Strona 1 z 1

Luz montażowy

: 2021-03-23, 13:06
autor: SebaFLY
Witajcie, Koledzy.

W sierpniu ubiegłego roku zatarłem silnik... Nie pamiętam jaki luz zastosowałem, było to raczej 0.04mm. Silnik 2T używam w motolotni gdzie pracuje on cały czas w zakresie obrotów 3600-4200 RPM. Maksymalne obroty pod obciążeniem to 5000 RPM. Mam oryginalne tłoki AK20. Czy możecie coś zasugerować?

Re: Luz montażowy

: 2021-03-25, 21:33
autor: mczmok
Niewłaściwy skład mieszanki w górnych obrotach.
Przyczyn może być dużo, zły dopływ paliwa, źle wyregulowany gaźnik.
Ostatnio kupiłem zaworek iglicowy który miał dużo mniejszą duszę, co skutkuje zubożeniem mieszkanki na pełnej mocy.

Re: Luz montażowy

: 2021-03-26, 12:44
autor: Wojciech
SebaFLY pisze: 2021-03-23, 13:06 Witajcie, Koledzy.

W sierpniu ubiegłego roku zatarłem silnik... Nie pamiętam jaki luz zastosowałem, było to raczej 0.04mm. Silnik 2T używam w motolotni gdzie pracuje on cały czas w zakresie obrotów 3600-4200 RPM. Maksymalne obroty pod obciążeniem to 5000 RPM. Mam oryginalne tłoki AK20. Czy możecie coś zasugerować?
Co do luzu, niektórzy, szczególnie przy Węgierskich tłokach, dają 7 setek luzu, może biorąc pod uwagę użytkownianie silnika, warto dać właśnie większy luz?

Re: Luz montażowy

: 2021-04-04, 23:11
autor: mczmok
W handlu są zaworki iglicowe do Simson/MZ/ wartburg, dysza zaworka w tych przypadkach jest od 1 do 2 mm .
Trabant potrzebuje dyszy conajmniej 2.5 mm, inaczej gaźnik zuboży mieszankę w górnych zakresach mocy z uwagi na zbyt mały dopływ paliwa. Ja tak zniszczyłem silnik w MZ/ Trabancie. Niestety da się tego łatwo zauważyć przy mocy maksymalnej którą rzadko się używa....

Re: Luz montażowy

: 2021-05-26, 09:33
autor: RemkoK
Pierwsze słyszę żeby zaworek iglicowy zubażał mieszankę, jego rolą jest tylko zamykanie nadmiaru paliwa w komorze pływakowej. Jak dla mnie brzmi to nielogicznie i bzdurnie.
Gaźnik 28hb1-1 stosowany na finale produkcji był jakby to ująć "eko" i tenże gaźnik generował mieszankę zubożoną do wymaganego minimum. U mnie 28hb1-1 nie jest w stanie poprawnie działać, więc go wywaliłem. Zastosowałem starszy, 28hb4-1 i teraz trabant zapala jak należy, ma swoją moc i przyspieszenie.
Luz montażowy u mnie, przy tłokach z Gorzyc to książkowe 0,025 . Ale ja silnika nie katuje na wysokich obrotach.

Re: Luz montażowy

: 2021-05-26, 10:19
autor: Dawdzio
Jak paliwo nie nadąży wpływać do komory to mieszanka będzie zubożona niezależnie od tego czy zaworek ma taką funkcję czy nie. Z pewnością nie stosowanoby większego zaworka, gdyby nie było takiej potrzeby.

Re: Luz montażowy

: 2021-05-26, 13:55
autor: RemkoK
Jeżeli nie nadąży dopływać, to wystąpi efekt dławienia. Silnik przejdzie w nieco wyższy zakres obrotów i będzie miał tendencje do gaśnięcia przy większym dodaniu gazu. To tak moim skromnym zdaniem. Nie sądzę żeby o 0,5mm mniejszy otwór w zaworku zakłucił by na tyle wydajność gaźnika, że posypie się cała stechiometria. Ten silnik (choć mało ekonomiczny) nie pobiera aż tak sporych ilości paliwa. Gdyby tak było, to i niedrożny kranik też byłby powodem zubożenia mieszanki.