawałem całość.
Re: Universal Edy
Na pierwszy rzut oka na unikora mi to wyglądało. Kiedyś robiłem coś reaktywnym, ale on był bardziej prześwitujący. Zwracam honor do kieszeni
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Universal Edy
Mało się dzieje ale zawsze do przodu, udało się pokleic tylne duroplasty i uszczelnić dach na rynience, do klejenia użyłem Soudala Fix All high tack wychodzi ok 1 tuba na 1 duroplast.
Tak się ładnie zeszło
Tak się ładnie zeszło
Re: Universal Edy
Spasowanie idealne, na poziomie Rolls Royce'a . Duroplasty kleisz czymś na kształt silikonu? W fabryce wyglądało to jakby składali na gumie do żucia - chociaż wnioskuję, że była to jakaś kauczukowa masa uszczelniająca.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Universal Edy
Robiłem klejem wielozadaniowym Soudala
Można też Bollem masa klejoca-uszczelniajaca, najwiekszy błąd to kleić sylikonem na bazie octu, ponieważ powoduje korozje
Można też Bollem masa klejoca-uszczelniajaca, najwiekszy błąd to kleić sylikonem na bazie octu, ponieważ powoduje korozje
Re: Universal Edy
Właściwości korozjotwórcze silikonu nie są mi obce i nigdy bym go nie zastosował do tego typu napraw. Ten klej widać mocno trzyma 320kg/10cm2 ale w porównaniu do masy będzie lepszym rozwiązaniem.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...