Strona 2 z 5

Re: Universal Edy

: 2017-10-21, 19:31
autor: eda90
Tak jak obiecałem parę fotek ze wstawienia tylnych reperaturek
Obrazek

Reperaturki wycinam i zostawiam ok 1cm zakład

Obrazek

Wstawki są dosyć długie więc trzeba przylapać w kilku miejscach następnie zageszczac spawy bo będzie ciągnąć spaw i wybrzuszać blache

Obrazek

Zabezpieczona blacha na podklad dobrze jest nałożyć pastę na spawy

Obrazek

Druga strona

PozDDRawiam

Re: Universal Edy

: 2017-10-23, 10:58
autor: kamil.koza88
Piękna robota, tych spawów to nadziubałeś nieźle :D

Pamiętaj żeby później zabezpieczyć te łączenia blach jakąś masą uszczelniającą żeby woda tam nie podchodziła (od góry i od dołu).

Re: Universal Edy

: 2017-11-24, 15:55
autor: yimits
jakiś czas tu nie zaglądałem i widzę, że nieźle poleciałeś z tematem :) gratuluję.

Re: Universal Edy

: 2017-12-02, 22:12
autor: eda90
Za dużo nie porobilem bo słabo z czasem ale się pochwalę.

Ogarnąłem w końcu podłogę od góry, wcześniej pomalowane APP r stop i zabezpieczone wash primerem. Miejsca laczen blach wypełnione pasta na spawy Boll

Obrazek
Obrazek

Na ścianie grodziowej była mała dziurka skończyło się wstawia 10/10 cm...

Podłoga zabezpieczona barankiem przeznaczonym do pokrywania lakierem. Nadstawki, progi reaktywny i akryl

Obrazek

Obrazek

Re: Universal Edy

: 2017-12-02, 23:13
autor: RemkoK
Sporo pracy i serca włożyłeś, ale nie mogę zrozumieć dlaczego podkładujesz Unikorem, urekorem, czy też może minią? Podkład epoksydowy jest o niebo lepszy na gołą blachę i miejsca gdzie była rdza. Chociaż miejsca po odczyszczeniu rdzy powinno się jeszcze potraktować wash primerem albo rust stopem.

Re: Universal Edy

: 2017-12-03, 10:04
autor: eda90
Głębsze wzery były powycinane na plytsze poszedł rust stop i reaktywny który miałem w takim czerwonym kolorze właśnie

Re: Universal Edy

: 2017-12-03, 18:36
autor: kamil.koza88
Znając Eda wszystko jest zrobione rzetelnie i z głową. Na gołą blachę (potraktowaną uprzednio preparatem antykorozyjnym) dawał właśnie podkład reaktywny żeby oddzielić warstwy chemiczne, żeby nie było później kwiatków, że coś spływa, albo reaguje z warstwą pod spodem. Kolor nie definiuje rodzaju farby, podkłady jakie już stosowałem były przynajmniej w kolorach: czerwonym, białym, szarym,brązowym, czarnym. Wszystko zależy do czego i jaką masz na to bazę.

Swoją drogą, Edy jak poradziłeś sobie z pasem przednim? Wymiary coś dały?

Re: Universal Edy

: 2017-12-03, 19:11
autor: eda90
Wyszły kwiatki z mocowaniami zderzaka okazało się że ten element z gwintami zgnity jest z lewej strony, mogłem to olać i naspawać nakrętke ale wolę się nie spieszyć i wymienie lewa półke cała. Czekam na nowy element. A Ty jak tam? Wszyscy zwolnili tempo widze

PS wymiary co mi przesłałes bardzo pomogły przy wstawianiu fartucha reszta wymiarów była identyczna (+-1mm) :shock: więc między bajki można włożyć że każdy Trabant jest inny tu cm dłuższy tam trochę węższy to porządna niemiecka robota :mrgreen:

Re: Universal Edy

: 2017-12-03, 19:44
autor: Damian88
Gratuluję zakupu, widzę że w koncu upolowałeś fajnego Uniwersala ;)

Re: Universal Edy

: 2017-12-03, 19:56
autor: kamil.koza88
Powiem Ci, że w chwili obecnej z robotą stoję jak pewna męska część ciała na weselu :P

Temperatura jest tak niska, że nie da się pomalować, a ze względu na to, że inne dupowozy miały defekty to nie zdążyłem wszystkiego w porę pomalować.

Na chwilę obecną walczyłem z kumplem żeby założyć "centralne" ogrzewanie i trochę podbić temperaturę. Niestety uzyskać minimum 18st przy minusowej temperaturze na dworzu nie jest łatwo. Do szczęścia muszę pomalować budę, z zewnątrz i wewnątrz. Jak to się uda, to może już być nawet -15. Resztę poskładać, to myślę, że zajmie mi max 2 tygodnie. Wszystko rozbija się to tą farbę, jednocześnie tak blisko i tak daleko. Dodatkowego stresu dodaje widmo rezygnacji z lokalu w okolicach lutego-marca :cry:

Pod względem mechaniki mam już praktycznie wszystko poregenerowane albo nowe, łącznie z silnikiem.

A odnośnie mocowań zderzaka, to ja swoje robiłem od podstaw. Jeden który w miarę jeszcze trzymał wymiary posłużył za wzór. Blachę odpowiednio powyginałem na imadle przy pomocy młotka, nakrętki powspawywałem i później w miejsce oryginalnych mocowań wspawałem całość.

Re: Universal Edy

: 2017-12-04, 21:03
autor: RemkoK
Na pierwszy rzut oka na unikora mi to wyglądało. Kiedyś robiłem coś reaktywnym, ale on był bardziej prześwitujący. Zwracam honor do kieszeni ;)

Re: Universal Edy

: 2017-12-16, 17:50
autor: eda90
Mało się dzieje ale zawsze do przodu, udało się pokleic tylne duroplasty i uszczelnić dach na rynience, do klejenia użyłem Soudala Fix All high tack wychodzi ok 1 tuba na 1 duroplast.

Obrazek

Tak się ładnie zeszło :mrgreen:

Obrazek

Re: Universal Edy

: 2017-12-19, 20:38
autor: RemkoK
Spasowanie idealne, na poziomie Rolls Royce'a 8). Duroplasty kleisz czymś na kształt silikonu? W fabryce wyglądało to jakby składali na gumie do żucia - chociaż wnioskuję, że była to jakaś kauczukowa masa uszczelniająca.

Re: Universal Edy

: 2017-12-19, 21:12
autor: eda90
Robiłem klejem wielozadaniowym Soudala

Obrazek

Można też Bollem masa klejoca-uszczelniajaca, najwiekszy błąd to kleić sylikonem na bazie octu, ponieważ powoduje korozje

Re: Universal Edy

: 2017-12-20, 21:05
autor: RemkoK
Właściwości korozjotwórcze silikonu nie są mi obce i nigdy bym go nie zastosował do tego typu napraw. Ten klej widać mocno trzyma 320kg/10cm2 ale w porównaniu do masy będzie lepszym rozwiązaniem.