Strona 1 z 1

Tłumik niemiecki

: 2018-09-05, 10:56
autor: dambra
Chciałbym wymienić w swoim 601 tłumik końcowy. Mar-gut posiada taki za 131 zł z wysyłką za polski Polmostrów, mój miejscowy sklep może ściągnąć mi współczesny tłumik ale z Niemiec za 200 zł. Czy ktoś miał do czynienia z takim tłumikiem, nie wiem czy jest sens przepłacać.

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-05, 15:40
autor: magik
Szukaj tylko oryginału, te zamienniki dudnią jak stara puszka, oryginały mają miękki dyn dyn dyn :)

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-05, 15:58
autor: dambra
Właśnie wróciłem z Zwickau i to tam zainspirowałem się wymianą tłumika. Mam wrażenie, że wszystkie trabanty miały właśnie taki puszkowy wydźwięk, tak jak magik napisałeś. Ja nie słyszałem u nich silników, tylko ten wydech.

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-05, 18:02
autor: Dawdzio
A ja śmiem wysnuć hipotezę, że to dlatego, że są nowe. Podejrzewam, że po takim przebiegu, jakie mają nasze auta, wszystko wróciłoby do normy. Problem w tym, że zwykle Trabanty jeżdżą już tylko w słoneczne niedziele, zimą i ze ssaniem praktycznie wcale (że nie wspomnę o wiekszej dawce oleju podczas docierania). W dodatku oleje wszyscy leją jakieś super ekstra bezdymne wysokowydajne kolorowe i w dodatku czyszczące z nagaru, więc tłumiki nie mają jak i kiedy tego nagaru zebrać, żeby się wyciszyć i przestać dudnić.
Jeżdżę Trabantem cały rok, ciagle na miksolu. Mam założoną lampę przeciwmgłową pod zderzakiem centralnie pod jego mocowaniem, tuż obok wydechu, i z lewej strony cała jest oblepiona czarną mazią. Dam głowę, że to samo, tylko w większym stopniu, jest w tłumiku i podejrzewam, że to właśnie to je wycisza.
Aktualnie nie mam żadnych podstaw poza moimi podejrzeniami, ale kiedy przyjdzie czas to chętnie wymienię oba tłumiki na nowe, dokładnie wyczyszczę resztę układu wydechowego i to sprawdzę.

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-05, 19:01
autor: dambra
Właśnie z tego powodu chcę wymienić tłumik, odniosłem wrażenie, że Niemcy mieli te tłumiki puste w środku dlatego tak u nich dudni blachą.
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Chcąc kupić u nas tłumik końcowy nie ma problemu, mar-gut na chwilę obecną sprzedał w swojej ofercie 2 sztuki. Szukając najtańszego na niemieckim ebayu znalazłem ofertę, gdzie sprzedano... 165 sztuk. Już wiadomo skąd różnica pracy między naszymi autami?
Chciałbym tylko jednak powrócić do mojego pytania. Polski czy niemiecki, ktoś kupował zachodni?

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-06, 10:12
autor: magik
Tak powinno być, jak dobrze zrobiłem trabanta to musiałem sobie okno otwierać żeby słuchać tłumika :)

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-06, 10:13
autor: magik
ifa przód, ifa tył i jest najlepiej

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-06, 10:19
autor: magik
i jedna rzecz o której nie myślimy w trakcie remontu, zgranie okien wydechowych z otworami z kolektorze, tam są straszne progi

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-06, 10:42
autor: dambra
magik pisze: 2018-09-06, 10:19 i jedna rzecz o której nie myślimy w trakcie remontu, zgranie okien wydechowych z otworami z kolektorze, tam są straszne progi
Co masz magik na myśli, uszczelkę czy frezowanie w celu dopasowania?

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-06, 13:08
autor: magik
okna wydechowe na cylindrach, sprawdza się to na zdjętych po przykręceniu kolektora, jak włożysz palec to wyczujesz uskok

Re: Tłumik niemiecki

: 2018-09-07, 12:40
autor: Chris25
Popieram zdanie Magika. Ja też mam u siebie założony oryginalny układ wydechowy i różnica pracy silnika i dźwięku jest diametralna. Na początku swojej przygody z Trabantem zamontowany miałem zamiennik i była sraczka, dopiero po założeniu oryginału była bajka ;) Jak chcesz, to może mam gdzieś na zbyciu oryginalny końcowy, ale muszę poszukać ;)

Re: Tłumik niemiecki

: 2020-02-04, 23:03
autor: RemkoK
Podepnę się pod temat, ponieważ dziś wytarmosiłem cały wydech spod swojej 601 dynki i nie jestem zadowolony z końcowego tłumika. Zalepiony i oblepiony glutami jak u jakiegoś gruźlika. Chcę kupić nowy i niemiecki, więc jakby ktoś podał namiary byłoby super

Re: Tłumik niemiecki

: 2021-03-21, 00:39
autor: Dawdzio
Przypadkiem podsunął mi się jakiś niemiecki film z odnowionym Trabantem i rzeczywiście tłumik brzmi strasznie pusto. Wtedy mnie olśniło:
https://youtu.be/emoF0EFxjjA
33:30 Trabant odpala i wjeżdża na stanowisko kontrolne. Minutę później jest przejazd gotowych samochodów na wagon. Podczas wypowiedzi narratora wyciszany jest dźwięk tła, ale mimo to ewidentnie słychać taki sam "dudniący, pusty" dźwięk jak w tym filmie, na który trafiłem. Potwierdza to całkowicie moją teorię, że te tłumiki tak brzmią, bo są nowe, a dźwięk nam znany jest efektem dziesiątek tysięcy kilometrów przejechanych na oleju typu Mixol, docierania silnika (może nawet nie jednego), jeżdżenia przez cały rok (ssanie zimą), czyli po prostu używania samochodu zgodnie z jego przeznaczeniem. Powoduje to pokrycie się obu tłumików warstwą nagaru, dzięki czemu dźwięk jest cichszy i przyjemniejszy dla ucha.